Uitlaat pakking, koper pasta. Waar te koop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iSTEEF_

Rookie
16 dec 2019
4
0
Goedendag !

Ik moet tijdelijk mijn oude uitlaat terug plaatsen, ik heb al 2 nieuwe uitlaat pakkingen gekocht, alleen toen bij het plaatsen van mijn andere uitlaat zat er een soort "koperen pasta"? bij, wat ik op de uitlaat pakkingen moest smeren.

Iemand misschien enig idee hoe dit heet en waar ik het eventueel kan kopen!

Alvast hartelijk dank!
 
Dan automaterialen zaak

Of de praxis:
 
 
Allemaal bedankt voor de antwoorden.

ik heb vandaag de nieuwe uitlaat pakkingen binnen gekregen en zie ik dat de nieuwe echter een mm dunner zijn.
( zilver kleurige, rechts op de foto's zijn de nieuwe, links de originele )

ze hebben ook een ander kleur zo te zien. Kan dit kwaad?


7eb7f5d1-fbfc-4812-8fdd-85df1389f05b.jpg
b87deaf9-b10d-4a57-90ec-bdbc82ad1d29.jpg
 
Ok top. En dat de nieuwe een soort metaal soort zijn en de oude koper maakt dus ook niet uit? En wat Sven zegt, de diameter is exact het zelfde.
Maakt niet uit.

Je maakt je teveel zorgen ;)


De bedoeling is dat het een beetje helpt met afsluiten.

Omdat de passingen niet 100% perfect zijn, wordt doorgaans een materiaal gebruikt dat wel tegen de hitte kan, maar ook een beetje in te krijpen is. Koper, alu, holle ringen, semi holle ringen of een soort heel dicht gaas van staal in een ringvorm.

De meeste mensen monteren de pakkingen 'koud'. Zonder pasta of vet.

Kan. En dan 15 jaar later zit t vast. Kost wat moeite om het er uit te pulken.

Dat is dus de reden voor kopervet of keramisch vet. Het is een gemak voor de toekomst, het zou dan ooit makkelijker los moeten komen :)
 
Maakt niet uit.

Je maakt je teveel zorgen ;)


De bedoeling is dat het een beetje helpt met afsluiten.

Omdat de passingen niet 100% perfect zijn, wordt doorgaans een materiaal gebruikt dat wel tegen de hitte kan, maar ook een beetje in te krijpen is. Koper, alu, holle ringen, semi holle ringen of een soort heel dicht gaas van staal in een ringvorm.

De meeste mensen monteren de pakkingen 'koud'. Zonder pasta of vet.

Kan. En dan 15 jaar later zit t vast. Kost wat moeite om het er uit te pulken.

Dat is dus de reden voor kopervet of keramisch vet. Het is een gemak voor de toekomst, het zou dan ooit makkelijker los moeten komen :)

Top, bedankt voor je antwoord man!

Liever het zekere voor het onzekere ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan