uitlaat uit amerika

Denk alleen dat niet alle bedrijven het doen. Lijkt op een vorm van fraude. Lagere waarde opgeven dan het eigenlijk is.

Tuurlijk wel. Die bedrijven lijden daar niks mee hoor. Alleen jij hebt als koper de pech dat als je pakketje kwijt raakt. Je niet het hele bedrag vergoed krijgt.
 
Tuurlijk wel. Die bedrijven lijden daar niks mee hoor. Alleen jij hebt als koper de pech dat als je pakketje kwijt raakt. Je niet het hele bedrag vergoed krijgt.

Ik heb dat ook wel eens gevraagd. In Amerika is het, volgens meerdere Amerikaanse bedrijven, voor hen zelfs strafbaar als je op welke manier dan ook de inhoud van een pakketje niet correct opgeeft.

Vergis je niet: als je volgens de standaard voorwaarden verzendt, krijg je vaak alleen een vaste kiloprijs vergoed mocht een pakketje niet aankomen. Daar kom je meestal dik aan tekort.....
 
De Franse Douane is er makkelijk mee. Als ze het niet vertrouwen, is het bij wet zo geregeld dat ze het in beslag kunnen nemen. Je krijgt dan de gefactureerde waarde +10% vergoed.

Dat zal je leren!
 
De Franse Douane is er makkelijk mee. Als ze het niet vertrouwen, is het bij wet zo geregeld dat ze het in beslag kunnen nemen. Je krijgt dan de gefactureerde waarde +10% vergoed.
Dat zal je leren!

Oef.... heb je lekker lopen rommelen met de factuurwaarde, flikken ze je dat.... :X
 
Ik heb dat ook wel eens gevraagd. In Amerika is het, volgens meerdere Amerikaanse bedrijven, voor hen zelfs strafbaar als je op welke manier dan ook de inhoud van een pakketje niet correct opgeeft.
Ja, je hebt gelijk, het is zelfs behoorlijk strafbaar. In de VS is dit niet eens een overtreding (misdemeanor) maar een misdrijf (felony). Ook als de lagere waarde wordt opgegeven om een andere overheid dan die van de USA te flessen. Daarom vraag ik nooit aan Amerikaanse bedrijven of ze een lagere waarde op willen geven.
 
Ja, je hebt gelijk, het is zelfs behoorlijk strafbaar. In de VS is dit niet eens een overtreding (misdemeanor) maar een misdrijf (felony). Ook als de lagere waarde wordt opgegeven om een andere overheid dan die van de USA te flessen. Daarom vraag ik nooit aan Amerikaanse bedrijven of ze een lagere waarde op willen geven.

Hm oké. Dat verklaart meteen waarom er heel kortaf en heel zakelijk op de vraag werd gereageerd.....
 
Waarom is een BMW welke in Duitsland geproduceerd is in de USA omgerekend goedkoper dan in Duitsland zelf.........
 
Heeft wss ook deels met marketing te maken betreft de markt. Zoals dat spijkerbroek voorbeeld dat werd gegeven, of van die basketball shirts die in Europa 10x duurder zijn als in de VS. Zelfde als dat veel elektronica, afkomstig uit Japan, juist in Japan het duurste is. Komt door de koopkracht van de bevolking enz. Please correct me if I'm wrong. Er zullen wss wel meer dingen spelen, maar dit is een mogelijk reden ;)
 
Gewoon bij die gaat hier op m.f bestellen (ene B.).

Veel keuze, goede service en snel geleverd.

Zelf net ook gedaan (scorpion).
 
Terug
Bovenaan Onderaan