Uitlaat opknappen

Dennis-Fz6

MF'er
6 jan 2014
58
0
Hoogeveen
Hallo!

ik ben sinds vorig jaar in het bezit van me eerste motor, een Yamaha Fz6 s2 uit 2008!
super blij ermee en de mods zullen snel volgen...
maar nu voor in de winter wou ik het spruitstuk is even opknappen... deze is wat verkleurd en niet meer zo shiny :)

http://i806.photobucket.com/albums/yy343/DennisFz6/20130910_164556_zpsb103e1d2.jpg

nu heb ik wel een goeie metal polish, maar nu is mijn vraag of je dit ook nog moet afwerken met iets na het polijsten? iets van een beschermlaag erover ofzo??

ik hoor het graag!
 
20130910_164556_zpsb103e1d2.jpg


Ziet er ok uit toch?

Of wil je hem helemaal glimmend hebben?

Kan je er alleen niet meer mee rijden, want ieder deeltje straatvuil/water wat er op komt zal hem er weer net zo als nu uit laten zien.
 
zal vanmiddag ff betere pics maken aangezien me motor atm opgeslagen staat voor de winter...
maar het metaal is nogal verweerd vind ik zelf....
maar als het na paar km rijden er weer zo uit ziet heeft het inderdaad weinig zin haha
 
haha nouja okee! dan moet ik er maar vrede mee hebben!
me pa's guzzi heb ik toen alle pijpen weer mooi kunnen krijgen maar dat was ook chroom...

Gelukkig is het niet zo heel erg geel dus kan er mee leven!! :)
 
Vroeger had je dubbelwandige pijpen (zoals op de suzuki GS serie) die bleven mooi.
Tegenwoordig moet het zo licht mogelijk, dus enkelwandig.
Zoals reeds gezegd, na de eerste rit zijn ze weer bruin, je zult er dus mee moeten leren leven.
 
Valt wel mee, beetje ellebogenvet en Autosol, en ze zijn weer mooi glimmend.
Het is en kwestie van bijhouden, dan hoef je er niet zo hard op te poetsen.
full


full
 
Hey Broos!

het polijstmiddel is het probleem ook niet hoor! heb zelf een andere maar wel een erg goeie metal polish... maarja als het binnen notime weer verweerd is het de moeite niet waard... zo erg is het niet ;)
 
Hey Broos!

het polijstmiddel is het probleem ook niet hoor! heb zelf een andere maar wel een erg goeie metal polish... maarja als het binnen notime weer verweerd is het de moeite niet waard... zo erg is het niet ;)

Valt wel mee hoor, dat het snel verkleurd.
Aan de Bulldog valt niet veel te poetsen, en je hoeft ook niet echt te poetsen, het is een kwestie van bijhouden, sopje, turtle wax etc, niet te veel poetsen.
Voor de Bulldog had ik motoren met veel meer glimmende oppervlakken:

full


full
 
Valt wel mee hoor, dat het snel verkleurd.
Aan de Bulldog valt niet veel te poetsen, en je hoeft ook niet echt te poetsen, het is een kwestie van bijhouden, sopje, turtle wax etc, niet te veel poetsen.
Voor de Bulldog had ik motoren met veel meer glimmende oppervlakken:

[afbeelding]

[afbeelding]

We hebben het hier over RVS bochten, niet verchroomde bochten.

De eerste zijn weer geel na 1 keer warm worden, de tweede verkleuren pas na een hoop kilometers, if at all.
 
Terug
Bovenaan Onderaan