Uitlaat montage hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
29 aug 2009
105
0
Kapellen
Hey hey,

Ik heb voor mijn honda cb600f 2007+ een akra uitlaat gekocht.
Nu dacht ik deze even rap te monteren...
volgens de handleiding een fluitje van een cent, maar nu stuit ik toch ok wel een vrij irritant probleem....

Ik moet zo een graphite buisje in die demperbuis steken om deze over de buis van de motor te schuiven, maar ik krijg deze er van geen kanten over, als ik de hard duw dan gaat hij helemaal scheuren, wat ook niet de bedoeling is waarschijnlijk...

het gaat om deze:
Akrapovic_CB600_Hornet_1_07-08.jpg


HELP!
 
Laatst bewerkt:
Heb je het buisje aan de collector waar de slip on overheen gaat even goed schoon gemaakt? Dat buisje/ringetje van grafiet is een pakking dus het zal best aardig strak zitten.

Heel stom misschien, maar je heb hier soms mensen. :X
Je hebt de klem nog niet vast gedraaid voordat je hem er over probeert te schuiven?
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je niet gewoon dat je de linkpijp in de demper moet schuiven en dan met veertjes vast moet zetten (slip-on systeem)? Dat hoort gewoon allemaal normaal zónder veel moeite te passen, namelijk.

Post anders maar eens een paar fototjes van wat je allemaal hebt én hoe jij denkt dat het in elkaar moet passen.
 
Laatst bewerkt:
een camera heb ik helaas niet hier ;)
Ik heb de buis van de collector proper gemaakt en ingesmeerd met dat tuubje dat erbij zat
dan heb ik die grafiet ring in de uitlaat gestoken waar die aan de collector komt te hangen en dan wil ik die erover duwen, van een veertje is geen spraken...
maar het lijkt precies of die grafiet ring te klein is, heb geprobeerd hem er zo over te duwen en dan de demper erover te zetten, maar dan begint hij de scheuren, dat is ook geen goei idee dus...
 
Past ie er zonder dat grafiet er wel netjes over?

En probeer het grafiet er eens over te schuiven, zonder dat het al in de demperpijp zit.
 
Gebeurt wel vaker.....
Je hebt gewoon de verkeerde maat vulbus gekregen, of geen standaard maat uitlaatbochten op de motor. Meet eens met de schuifmaat de buitenmaat van de bocht waar de bus overheen moet, de binnenmaat van de slip-on waar de bus ingaat, en de binnen + buitenmaat van de vulbus. Er mag niet meer dan 0,5mm verschil in zitten....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan