Uitlaat tapeind afgebroken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenie

Rookie
25 jun 2022
13
17
Hallo hallo, vandaag bezig geweest met een nieuw set uitlaat monteren. Alles prima aangedraaid op 22nm. volgens boekje. Testrit gereden en alles was ok. Totdat collega van mij ineens achter mijn rug om de bouten ging natrekken met 22nm en bij de klik gewoon doordraait en je klak hoorde. Ik draaide meteen om want wist meteen hoelaat het was en meneer draaide nog steeds aan de moment sleutel alsof hij nog steeds aan het vastdraaien was 🤦🏼‍♂️. Zie foto bij uitgang 1 rechter tapeind.

2EF50A4C-86B2-4C0F-8AA0-0C07C2E41020.jpeg


Nou weet ik dat hier nog een beetje draad heb dus een moertje erop lassen en een nieuw tapeind erin las ik hier op dit forum. Nou heb een lasapparaat maar ik ben nou niet echt een las mannetje dus ga dit liever bij een motorzaak vragen. Nou is mijn vraag, kan ik zo wel mee rijden? Naar een motor zaak in ieder geval.
 
Bij een motorzaak kan een tapeind óók afbreken tegen het blok aan, ook een motorzaak moet het er dan uitboren en helicoilen, met een beetje slechte bereikbaarheid met het blok op de grond... dat gaat niet alleen thuis fout
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Ik heb toch geleerd om het weg te brengen maar dan wel mee kunnen kijken om er van te leren en daar ter plekke erachter komen dat ik het dan zelf ook kan.
En dan niet wegbrengen bij de grotere motorzaken maar bij de ervaren sleutelaars.
Ik heb tijdje mee gelopen in het racewereldje en zo heb ik heel veel geleerd van de monteurs.
Ik heb daarbij ook een fijner gevoel gehad. Als het ook iets is wat ik nog niet eerder heb gedaan wil ik al helemaal een voorbeeld hebben gezien.

Bij een motorzaak kan een tapeind óók afbreken tegen het blok aan, ook een motorzaak moet het er dan uitboren en helicoilen, met een beetje slechte bereikbaarheid met het blok op de grond... dat gaat niet alleen thuis fout
De monteurs hebben vaak een brug en hebben vaak meer gereedschap klaar staan dan ik.
 
@kawaEL250 je advies krijgt geen meer waarde per letter, je komt alleen enorm drammerig over. En linkse tap is altijd een slecht advies.
voor dit soort discussies ben ik helaas een beetje te oud aan het worden, en behoefte aan mensen die bewust een confrontatie opzoeken op wat voor manier dan ook heb ik al helemaal geen zin in. Zal mijn account dus verwijderen en veel succes met je tapend Kenie ( is niet naar jou bedoeld dus) maar ben gewoon te oud voor bs
 
ik wist het niet scheelt dat de een of de andere momentsleutel?
Het ligt niet aan de momentsleutel, maar aan het juiste gebruik er van (of onjuist, of onkunde. Of lompigheid. "Klik" en dan toch een tikje erbij...??? Voor de zekerheid?? :? Of gewoon stomweg niet snappen wat een momentsleutel is en doet).

22nm is 22nm. Niet 22,5 of 23 of 24 of "een tikje er bij"..
 
voor dit soort discussies ben ik helaas een beetje te oud aan het worden, en behoefte aan mensen die bewust een confrontatie opzoeken op wat voor manier dan ook heb ik al helemaal geen zin in. Zal mijn account dus verwijderen en veel succes met je tapend Kenie ( is niet naar jou bedoeld dus) maar ben gewoon te oud voor bs
Ik hoop dat je blijft. Je doet goed je best anderen te helpen.
 
Het ligt niet aan de momentsleutel, maar aan het juiste gebruik er van (of onjuist, of onkunde. Of lompigheid. "Klik" en dan toch een tikje erbij...??? Voor de zekerheid?? :? Of gewoon stomweg niet snappen wat een momentsleutel is en doet).

22nm is 22nm. Niet 22,5 of 23 of 24 of "een tikje er bij"..
En ook eerst ff lossen voordat je m weer opnieuw op moment aantrekt.
 
Ik ben helaas nog niet aan toe gekomen om hem eruit/eraf te draaien. Heb wel nieuwe tapeinden besteld. Gelijk maar 2 besteld omdat die andere misschien ook kapot kan gaan. Ik daarna weer moet wachten op een onderdeeltje.
 
Het ligt niet aan de momentsleutel, maar aan het juiste gebruik er van (of onjuist, of onkunde. Of lompigheid. "Klik" en dan toch een tikje erbij...??? Voor de zekerheid?? :? Of gewoon stomweg niet snappen wat een momentsleutel is en doet).

22nm is 22nm. Niet 22,5 of 23 of 24 of "een tikje er bij"..
Ja zo dus het is niet zo dat er kwaliteits verschil is dat de ene op 22 nm staat maar bv 24 geeft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan