Nou het volgende probleem heeft zich aangediend. Al twee weken spuit ik de moeren van de uitlaat tap einde in met WD40. De motor is warm geweest en koud en warm en koud.
Steeds na warm opnieuw ingespoten. Vandaag heb ik de moed bijeengeraapt een buitenste uitlaatmoer te proberen. Hij leek mee te geven, maar uiteindelijk brak hij net onder de moer.
Het tapeind verrot en al zit nog in het blok. De uitlaat zit nu dus op drie plekken met 2 bouten vast. Ook allemaal rot en de meest rechter heeft dus nog maar 1 bout.
Wat is nu wijsheid. De cilinderkop "even" demonteren lijkt me een klus. Daarvan weet ik ook niet, nog nooit eerder gedaan, of mij dat gaat lukken. Zonder ervaring nokkenas kettingen loshalen enzo.....hmmm... is dat wijsheid of gewoon dom.
Is het een optie om het zo te laten en dan niet voor het spuiten van de uitlaat te gaan maar alleen te poetsen en dat is het dan.
Ik wilde namelijk de uitlaat voorzien van nieuwe hitte bestendige verf....
Als ik het zo laat gaat het dan lekken, of kan ik dan beter een las op leggen. Ziet er niet uit, maar als het nodig is. Blijft de pijp wel zitten.
Wie o wie heeft het beste advies en de ervaring van het verwijderen van de cilinderkop........
Groetsels.....
een balende Fazer fan.
Steeds na warm opnieuw ingespoten. Vandaag heb ik de moed bijeengeraapt een buitenste uitlaatmoer te proberen. Hij leek mee te geven, maar uiteindelijk brak hij net onder de moer.
Het tapeind verrot en al zit nog in het blok. De uitlaat zit nu dus op drie plekken met 2 bouten vast. Ook allemaal rot en de meest rechter heeft dus nog maar 1 bout.
Wat is nu wijsheid. De cilinderkop "even" demonteren lijkt me een klus. Daarvan weet ik ook niet, nog nooit eerder gedaan, of mij dat gaat lukken. Zonder ervaring nokkenas kettingen loshalen enzo.....hmmm... is dat wijsheid of gewoon dom.
Is het een optie om het zo te laten en dan niet voor het spuiten van de uitlaat te gaan maar alleen te poetsen en dat is het dan.
Ik wilde namelijk de uitlaat voorzien van nieuwe hitte bestendige verf....
Als ik het zo laat gaat het dan lekken, of kan ik dan beter een las op leggen. Ziet er niet uit, maar als het nodig is. Blijft de pijp wel zitten.
Wie o wie heeft het beste advies en de ervaring van het verwijderen van de cilinderkop........
Groetsels.....
een balende Fazer fan.