Sinds vorige week heb ik een TDM model 91.
Nu ben ik druk bezig hem in een grote beurt te geven en hem naar mijn zin te maken.
Heb een beetje gezocht naar een ander uitlaat systeem, maar kom altijd op vrij laag gemonteerde dempers. Nu ik net de demper er af haalde viel mij op hoe een grote tussen demper er in zit en de ruimte die nu onder het blok over blijft.
Heeft ooit iemand wel een geprobeerd om deze ruimte te gebruiken om hier de gehele demper kwijt te raken. Dus een beetje op de manier hoe Buell het doet.
Bij EVAmotor hebben ze zo een systeem sinds kort ook voor de BMW.
Ik dacht dat de binnendiameter maar ook de lengte van het uitlaat systeem invloed heeft op de prestaties. En deze demper voeldoet zelfs aan de geluids eisen.
Iemand enig iedee hoe die EVA demper er dan van binnen uit ziet, en wat de techniek er achter is?
Lijkt me een leuk project om dit systeem voor mijn eigen TDM te maken.
Nu ben ik druk bezig hem in een grote beurt te geven en hem naar mijn zin te maken.
Heb een beetje gezocht naar een ander uitlaat systeem, maar kom altijd op vrij laag gemonteerde dempers. Nu ik net de demper er af haalde viel mij op hoe een grote tussen demper er in zit en de ruimte die nu onder het blok over blijft.
Heeft ooit iemand wel een geprobeerd om deze ruimte te gebruiken om hier de gehele demper kwijt te raken. Dus een beetje op de manier hoe Buell het doet.
Bij EVAmotor hebben ze zo een systeem sinds kort ook voor de BMW.


Ik dacht dat de binnendiameter maar ook de lengte van het uitlaat systeem invloed heeft op de prestaties. En deze demper voeldoet zelfs aan de geluids eisen.
Iemand enig iedee hoe die EVA demper er dan van binnen uit ziet, en wat de techniek er achter is?
Lijkt me een leuk project om dit systeem voor mijn eigen TDM te maken.