Hallo allen,
Al enkele maanden ben ik aan het sleutelen aan mijn motor. En iedere keer als ik bijna klaar ben denk ik: 'nu ik toch bezig ben kan dit er ook wel bij'.
Zodoende zat er wat roest op mijn uitlaatbochten en het frame achter de radiator. Ik had de radiator toch al los dus ik dacht laat ik mijn uitlaat ook maar loshalen. Echter blijkt nu dat ik dit beter niet had kunnen doe. Twee van mijn tapeinde zijn namelijk afgebroken.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- er is genoeg vlees om de tapeinden met een waterpomptang vast te pakken. Maar ik krijg er geen beweging in.
- twee moeren achter elkaar op de tapeinde gezet (1 zou de ander moeten blokkeren). Helaas werkt dit niet. De moeren draaien vrolijk door (dol gedraaid?)
Hebben jullie nog advies?
Daarbij viel mij het volgende op aan de uitlaatbochten zelf:
- ik heb geen pakking gezien toen ik de uitlaat los trok. Zit deze nog op de motor? Kan ik deze hergebruiken?
- de verdikking aan de voorkant van de uitlaatbochten zijn verrot. Is dit erg? Of is het einde uitlaat. Goed om te weten hij lekte niet voordat ik hem loshaalde.
Ik heb wat foto's toegevoegd ter verduidelijking. Voor de scherpe formleden onder ons, ik heb eerder wat vragen gesteld en beloofd dat ik de resultaten zou delen. Die belofte ben ik uiteraard niet vergeten. Kom alleen niet verder omdat ik steeds weer verder ga.
Al enkele maanden ben ik aan het sleutelen aan mijn motor. En iedere keer als ik bijna klaar ben denk ik: 'nu ik toch bezig ben kan dit er ook wel bij'.
Zodoende zat er wat roest op mijn uitlaatbochten en het frame achter de radiator. Ik had de radiator toch al los dus ik dacht laat ik mijn uitlaat ook maar loshalen. Echter blijkt nu dat ik dit beter niet had kunnen doe. Twee van mijn tapeinde zijn namelijk afgebroken.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- er is genoeg vlees om de tapeinden met een waterpomptang vast te pakken. Maar ik krijg er geen beweging in.
- twee moeren achter elkaar op de tapeinde gezet (1 zou de ander moeten blokkeren). Helaas werkt dit niet. De moeren draaien vrolijk door (dol gedraaid?)
Hebben jullie nog advies?
Daarbij viel mij het volgende op aan de uitlaatbochten zelf:
- ik heb geen pakking gezien toen ik de uitlaat los trok. Zit deze nog op de motor? Kan ik deze hergebruiken?
- de verdikking aan de voorkant van de uitlaatbochten zijn verrot. Is dit erg? Of is het einde uitlaat. Goed om te weten hij lekte niet voordat ik hem loshaalde.
Ik heb wat foto's toegevoegd ter verduidelijking. Voor de scherpe formleden onder ons, ik heb eerder wat vragen gesteld en beloofd dat ik de resultaten zou delen. Die belofte ben ik uiteraard niet vergeten. Kom alleen niet verder omdat ik steeds weer verder ga.