Uitlaat systeem voor SV650s (poll)

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Als volgt. Ik zou willen weten wat jullie zouden doen. Het is voor mijn Suzuki SV650s (2 cilinder, 90 graden). Het uitlaat systeem bestaat uit twee stukken. Eerste bocht voor (voorste cilinder), en tweede de rest met de demper (aan de achterste cilinder). Het is dus 2 in 1 als het goed is.

Ik wil niet in mijn huidige systeem zagen of zoiets. Hierdoor valt Laser af, hierbij moet net de huidige demper gezaagd worden voor de demper van Laser.

Ik weet het volgende. Het systeem van Mobu Motors (F 2250,-) is geheel nieuw. Bos (F 1250,-) levert alles nieuw tot aan de voorste bocht (dus niet alles). En Akrapovic (F 1950,-) levert ook een compleet systeem. Nu zijn er misschien nog meer merken die een compleet systeem (of tot aan de eerste bocht leveren) maar die kan ik niet vinden. Dus als iemand die weet, laat het graag weten!

Kortom welke zouden jullie kiezen? Ik probeer een poll te maken, maar ook graag motivatie er bij, zoals geluid, wel of niet db-killer, etcetera. TNX, Martin. :)
 
Laatst bewerkt:
Ok, het duurde even maar de poll ziet er ook normaal uit... Nou ik ben benieuwd.
 
Ik zou Bos nemen, is erg populair in 2-cilinder kringen. Duitsers met Ducati\'s en TL 1000\'s geilen op Bos, weet niet waarom, waarschijnlijk omdat het uit het mooie Nederland komt. Verder zijn de andere twee opties vrij duur, zeker als je dat afzet tegen een relatief goedkope SV650, en in aanmerking neemt dat zulke accesoires geen reet waard zijn als je je fiets inruilt. Verder zou ik er dB killers bij nemen die je kunt gebruiken op circuitdagen of bij evenementen waar streng gecontroleerd wordt.

Ik probeer Bos te stemmen, maar iets werkt er niet :?
 
Laatst bewerkt:
Ik verkoop mijn motor eigenlijk niet. Komt er over een jaar of zo waarschijnlijk eentje bij. Dus voor inruil hoef / wil ik niet kijken.

En een hoge uitlaat is mooi, maar dan gaan de stepjes voor de passagier weg, en dat wil ik niet, want die heb ik regelmatig. En dubbele uitlaten zijn er ook, maar wil ik ook niet, meer gewicht, en onbalans...

Dit is trouwens wel mooi om te zien: :9~

SecretSV3.jpg


SecretSV2.jpg
 
Laatst bewerkt:
die carbon\'s vind ik idd ook zeer mooi,
maar anders misstaat deze ook niet:

sv_ex.jpg


en dan kan je je stepjes voor de passagiers wel monteren, al vind ik die carbon pipes veel stoerder staan op een sv!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hmm beetje zwakke onderbouwing:

Ik heb een huisgemaakte eindemper van Mobu...
Dingetje was niet erg duur, kwa geluid precies goed ( niet te veel, niet te weinig)

Mobu maakt gebruik van het nederlandse merk \"Extreme\".
 
Nou Martin, als ik geld zat had dan zou ik gaan voor een dubbele uitlaat systeem hoog van Renegade.
Ben daar bij de fabriek geweest en zelfs op de motor gereden die hierboven op de foto staat.
Het systeem wat hierboven staat is een experiment en er is nogal wat ombouw werk nodig om het zo te krijgen, dus niet te koop...voorlopig tenminste.
Iemand waarmee ik naar Engeland ben gegaan heeft dus het dubbele hoog stysteem laten monteren.. wauw wat een geluid zeg.
Niet te hard maar precies genoeg en het is ook erg mooi vol, diep geluid.
Als je dan komt aanrijden dan kijkt iedereen om, geluid lijkt zeker niet van een SV..veel zwaarder.
Ik zou het dus wel weten, kosten ongeveer 2200 gulden.
Succes ermee.

PS:het geluid van BOS vind ik zelf niet zo heel erg mooi, niet te hard maar ook niet echt mooi diep geluid.
Vind ik mijn geluid toch wel een stuk mooier.
 
Nou Martin, als ik geld zat had dan zou ik gaan voor een dubbele uitlaat systeem hoog van Renegade.
Ben daar bij de fabriek geweest en zelfs op de motor gereden die hierboven op de foto staat.
Het systeem wat hierboven staat is een experiment en er is nogal wat ombouw werk nodig om het zo te krijgen, dus niet te koop...voorlopig tenminste.
Iemand waarmee ik naar Engeland ben gegaan heeft dus het dubbele hoog stysteem laten monteren.. wauw wat een geluid zeg.
Niet te hard maar precies genoeg en het is ook erg mooi vol, diep geluid.
Als je dan komt aanrijden dan kijkt iedereen om, geluid lijkt zeker niet van een SV..veel zwaarder.
Ik zou het dus wel weten, kosten ongeveer 2200 gulden.
Succes ermee.

PS:het geluid van BOS vind ik zelf niet zo heel erg mooi, niet te hard maar ook niet echt mooi diep geluid.
Vind ik mijn geluid toch wel een stuk mooier.

Tja, maar bij een uitlaat van Renegade wordt er dus gezaagd in het huidige systeem. Iets wat ik niet wil.

En zonder db-killer klinkt de Bos dan ook zo? Of is het dan beter?
 
Van een db-killer weet ik het niet bij een BOS, nooit echt opgelet.. dacht ook dat BOS geen db-killers had.(laser wel)
Maar snap niet zo waarom het erg is om je uitlaatsysteem te zagen, je kunt het altijd weer naar de oude situatie herstellen m.b.v een koppelstuk.
Toen ik bij Renegade was waren ze al bezig met een FULL systeem, dus geen gezaag..maar dat kost natuurlijk weer wat meer geld.
Heb ondertussen heel wat uitlaatsystemen op de SV beluisterd(veel leden van de club hebben een andere uitlaat eronder hangen) en ik blijf de Renegade gewoon de mooiste vinden.
Ook de afwerking is erg goed, makkelijk zelf uitelkaar te halen, wat nodig is bij een carbon demper..moet om de zoveel km nieuw dempings materiaal in.
 
Tegenwoordig hoef je bij een Laser ook niet meer te zagen hoor. Een Laser duo-tech vervangt het originele uitlaatsysteem voor 3/4.
 
Maxtreme performance uit Gaanderen :}

Niet alleen mooi maar ook perfekt geluid en vermogenswinst...

en ter plekke pas gemaakt onder je bike
 
Ik verkoop mijn motor eigenlijk niet. Komt er over een jaar of zo waarschijnlijk eentje bij. Dus voor inruil hoef / wil ik niet kijken.

En een hoge uitlaat is mooi, maar dan gaan de stepjes voor de passagier weg, en dat wil ik niet, want die heb ik regelmatig. En dubbele uitlaten zijn er ook, maar wil ik ook niet, meer gewicht, en onbalans...

Dit is trouwens wel mooi om te zien: :9~

http://www.sv650.org/pic12/SecretSV3.jpg ((Afbeelding))

http://www.sv650.org/pic12/SecretSV2.jpg ((Afbeelding))

Deze kosten ongeveer 1500 '( euro's!!!!!!!!!!!
Je moet je eigen uitlaat opsturen en die veranderen ze dan.

Zijn supermooi :9~ , maar als ik op het forum van Renegade kijk dan zie ik er toch vanaf. (Ze zagen in je originele uitlaat, moeten je kont ophogen en het kost wat!)
 
Kwam op een site met tests van diverse uitlaten op de sv650.

--> http://www.l-mehl.de/6-101test-auspuff.htm
 
Pas een nieuwe topic aangemaakt over mijn nieuwe Akrapovic:

Mijn SV650s... Nu met Akrapovic! Sound and pics...

Staat het geluid van de Akra en de Bos ook op...

Over de Bos kan ik je vertellen dat die uitlaat niet je complete systeem vervangt. Het voorste deel blijft hetzelfde, maar je hoeft dus niet te zagen in de originele pijp. Over de DB-killer in de demper... yep die zit er wel in! En het verschil met DB-killer en zonder DB-killer is zekers te horen! Zonder klinkt hij toch een stuk zwaarder. (wat het verschil in vermogen is weet ik niet)

Met de meeste high pipes moet je toch gaan zagen in je originele pijp... Bij de meeste foto's kun je de verbinding goed zien... en dat .vind ik jammer (had ook heel graag een Carbon Devil high pipe gehad! 8-) )
 
Pas een nieuwe topic aangemaakt over mijn nieuwe Akrapovic:

Mijn SV650s... Nu met Akrapovic! Sound and pics...

Staat het geluid van de Akra en de Bos ook op...

Over de Bos kan ik je vertellen dat die uitlaat niet je complete systeem vervangt. Het voorste deel blijft hetzelfde, maar je hoeft dus niet te zagen in de originele pijp. Over de DB-killer in de demper... yep die zit er wel in! En het verschil met DB-killer en zonder DB-killer is zekers te horen! Zonder klinkt hij toch een stuk zwaarder. (wat het verschil in vermogen is weet ik niet)

Met de meeste high pipes moet je toch gaan zagen in je originele pijp... Bij de meeste foto's kun je de verbinding goed zien... en dat .vind ik jammer (had ook heel graag een Carbon Devil high pipe gehad! 8-) )

Nou de Duo-Tec van Laser klinkt ook niet verkeerd! Maar de jouwe doen het ook goed, moet ik zeggen. Wat je er ook onder hebt liggen, het gaat erom dat je er van geniet en er tevreden mee bent ;)
 
Persoonlijk zou ik gaan voor Full system van Giannelli (2-1).
Verkrijgbaar in Titanium en Alu, met dB-killer en keuze uit hoog of laag.
Geluid is niet te luid, maar mooi "donker" zoals dat heet. 8-)
Meer info op hun website.
 
Persoonlijk zou ik gaan voor Full system van Giannelli (2-1).
Verkrijgbaar in Titanium en Alu, met dB-killer en keuze uit hoog of laag.
Geluid is niet te luid, maar mooi "donker" zoals dat heet. 8-)
Meer info op hun website.

Heb de Duo-Tec er al onder liggen en het geluid is :9~
 
Persoonlijk zou ik gaan voor Full system van Giannelli (2-1).
Verkrijgbaar in Titanium en Alu, met dB-killer en keuze uit hoog of laag.
Geluid is niet te luid, maar mooi "donker" zoals dat heet. 8-)
Meer info op hun website.
Volgens mij is het Giannelli systeem identiek aan het Arrow systeem. Als je die twee naast elkaar houdt lijkt het tenminste wel zo. Dat idee heb ik ook bij dempers van Remus en Sebring; op hun sites staat hetzelfde plaatje van een motor met 'hun' demper weergegeven. :?

Wel gaaf systeem hoor van Arrow/Giannelli, vooral die high mount versie. Iemand enig idee wat de kosten daarvan zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan