uitlaat temperatuur

Soes Boef

Die hard MF'er
3 sep 2005
566
0
Haarlem
Ik ben nog steeds op zoek een 'lap'middel om roest te voorkomen op de uitlaat van mijn bandit. Iemand bij suzuki heeft ooit bedahct dat er tussen de voorbochten en de achterdemper een connector moet zitten met een niet-RVS ring :z , die dus op den duur gaat roesten. Ik heb in verband hiermee al wat dingen geprobeerd zoals na schoonmaken/ontroesten met hitte bestendige verf inspuiten (trilt los) of regelmatig met wat WD 40 ofzo als ie langer stiltstaat (verbrandt uiteindelijk toch weer met rijden).
Nu wil ik dat kleine stukje van de uitlaat helemaal onder het motorblok wel insmeren met een beetje hitte bestendige siliconen, niet omdat het dan nooit meer gaat roesten maar wellicht scheelt het toch 1-2 jaar voordat ie vervangen moet worden (dit uit de categorie 'baat het niet dan schaad het niet').

de twee vragen die ik heb:
1. hoe heet wordt de uitlaat ongeveer 1 meter vanaf het motorblok
2. is dat een verstandig keuze om met (hittebestendige) siliconen de roestvorming wat tegen te gaan ?

alvast bedankt voor je reactie
 
je zegt het zelf al, baat het niet dan schaad het niet, zelf smeer ik mn uitlaat in met blokolie en wd40, en om de zoveel tijd ff eraf om helemaal op te poetsen met chroompoets enzo
 
Terug
Bovenaan Onderaan