Uitlaat verloren

Dutcher90

Die hard MF'er
4 dec 2014
273
5
Alkmaar
Gister ben ik tijdens een rit van Wijk aan Zee (strandtent Timboektoe) naar Alkmaar mijn einddemper verloren |( . Hoe het kan weet ik niet maar ik vond ineens dat ie wat meer herrie maakte en tot mijn verbazing was de demper verdwenen.

Ik heb de route al een keer gereden om te kijken of ik hem zag liggen maar helaas. Het betreft een Laser Extreme GP einddemper voor een Yamaha R6.

Ik hoop dat iemand hem heeft gevonden zodat ik mijn vindersloon kan uitreiken!
 
kan je je nog herinneren op welk punt je motor meer geluid ging maken? Je zou toch denken dat er enig verschil zou moeten zijn, met of zonder demper.

Ik weet het, ik rijd zelf ook met een Termignoni GP. Ze zijn wat aan de luide kant.
 
kan je je nog herinneren op welk punt je motor meer geluid ging maken? Je zou toch denken dat er enig verschil zou moeten zijn, met of zonder demper.

Ik weet het, ik rijd zelf ook met een Termignoni GP. Ze zijn wat aan de luide kant.


Ligt eraan hoeveel je op hebt.
 
kan je je nog herinneren op welk punt je motor meer geluid ging maken? Je zou toch denken dat er enig verschil zou moeten zijn, met of zonder demper.

Ik weet het, ik rijd zelf ook met een Termignoni GP. Ze zijn wat aan de luide kant.

Ik heb ook zo'n demper op een R6. Met db killers er in klinkt die net een standaard uitlaat.

Ik heb er wel eens naar zitten kijken en ik kan mij voorstellen dat wanneer er geen killers in hebt zitten dat die 2 pijpjes klinken alsof je zonder uitlaat rijdt. :X
 
Hoe zat die demper vast dan? Met een enkele schroef en moer?

Zotezien behoort gewoon ordinair gejat zijn ook nog tot de mogelijkheden...
 
Laatst bewerkt:
Hoe zat die demper vast dan? Met een enkele schroef en moer?

Zotezien behoort gewoon ordinair gejat zijn ook nog tot de mogelijkheden...

994632112_222.jpg
 
Ik weet zeker dat de demper niet is gestolen want toen ik wegreed zat hij er nog op. Vanwege de rijwind en oordoppen heb ik het pas gemerkt toen ik op de ringweg Alkmaar reed.

Ps: je kunt ook naar een strandtent zonder alcohol te drinken...
 
Heel vervelend dat je je pijp verloren bent, serieus, maar waar ik me meer zorgen om maak is waar dat ding gebleven is.....

Dit kan gewoon iemand z'n leven kosten, als zo'n ding door de voorruit van een auto naar binnen schiet, of bij een andere motor rijder door het vizier......

Hoe kan je nou een demper verliezen???
 
Heel vervelend dat je je pijp verloren bent, serieus, maar waar ik me meer zorgen om maak is waar dat ding gebleven is.....

Dit kan gewoon iemand z'n leven kosten, als zo'n ding door de voorruit van een auto naar binnen schiet, of bij een andere motor rijder door het vizier......

zo'n demper zit op hooguit 50cm van de grond en heeft vlak voor de val dezelfde voorwaardse snelheid als de motor.
Dat ding valt er af, valt op de grond, stuitert en glijdt het eerste stuk vrolijk mee met de rijdende motor en komt tot stilstand.

Het grootste risico is er voor een eventuele andere verkeers deelnemer als deze over dat dan nog hete ding heen rijdt.
Of als iemand het hete ding van het wegdek wil verwijderen. (brandwond!)

Dat laatste heb ik zelf eens gedaan op de Nurburgring toen een voor mij uit rijdende auto een achterste demper verloor. Het ding bleef liggen midden op de ideale lijn. Ik kon stoppen, ben uitgestapt en heb een mat uit mijn eigen auto gepakt waarmee ik toen dat uitlaat deel van de baan heb getrokken. Zelfs met mat was het ding nog f-ing heet om aan te pakken...!
 
zo'n demper zit op hooguit 50cm van de grond en heeft vlak voor de val dezelfde voorwaardse snelheid als de motor.
Dat ding valt er af, valt op de grond, stuitert en glijdt het eerste stuk vrolijk mee met de rijdende motor en komt tot stilstand.

Het grootste risico is er voor een eventuele andere verkeers deelnemer als deze over dat dan nog hete ding heen rijdt.
Of als iemand het hete ding van het wegdek wil verwijderen. (brandwond!)

Dat laatste heb ik zelf eens gedaan op de Nurburgring toen een voor mij uit rijdende auto een achterste demper verloor. Het ding bleef liggen midden op de ideale lijn. Ik kon stoppen, ben uitgestapt en heb een mat uit mijn eigen auto gepakt waarmee ik toen dat uitlaat deel van de baan heb getrokken. Zelfs met mat was het ding nog f-ing heet om aan te pakken...!

Je zegt het zelf al, hij stuitert.....

Ligt aan de hoek van de val, en de hoek op de demper hoe hoog die stuitert.....

Hoogte van een voorruit is echt wel te doen voor een demper hoor.
 
Je zegt het zelf al, hij stuitert.....

Ligt aan de hoek van de val, en de hoek op de demper hoe hoog die stuitert.....

Hoogte van een voorruit is echt wel te doen voor een demper hoor.


Zie je dat plaatje van dit model R6 soms niet hier boven?
 
Laatst bewerkt:
Hmm, laatst ben ik ook de demper van mijn vf750f kwijtgeraakt op de snelweg bij 100 km/uur maar ik had binnen een paar seconden daarna ook de motor uit ook. Ik had het idee dat de krukas via een zijkant het blok had verlaten zo veel kabaal maakte hij in eens. was 100 meter voor een afrit waar ik toch al af ging.

Uiteindelijk zelf weer terug gelopen en de demper uit de berm kunnen halen. Met een lokaal gevonden stukje spanband weer opgeknoopt en naar vrienden gereden die daar dichtbij wonen, volgende dag met nieuwe bout en BORGmoer de demper wel goed vastgezet.

db
 
Bij mij was de uitlaat pakking eruit geschoten, nou dat hoor je wel hoor, ook met 130/rijwind merk je dat er iets mist.
Ik ga er dan ook niet vanuit dat je hem al verloren was voordat je op de snelweg zag, voor een stoplicht heb je dat wel door lijkt mij


Timboektoe verlaten zonder alcohol? Bij mij ging dat vorige weer iets minder goed, maarja gelukkig op de trapfiets
 
Heel vervelend dat je je pijp verloren bent, serieus, maar waar ik me meer zorgen om maak is waar dat ding gebleven is.....

Dit kan gewoon iemand z'n leven kosten, als zo'n ding door de voorruit van een auto naar binnen schiet, of bij een andere motor rijder door het vizier......

Hoe kan je nou een demper verliezen???


Of voor de wielen krijgt ! Ben ook eens een zware lazer 4 in1 pot op een fj1200 verloren , m`n 2 twee broers
reden daar op de motor achter...


Pot kwam bij een automobilist voor de wielen , resultaat` twee banden lek op die kant .
Betrof hier gelukkig een boerenzoon die wel wat gewend was ..en hield de zooi gelukkig op de weg ..

Ps- Demper is na zo`n stuiter naar de kloten ..
 
Laatst bewerkt:
Heel vervelend dat je je pijp verloren bent, serieus, maar waar ik me meer zorgen om maak is waar dat ding gebleven is.....

Dit kan gewoon iemand z'n leven kosten, als zo'n ding door de voorruit van een auto naar binnen schiet, of bij een andere motor rijder door het vizier......

Hoe kan je nou een demper verliezen???

Dat zal wel loslopen... als als als. Feit is dat ik mijn demper kwijt ben, de rest is gissen naar de (on)bekende weg.
 
Bij mij was de uitlaat pakking eruit geschoten, nou dat hoor je wel hoor, ook met 130/rijwind merk je dat er iets mist.
Ik ga er dan ook niet vanuit dat je hem al verloren was voordat je op de snelweg zag, voor een stoplicht heb je dat wel door lijkt mij


Timboektoe verlaten zonder alcohol? Bij mij ging dat vorige weer iets minder goed, maarja gelukkig op de trapfiets

Ik weet niet hoe het bij zijn R6 is (ik zie geen bouwjaar), maar als de motor een katalysator heeft, dan is het verschil tussen wel en geen demper minimaal (ik spreek uit ervaring). Feit blijft dat dit knap stom is, dat ding heeft er dan wel heel los op gezeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan