Uitlaat verloren

Hmm, laatst ben ik ook de demper van mijn vf750f kwijtgeraakt op de snelweg bij 100 km/uur maar ik had binnen een paar seconden daarna ook de motor uit ook. Ik had het idee dat de krukas via een zijkant het blok had verlaten zo veel kabaal maakte hij in eens. was 100 meter voor een afrit waar ik toch al af ging.

Uiteindelijk zelf weer terug gelopen en de demper uit de berm kunnen halen. Met een lokaal gevonden stukje spanband weer opgeknoopt en naar vrienden gereden die daar dichtbij wonen, volgende dag met nieuwe bout en BORGmoer de demper wel goed vastgezet.

db
De demper uit mijn avatar ben ik ook kwijtgeraakt.
Ik was maar drie kilometer van huis, dus snel naar huis gereden.
Leverde nog wel wat boze bejaarden op.. ja ik rij hier niet voor mijn lol zo.
De 500 cc 1 cilinder 2 takt maakte stationair wel mooie klappen bij het stoplicht. _O-

Daarna met de auto terug en de demper van de snelweg geraapt. (Net een meter op de vluchtstrook)

Weer een nieuwe beugel laten lassen en als nieuw. *O* (krassen vielen ook mee)
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf elke keer een tijd naar je avatar staren in de hoop dat die cr500 na de 1000e keer trappen ineens start en wegrijd :')
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf elke keer een tijd naar je avatar staren in de hoop dat die cr500 na de 1000e keer trappen ineens start en wegrijd :')
Na al die jaren kan ik wel een eind maken aan die nachtmerrie. _O- ;)
HTML:
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/H4I4O-bp0Xk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ik rij rustig weg want daarvoor was net de bougie opgeblazen. :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vind je het gek ? Die demper is zo lang dat je m als hefboom kunt gebruiken om de motor achterover te trekken :+
Ik had het laten lassen bij een betrouwbaar bedrijf, maar na enige praktijk is het ontwerp toch aangepast. :+
Mooie edit trouwens. :t
 
Laatst bewerkt:
Gister ben ik tijdens een rit van Wijk aan Zee (strandtent Timboektoe) naar Alkmaar mijn einddemper verloren |( . Hoe het kan weet ik niet maar ik vond ineens dat ie wat meer herrie maakte en tot mijn verbazing was de demper verdwenen.

Ik heb de route al een keer gereden om te kijken of ik hem zag liggen maar helaas. Het betreft een Laser Extreme GP einddemper voor een Yamaha R6.

Ik hoop dat iemand hem heeft gevonden zodat ik mijn vindersloon kan uitreiken!
Hoe ben je trouwens gereden voor de eerlijke vinder? :)

De routeplanning zegt A22 + A9, of ben je binnendoor gegaan? :]
 
Dat ding is helemaal stuk, zonde van de tijd om er naar te gaan zoeken. Een nieuwe hoeft helemaal niet zo duurt te zijn uberhaupt, is toch nog wel leuk ook? een nieuw geluidje :)
 
Dat ding is helemaal stuk, zonde van de tijd om er naar te gaan zoeken. Een nieuwe hoeft helemaal niet zo duurt te zijn uberhaupt, is toch nog wel leuk ook? een nieuw geluidje :)
Nou met wat geluk zal het nog meevallen
 
Achja, het kan nog erger.

Iemand vertelde mij ooit eens dat ie de carburateur van zn brommer onderweg was verloren en er pas thuis achterkwam.
 
Heb je misschien een recente foto waar te zien is of er misschien iets van de bevestiging (beugeltjes, boutjes...) los zat, doorgeroest was of misschien al helemaal ontbrak?
 
Je doet oordopjes in en vervolgens ga je een bonk herrie maken. O-) Je snapt zelf toch ook wel dat dat nergens op slaat.
 
Ik heb helaas geen (recente) foto van mijn demper. De boutjes waren in ieder geval niet verroest.

Over het geluid, een Yamaha R6 uit 2007 heeft vooral de middendemper die heel veel dempt. De slipon zit er meer voor de looks dan dat het het geluid dempt. In de Laser GP demper zit dan ook geen demperwol en is gewoon een open pijp. Net als de Akrapovic Megaphone, zelfde verhaal. Dit verklaart dan ook dat het me waarschijnlijk niet direct is opgevallen.

Herrie of geen herrie, ik rij altijd met oordoppen.
 
interessant... er ligt dus ergens een gratiesch dempert langs de weg ... :)
De discussie over het wel of niet voor de kiezen/voorruit/wielen/etc. krijgen van dit stukje motorfiets techniek... is natuurlijk compleet zinloos.

ben wel benieuwd of hij nog boven water komt...
 
Haha, zo heb ik nog ergens op film staan dat een maatje van mij de demper van een Yamaha FS1 verliest met 120 km/h, het ding zie je rakelings langs de auto vliegen waar ik in zit (en film) :') :P demper vonden we later zo plat als een dubbeltje terug :P
 
Foto van mijn uitlaat.

Ik begrijp niet hoe je die nu kwijt kan raken. Het zit op 3 punten vast (en anders op 2 punten).

full
 
Laatst bewerkt:
Je doet oordopjes in en vervolgens ga je een bonk herrie maken. O-) Je snapt zelf toch ook wel dat dat nergens op slaat.


Die uitlaat maakt net zoveel geluid (met db killers) als de OEM uitlaat. De daadwerkelijke gaten zijn klein.

Je hoort bij mij vooral het blok en op het moment dat de luchtfilter echt gaan aanzuigen dan komt dat geluid overal bovenuit. Dat is echter nog lang niet het geluid van een open uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Je doet oordopjes in en vervolgens ga je een bonk herrie maken. O-) Je snapt zelf toch ook wel dat dat nergens op slaat.
Deze uitspraak deed een niet motorijdende collega ook wel eens. _O-
Je moet je oren toch beschermen. :?

Ander uitlaatje kan voor de looks of het gewicht zijn en is alleen bij een kleine groep (zoals met alle groepen) voor de uitwassen zo je wilt. :)
 
Je doet oordopjes in en vervolgens ga je een bonk herrie maken. O-) Je snapt zelf toch ook wel dat dat nergens op slaat.

|( |(
Want oordopjes zijn ook tegen het uitlaatgeluid :z

Heb je ooit wel eens harder dan 80km/h gereden, mét en zonder oordopjes...blijkbaar niet :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan