Uitlaat verbrand???

slijtage (cosmetisch) of verbrand

  • Slijtage (cosmetisch) verkeerd gepoetst

    Stemmen: 3 37,5%
  • verbrand (afstellingen) kapot geblazen

    Stemmen: 5 62,5%

  • Totaal aantal stemmers
    8

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.595
13
Harderwijk
ik heb een motor op het oog (voor mijn vriendin), en we hebben er een goed gevoel over, een mooie fiets voor een leuk bedrag en een goede inruil.

maar dan is er een ding : DE UITLAAT

het gaat hier om een laser uitlaat met DB-killer erin (dus niet helemaal legaal)
maar goed loud pipes saves lives eheh?

waar ik me echter wel druk om maak is de staat waar de uitlaat zich in verkeerd,
het embleempje van laser is eraf(gehaald>?) en het Carbon (het is dus een carbon uitlaat :+ ) vertoont goudige vlekken (in structuur) net of ie geschuurd/gesleten is (geen krassen)

jammer dat ik geen fotow heb........ '(

we zijn serieus van plan deze motor aan te schaffen, maar die uitlaat |(
geeft me toch een minder goed gevoel!

deze motor heeft 16000km (suzuki sv650s)gereden!!! is hier niet ontiegelijk mee GEBLAZEN
(want dat kan dan niet goed zijn)

graag serieus *D

is het gewoon slijtage (cosmetisch) ?
of is het een verbrande uitlaat (en dus een brakke motor)
 
Ik kan er 123 niks over zeggen, maar wil je hem particulier of via ee ndealer kopen?
Kan schelen in de prijs, of misschien een andere demper (bij de dealer)
 
Kun je niet bij de uitlaatbochten kijken. Als die normaal gekleurd zijn (kan gepoetst zijn) dan is er niks aan de hand. Bij blauw, kan het een verkeerde afstelling zijn, waardoor het zooitje verkleurd. Kan ook zijn dat het dempingsmateriaal eruit is (verbrand) waardoorn het carbon heet is geworden.

Hier staat ook nog wel wat tussen. Carbon of Titanium?
 
In je andere topic heb ik al gemeld dat mijn vrouw de trotse en zielsgelukkige bezitster is van een SV650S. Zij heeft er ook een Laser pijp opzitten (het ding klinkt als een Chinook helikopter :9 )
De demper is niet van carbon (niet leverbaar voor SV650S, iig niet van Laser)maar van carbon-look (kunststof dus) er is in het plastic een soort van goudkleurig "spikkeltje"te zien en ik denk dat dat komt door het wassen met de verkeerde kant van het schuursponsje. (dom, vrouw is nog steeds boos op mij) Voor zover ik weet is het trouwens een reflectiedemper (schotjes en gaatjes) en geen absorptiedemper (vullingmateriaal)
 
alvast heel erg bedankt voor de replay's

dus hij is waarschijnlijk niet van carbon, dan moet het wel cosmetisch zijn(gelukkig) het is wel lelijk, maar beter als een motor die helemaal is verotgeblazen is.

BEDANKT, (p.s welke demper is vet op een sv650s??? :+ )
 
IXIL heeft hele mooie dempers. Dan krijg je er twee, hoog gemonteerd aan elke zijde. :9~ Arrow heeft mooi spul en natuurlijk Akrapovic. In de tijd dat zij de Laser kocht (2000) was er weinig leverbaar, vandaar de Laser.....
 
Zo zien verbrande uitlaten eruit...

full


En ja, die hebben bij mij op de motor gezeten, maar ze kwamen wel van een andere TLR af. Maar ze maken dan wel een lekker geluidje!!!
 
Bij de SV (en ook andere v-twins) wil een carbon uitlaat nog wel eens problemen geven. Toen ik mijn SV vorig jaar kocht zou er in eerste instantie een Laser carbon uitlaat onder komen, maar Laser trok deze terug van de markt omdat ze konden verbranden/open barsten. Daarom heb ik een Laser Duo-tech titanium er onder laten zetten en dat klinkt geweldig en geeft geen problemen... :) :) :)

full


Deze uitlaat is er ook in RVS... ;)
 
Bij de SV (en ook andere v-twins) wil een carbon uitlaat nog wel eens problemen geven. Toen ik mijn SV vorig jaar kocht zou er in eerste instantie een Laser carbon uitlaat onder komen, maar Laser trok deze terug van de markt omdat ze konden verbranden/open barsten. Daarom heb ik een Laser Duo-tech titanium er onder laten zetten en dat klinkt geweldig en geeft geen problemen... :) :) :)

(Afbeelding)

Deze uitlaat is er ook in RVS... ;)

Heb je ook een piccie van de HELE bike :9~
 
Dit is een demper (alu :? ) die volgens mij verbrand is.

full

willekeurig plaatje van een V-twin

Duidelijk merkbaar dus aan het kleurverschil, bij een carbonnen demper zal kleurverschil ook wel duiden op een verbrandde demper :(
Komt trouwens vaker voor bij 2-cilinders, komt door de grote klappen = snel demperwol eruit = te heet worden = verbranden :z
 
Is het wel een echte Carbon demper? er zijn ook Kevlar dempers
die zijn wat goudgelig van kleur zie pic 8-)

full
 
Kun je niet bij de uitlaatbochten kijken. Als die normaal gekleurd zijn (kan gepoetst zijn) dan is er niks aan de hand. Bij blauw, kan het een verkeerde afstelling zijn, waardoor het zooitje verkleurd. Kan ook zijn dat het dempingsmateriaal eruit is (verbrand) waardoorn het carbon heet is geworden.

Hier staat ook nog wel wat tussen. Carbon of Titanium?


Hoe kom je aan die onzin??
Als je rvs bochten hebt, worden die bijna altijd blauw.
Dat komt niet alleen door een verkeerde afstelling of door hard rijden.
Als rvs warm word krijgt het eerst een goud/gele kleur, loopt de temperatuur nog verder op dan kun je een complete regenboog te zien krijgen. Helaas is het bijna altijd zo dat de uiteindelijke kleur zwart/blauw zal worden.
Deze verkleuring is met Belgom alu perfect weg te poetsen.
 
Laser leverd overigens het embleempje los mee, bij mij is deze ook niet opgeplakt btw.
:^

Ws. gewoon niet opgeplakt door de vorige eigenaar.

Komt die gelige verkleuring niet door inwerking van de zon? Ik meen wel eens gelezen te hebben dat bepaalde soorten carbon kunnen verkleuren tgv. de zon.
 
Laatst bewerkt:
In je andere topic heb ik al gemeld dat mijn vrouw de trotse en zielsgelukkige bezitster is van een SV650S. Zij heeft er ook een Laser pijp opzitten (het ding klinkt als een Chinook helikopter :9 )
De demper is niet van carbon (niet leverbaar voor SV650S, iig niet van Laser)maar van carbon-look (kunststof dus) er is in het plastic een soort van goudkleurig "spikkeltje"te zien en ik denk dat dat komt door het wassen met de verkeerde kant van het schuursponsje. (dom, vrouw is nog steeds boos op mij) Voor zover ik weet is het trouwens een reflectiedemper (schotjes en gaatjes) en geen absorptiedemper (vullingmateriaal)

ik denk dat het door het poetsen vorige eigenaar komt, verbrand ziet er wel heel iets anders uit.........

we gaan met de verkoper praten en ff vragen wat hij er van denkt........
 
Vraagje tussendoor: hoelang (KM) gaat demperwol mee bij een 4 cilinder open pijp zonder Db-killer :?
 
Het kan zijn dat een deel van de vulling van de demper verbrand is. De buitenmantel wordt zo heet dat ie kan verkleuren en in het geval van jouw Laser gaat de carbon-look laag waarschijnlijk loslaten. Iemand van de SV-club (en tevens MF-lid: Azor) heeft hetzelfde verschijnsel met zijn Laser.
 
Een tweecylinder heeft nogal eens de neiging om de dempervulling er uit te blazen. Daarna is de kans groot dat het carbon een tikje te heet wordt....
Veel fabrikanten leveren ook geen carbonpijp voor een 2-cyl, juist vanwege deze problemen.
 
het is dus niet zo dat elke bocht verkleurt door de hitte, vaak zit er nog een binnenbocht in die juist de buitenbocht beschermt tegen het verkleuren, ik kan dit weten, want mijn binnenbocht is gescheurt :(
 
uitlaat is indd een carbon look, de schade is niet al te groot maar het is wel zichtbaar, ik zal binenkort als de bike in de achtertuin van SV-annie staat een paar fotow's maken van de uitlaat (en de motor)

btw. er komt met de tijd toch een andere sportdemper op, SV-Annie aasde al op een LeoVince (highmount)
 
Tja, ik vroeg me al af of je een goeie motor daarvoor zou laten lopen.
 
Vraagje tussendoor: hoelang (KM) gaat demperwol mee bij een 4 cilinder open pijp zonder Db-killer :?
De duurzaamheid van het isolatiemateriaal in een demper is afhankelijk van het gebruik van de demper, als er veel lange afstanden met veel accelereren en afremmen plaats vindt (warme/hete motor) zal de isolatie sneller verbranden dan wanneer er telkens korte stukjes (motor blijft relatief koud)worden gereden.
Het is dus moeilijk te zeggen wanneer het dempingsmateriaal vervangen moet worden.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan