Uitlaat verdraaien???

Mr. Lee

MF'er
20 mrt 2008
194
3
't Veld
Ik heb op m'n SP1 twee vervangende dempers gezet van Arrow; het zijn dempers die vast zitten aan de buis, en dus niet met veertjes, en aansluitend op de originele pijpen.

Als je dit vanaf de achterzijde bekijkt zit de rechter demper keurig mooi recht, maar de linker demper zit iets gedraaid t.o.v. de rechter. Dit lijkt nergens naar :N

Aangezien de demper vast zit aan de buis kan ik deze niet verdraaien. Verder zit de buis van deze demper ook gewoon goed want de bevestigingspunten komen precies uit.

Nu is mijn vraag alsvolgt: Aan beide uiteinden van de demper zit een ring met popnagels. Als ik deze aan de kant waar de buis aan de demper zit uitboor, kan ik dan de demper een slag draaien, daarna nieuwe gaten boren en dan met popnagels weer vastzetten?

Heb namelijk geen idee hoe zo'n demper in elkaar zit, dus voordat ik met m'n idee bezig wil graag even wat ideeën van julie ;)

Bedankt alvast :}
 
Ik heb op m'n SP1 twee vervangende dempers gezet van Arrow; het zijn dempers die vast zitten aan de buis, en dus niet met veertjes, en aansluitend op de originele pijpen.

Als je dit vanaf de achterzijde bekijkt zit de rechter demper keurig mooi recht, maar de linker demper zit iets gedraaid t.o.v. de rechter. Dit lijkt nergens naar :N

Aangezien de demper vast zit aan de buis kan ik deze niet verdraaien. Verder zit de buis van deze demper ook gewoon goed want de bevestigingspunten komen precies uit.

Nu is mijn vraag alsvolgt: Aan beide uiteinden van de demper zit een ring met popnagels. Als ik deze aan de kant waar de buis aan de demper zit uitboor, kan ik dan de demper een slag draaien, daarna nieuwe gaten boren en dan met popnagels weer vastzetten?

Heb namelijk geen idee hoe zo'n demper in elkaar zit, dus voordat ik met m'n idee bezig wil graag even wat ideeën van julie ;)

Bedankt alvast :}


Staat die onder spanning als je em gemonteerd hebt?
 
Tja dat is het nadeel van 2 dempers: er is er altijd eentje die niet recht lijkt te zitten :X
Vaak is het op te lossen door wat ringen te plaatsen tussen de uitlaatbeugel en het stepje waar je uitlaatbeugel aan vast zit. Heb het zo opgelost bij een setje Leo's op een SP1 :Y
 
Laatst bewerkt:
[quote]Mr. Lee schreef op 23 augustus 2008 @ 17:24:
Ik heb op m'n SP1 twee vervangende dempers gezet van Arrow; het zijn dempers die vast zitten aan de buis, en dus niet met veertjes, en aansluitend op de originele pijpen.

Als je dit vanaf de achterzijde bekijkt zit de rechter demper keurig mooi recht, maar de linker demper zit iets gedraaid t.o.v. de rechter. Dit lijkt nergens naar :N

Aangezien de demper vast zit aan de buis kan ik deze niet verdraaien. Verder zit de buis van deze demper ook gewoon goed want de bevestigingspunten komen precies uit.

Nu is mijn vraag alsvolgt: Aan beide uiteinden van de demper zit een ring met popnagels. Als ik deze aan de kant waar de buis aan de demper zit uitboor, kan ik dan de demper een slag draaien, daarna nieuwe gaten boren en dan met popnagels weer vastzetten?

Heb namelijk geen idee hoe zo'n demper in elkaar zit, dus voordat ik met m'n idee bezig wil graag even wat ideeën van julie ;)

Bedankt alvast :}~[/quote]



Je bedoelt dat de stand van de popnagels, vanaf de achterkant gezien, niet gelijk is?
 
Tja dat is het nadeel van 2 dempers: er is er altijd eentje die niet recht lijkt te zitten :X
Vaak is het op te lossen door wat ringen te plaatsen tussen de uitlaatbeugel en het stepje waar je uitlaatbeugel aan vast zit. Heb het zo opgelost bij een setje Leo's op een SP1 :Y


Als ik een aantal ringen tussen de beugel en het stepje plaats zal dit niets uitmaken; de demper zit namelijk niet vast aan de beugel maar hangt er los in. Als ik deze ringen plaats wordt alleen de afstand anders maar draaid de demper niet bij.

Er is verder ook niets te verstellen aan het hele geheel. Pijp zit gewoon zoals het hoort aan de originele voorpijp, geen spanning op het geheel, ophangpunten zitten gewoon goed, en aangezien de demper vast zit aan de pijp is het geheel niet bij te draaien.

Ik zal vanavond even foto's maken, post ik ze morgen even zodat het verhaal duidelijk wordt ;)

Alvast bedankt!
 
Er is maar 1 oplossing,de flex erin! ;)

Dat had ik ook al bedacht maar vind dat een beetje te want dat krijg ik nooit meer zo mooi gelast natuurlijk.

Daarom dacht ik dus dat ik die onderste popnagels zou uitboren. Die zitten denk ik in een ring waar die carbon koker overheen schijft lijkt me. Als dat zo is kan ik die demper bijdraaien, nieuwe gaten boren in die ring en weer met nieuwe popnagels vastzetten lijkt me. Maar goed, moet ff weten of dat echt zo is...
 
Nog steeds geen pic!Voor het lassen mag je wel hier langs komen. O-)

Hier het achteraanzicht waar je duidelijk kunt zien dat de linker demper iets naar rechts staat t.o.v. de rechter demper:



Hier de linker en rechter demper appart; kijk naar het verschil in de stand van de Arrow-tekst t.o.v. de knipperlichten:



Hier de bevestigingspunten aan het stepje en aan de originele pijp:




Kortste klap lijkt mij dan toch i.d.d. de demper bij de aansluiting op de pijp los te zagen, even bij te draaien en dan opnieuw vast te lassen.

Aan Jerryt: Kun jij zo'n mooi dun lasnaadje maken dan? Dan maak ik graag gebruik van je aanbod :}
 
Tis ook maar een fractie trouwens,op de foto te zien dan ;) .Kan niet precies zien wat voor lassen het zijn.(Lijken Mig lasjes)En ik kan wel hele kleine Tig lasjes leggen,die zijn wat druppelvormig maar kan er altijd nog een keer overheen met de toorts,zijn de druppletjes weg.Met andere woorden,moet lukken!
zit wel in Friesland. O-)
 
Hier het achteraanzicht waar je duidelijk kunt zien dat de linker demper iets naar rechts staat t.o.v. de rechter demper:

[~[url="http://img243.imagevenue.com/loc364/th_28938_DSCF0003_122_364lo.JPG"]afbeelding~][/URL]

Hier de linker en rechter demper appart; kijk naar het verschil in de stand van de Arrow-tekst t.o.v. de knipperlichten:

[~[url="http://img34.imagevenue.com/loc1172/th_28941_DSCF0004_122_1172lo.JPG"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://img132.imagevenue.com/loc829/th_28947_DSCF0005_122_829lo.JPG"]afbeelding~][/URL]

Hier de bevestigingspunten aan het stepje en aan de originele pijp:

[~[url="http://img28.imagevenue.com/loc837/th_28952_DSCF0006_122_837lo.JPG"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://img224.imagevenue.com/loc127/th_28958_DSCF0007_122_127lo.JPG"]afbeelding~][/URL]


Kortste klap lijkt mij dan toch i.d.d. de demper bij de aansluiting op de pijp los te zagen, even bij te draaien en dan opnieuw vast te lassen.

Aan Jerryt: Kun jij zo'n mooi dun lasnaadje maken dan? Dan maak ik graag gebruik van je aanbod :}


dat krijg je nooit zo netjes gelast....

zou het zo laten tis alleen de tekst wat scheef staat?
 
Moet zeggen dat het wel zonde blijft om de flex erin te zetten,als je hem op de zijstandaard zet zie je er volgens mij weinig van.(Staat die toch meestal)
Stoor mij zelf ook snel aan zulke dingen maar volgens mij ben jij nog erger! ;)
 
Tis ook maar een fractie trouwens,op de foto te zien dan ;) .Kan niet precies zien wat voor lassen het zijn.(Lijken Mig lasjes)En ik kan wel hele kleine Tig lasjes leggen,die zijn wat druppelvormig maar kan er altijd nog een keer overheen met de toorts,zijn de druppletjes weg.Met andere woorden,moet lukken!
zit wel in Friesland. O-)


Lijkt op de foto inderdaad minder erg, maar in het eggie stoort het wel.

Morgen wordt ik teruggebeld door EPS, die doen aan MIG-lassen en zitten dicht bij mij ;)
Als me dit te gek wordt qua prijs ga ik graag op je aanbod in; je hoort het morgen wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan