Uitlaat problemen R1

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.797
481
De meeste weten wel dat ik me '99 R1 heb ingeruild op een 2002 R1, nou heb ik nog me Laser slip-on demper van me '99 R1.

Diameter van de pijp ed is allemaal hetzelfde, alleen de hoek is ietsje anders, ong. 15 graden.

Nu had ik bedacht, als je de flens (waarmee die dus vastgemaakt wordt aan de middenpijp)van de slip-on afzaag, en onder de nieuwe hoek weer vastlast, alles dus okee is.

Wie weet een adres die me daarmee kan helpen, en het liefst een beetje motor gericht, dus geen een of andere "Piet de lasser" of zo.

Alle adressen zijn welkom, maar hoe meer richting Zuid-Holland hoe beter.

Thanks alvast.
 
Dat ga je waarschijnlijk niet redden hoor Dennis!
Behalve dattie onder een hoek staat zit je collector ook nog verder onder het blok=>dus kom je "lengte" tekort! Verder MEEN ik me te herinneren bij het pasmaken van Paul's Akra dat de doorsnede van de collector groter is?
Beste methode is/blijft een los tussenstukje te fabrieken en je uitlaat verder intact/orgineel te laten!
Als je me een schetsje met maten/diameters meelt kan ik ff kijken of ik nog iets heb waar ik iets van bakken kan?
Wordt wel NA de vakantie dan :P
Tip: Hang je Laser er ff langs op de plek waar je hem hebben wilt en kijk/meet dan ff wat je te kort komt!
 
Man koop gewoon een nieuwe uitlaat en verpats deze aan Milad voor weinig :P
Zo'n mooie nieuwe fiets en dan een 'ouwe' uitlaat er op..


Ik wil wel een nieuwe kopen, echter dan waarschijnlijk een full system, hoor hier en daar zer goede verhalen, echter iedereen is nog aan het experimenteren met verschillende systemen en mappen.

Er schijnt nogal wat vermogens winst te behalen met andere systemen.
Dat wil ik dus even afwachten, maar wil natuurlijk niet met de standaard demper rijden
 
Dat ga je waarschijnlijk niet redden hoor Dennis!
Behalve dattie onder een hoek staat zit je collector ook nog verder onder het blok=>dus kom je "lengte" tekort! Verder MEEN ik me te herinneren bij het pasmaken van Paul's Akra dat de doorsnede van de collector groter is?
Beste methode is/blijft een los tussenstukje te fabrieken en je uitlaat verder intact/orgineel te laten!
Als je me een schetsje met maten/diameters meelt kan ik ff kijken of ik nog iets heb waar ik iets van bakken kan?
Wordt wel NA de vakantie dan :P
Tip: Hang je Laser er ff langs op de plek waar je hem hebben wilt en kijk/meet dan ff wat je te kort komt!


Ik hem me uitlaat er al op gehad, en diameter was gelijk.
Ik dacht eigenlijk dat die juist langer was, maar daar kan me geheugen me best in de steek laten.
Ik ga gewoon nog een keer passen.
 
Gizz, gooi ff een beetje met een paar euro-tjes
en koop een akra-pijp, hang de oude pijp maar in de garage.
Mijn motto : GOED maken, of NIET maken.

Groeten Paul.


Jaja, maar hoor dat er nogal verschil zit tussen de verschillende systemen ivm vermogenswinst.

Er schijnt een zeer mooi systeem te zijn, hoge kwaliteit, merk is Arata.

Maar ik wil even de ontwikkelingen afwachten, maar wil niet wachten met het dumpen van de originele uitlaat.

LOUD PIPES SAVES LIVES. :9~

EX000010.JPG

P0000683.JPG

EX000003.JPG

EX000002.JPG
 
Ik heb vandaag bij toeval vernomen dat Akrapovic een verloopstuk levert om een 2000 demper op de 2002 te kunnen zetten. Zelfs de dealer weet hiet niets van. Even contact opnemen met de Importeur in de buurt van Eindhoven. Zou denk ik ook moeten werken voor jouw demper. :+

O ja, en de diameter van de 2002 is anders. Slecht gemeten Gizzmo... :P
 
Gizz, die ARATA pijp ziet er iig gelikt uit, doch de vermogensgrafieken zeggen me (nog) niet zoveel, dit omdat het de zelf uitgedraaide grafieken zijn, en m.i. dus onbetrouwbaar.

Als er een verloopstuk is voor jouw pijp van akrapovic waar je huidige demper op past zou ik eerst daarvoor gaan, doch ik zou iig wachten op betrouwbare meetresultaten van een nieuw type uitlaat ipv mee te gaan met mooie praatjes.

Suuk-6 Groeten Paul.
 
Ik heb vandaag bij toeval vernomen dat Akrapovic een verloopstuk levert om een 2000 demper op de 2002 te kunnen zetten. Zelfs de dealer weet hiet niets van. Even contact opnemen met de Importeur in de buurt van Eindhoven. Zou denk ik ook moeten werken voor jouw demper. :+

O ja, en de diameter van de 2002 is anders. Slecht gemeten Gizzmo... :P

Importeur is Roelofs in Dommelen(Valkenswaard)'is momenteel op vakantie! Ennuh 'k meende dus terecht dat de diameters verschillend waren :P

En die Arata lijkt me verdacht veel op een Akrapovickloon, oftewel alleen een andere sticker erop geplakt :?
 
Ik vind het wel heel vaag dat jullie diameters anders zijn, ik kan ABSOLUUT me oude demper zo over de nieuwe middenpijp schuiven, en die past precies hetzelfde als op me oude R1.

Maar ik had een '99, weet niet of dat scheelt met een '00 model.
 
O ja, en de diameter van de 2002 is anders. Slecht gemeten Gizzmo... :P

Ik ben weer terug van vakantie, dus weer tijd om de uitlaat problemen op te lossen.

Mijn buitendiameter van de middenpijp is 60 mm en de binnendiameter van me Laser slip/on is ook 60 mm.

De binnendiameter van de standaard demper heb ik niet gemeten, maar is iets van 70 a 75 mm, echter hier zit een pakking tussen.

Nou, ben benieuwd, Paul of Martin???
 
Ik heb vandaag bij toeval vernomen dat Akrapovic een verloopstuk levert om een 2000 demper op de 2002 te kunnen zetten.

Ja jammer, dat gaat niet werken, bij Akra vervang je dan het stuk pijp tussen demper en middenstuk, bij Laser zit die pijp vast aan je demper.
Ik heb ze net gebeld.

Jammer, maar iig bedankt voor het meedenken.
 
Jippie, gisteravond eindelijk het verloopstukje voor me uitlaat gemaakt, dus ik heb er weer een Laser Oval hoge uitvoering op me motortje zitten.

a - wat staat dat mooi
b - wat is de motor weer lekker smal
c - TADAAAAAA, IK HOOR ME MOTOR WEER.
 
eeeeh, zondag zal ik effe een piccie maken, morgen ben ik er niet, trouwerij aan de andere kat van het land.

Maar zondag zal ik hem effe in het zonnetje zetten.
Vanavond had ik geen tijd, want ik moets even van het geluid genieten.

En Sander (***BTR***) hoeft geen piccie meer, die heeft hem irl gezien en gehoord.

Klonk het een beetje.
Zal maandag even kijken of ik ook een geluidsfragmentje voor jullie heb.
 
Ik wil wel een nieuwe kopen, echter dan waarschijnlijk een full system, hoor hier en daar zer goede verhalen, echter iedereen is nog aan het experimenteren met verschillende systemen en mappen.

Er schijnt nogal wat vermogens winst te behalen met andere systemen.
Dat wil ik dus even afwachten, maar wil natuurlijk niet met de standaard demper rijden
ik las een paar maanden geleden een artikel over full system op een R1, of van yoshimura of van akra, 15 tot 20 pk winst....

kijk dat zijn berichten...powercommander erbij...en your un-stop-able...
 
ik las een paar maanden geleden een artikel over full system op een R1, of van yoshimura of van akra, 15 tot 20 pk winst....

kijk dat zijn berichten...powercommander erbij...en your un-stop-able...

Dat is (voor mij althans) oud nieuws, maar ik moet er ook bij zeggen dat die 15 tot 20 PK erbij schromelijk overdreven is.
Als we al een 10 PK winnen, dan is dat al netjes.

Groeten Paul.
 
De nieuwe R1 is niet zo slecht, en het verschil tussen de R1 van Paul en de gixxer van Gerco lijkt groter dan tussen Gerco en mij, we hebben het afgelopen zondag meerdere malen uitgeprobeert, op top loopt de gixxer maar een km op 5 harder, op de terug weg, heuvel op en volgas, liepen ze beide even hard.
Beide hadden op dat moment de standaard demper.
En mijn motor heeft pas 3000 km, dus mag nog wel een beetje loskomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan