uitlaat van BSM

Drke

Rookie
24 sep 2005
24
0
belgie
hallo allen,

kent iemand de uitlaten van BSM?
Heeft er iemand ervaring mee en hoe klinkt ie eigenlijk?

foto staat erbij
is voor een DR 600
ik heb eigenlijk een DR650 maar volgen BSM zou hij passen


grtz

Bijlage: bsmuitlaat.jpg
 
BSM zijn typische low-budget vervangingsdempers. Ze zijn goedkoop maar dat is ook het enige wat positief is aan die dingen. Reken er maar op dat je PK's gaat verliezen.
 
Als ik de diameter van dat gat bekijk, kan ik me niet voorstellen dat dat goed loopt.
 
Ik kocht voor mijn SV650S een occasie uitlaat (hoog carbon vampire)Ding liep veel beter als met org uitlaat. Ging veel sneller als met org uitlaat. Ik had niet verwacht dat een andere uitlaat zoveel zou schelen. Pasvorm is bij mij perfect. Service van ene Wilbert bij BSM ook perfect. Per mail binnen 1 dag antwoord op technische vragen. Dus ik snap niet hoe dat jullie aan je oordeel komen !

De Kale

BSM zijn typische low-budget vervangingsdempers. Ze zijn goedkoop maar dat is ook het enige wat positief is aan die dingen. Reken er maar op dat je PK's gaat verliezen.
 
full

nou ik ben tevreden deze komt van een r6 en de ktm loopt nog steeds goed en klapt aardig
 
Goedkope vervangingsdemper? Vermogensverlies? Hè??? Ik heb een BSM-Vampire op mijn 20 jaar oude Kawa KLR-600 gezet, heeft er veel meer vermogen door, ziet er strak uit, past goed en geeft een mooi geluid, dus ik ben er helemaal blij mee!!! Mijn ouwe brikkie leeft helemaal weer op!
 
de meningen zijn duidelijk verdeeld :)

zal eens langs daar moeten rijden om te zien wat zou kunnen passen dan

bedankt alleszins voor jullie meningen

grtz
 
Ik ken iemand die bij BSM heeft rondgelopen en daardoor weet ik dat hun definitie van een goede uitlaat een uitlaat is die minder dan 10% verliest op een standaard uitlaat. Overigens zijn die Vampires wel ietsje beter kwa vermogen. Ik heb een jaar of 10 geleden een Vampire op mijn Honda Hawk gehad en het nadeel van die uitlaat was dat je hem zowat elke maand weer kon volstoppen met demperwol. Zo snel was hij leeg.

Maar goed... Ik doelde eigenlijk op die dempers zoals bovenaan dit topic. Die dempers zag je vroeger al heel veel op XT500's en toen waren ze al ronduit klote. Dat is gewoon echt een slechte demper.
 
Laatst bewerkt:
BSM zijn typische low-budget vervangingsdempers. Ze zijn goedkoop maar dat is ook het enige wat positief is aan die dingen.
:^

En de afwerking is om te huilen. Maakt een hoop herrie en dat bedoel ik letterlijk: herrie :r .

Voor de volledigheid: het type op jouw foto ken ik niet....

full
 
Dit type? BSM Enduro, zit op m'n KL250.
Geemaileerd dus geen roest en geen onderhoud (aan de buitenkant). :}
Zit er minstens 1 jaar op zonder maar 1x gepoetst te hebben.
Bijna geen geluid, btje vermogen (blijft een Kl250) ;)
Ik weet niet wat ik aan "Pkaatjes" heb ingeboet (als dat nog kon).
Maar 't is en blijft een WWfiets.

full
 
Heb zelf ook nog een BSM liggen voor m'n XL500R.
Lekker rustig geluidje, wel beetje vermogensverlies in hogere toeren. Tot mijn verbazing was he gaatje aan de achterkant nog dunner dan die van m'n ex-brommers.

Geluidje kun je het best vergelijken met die van een grasmaaier :)

Zeer onderhoudsvriendelijke demper (kamerdemper, dus geen dempwol)
Voordat zo'n ding doorgeroest is liggen wij allemaal al onder de zoden :) (heel dik en dubbelwandig.
 
:^

En de afwerking is om te huilen. Maakt een hoop herrie en dat bedoel ik letterlijk: herrie :r .

Voor de volledigheid: het type op jouw foto ken ik niet....

(Afbeelding)
Je laatste zin is volledig duidelijk. Afwerking en een hoop herrie gaan hier niet op. :+
 
Goedkope vervangingsdemper? Vermogensverlies? Hè??? Ik heb een BSM-Vampire op mijn 20 jaar oude Kawa KLR-600 gezet, heeft er veel meer vermogen door, ziet er strak uit, past goed en geeft een mooi geluid, dus ik ben er helemaal blij mee!!! Mijn ouwe brikkie leeft helemaal weer op!
Heb een Vampire op m'n Honda AT liggen, goed geluid (zonder bd killer, vindt ik iets te) weinig onderhoud en pk's verlies? met aanpassing van de luchtfilter en sproeiers juist meer pk's. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan