uitlaat vervangen

Rafael

MF'er
17 apr 2002
79
0
Uithoorn
hoi, ik heb net m'n motor en jahoor de 1e serieuze defecten komen al aan het licht. de 1e dag notabene brandde de hoofdzekering door en deed ie nix :( .
dat was verholpen en de 3e dag blijkt m'n uitlaat doorgeroest of versleten. feit is dat ie van onderen open is, en het is al gebleken dat ie sowieso vervangen dient te worden (waarom bestaat ie uitlaat uit 1 stuk sjonge). de uitlaat is open bij het spruitstuk dus ik hoop dat de rest niet vervangen hoeft te worden (dat stuk waar die in doorloopt,vraag me niet hoe dat heet). net heb ik voor het eerst in het donker gereden en blijkt dat m'n achterlicht hewt niet doet en m'n dashboardlicht ook niet,maar dat lijkt me een kwestie van lichtjes vervangen en/of zekering. nou is mijn vraag (nu pas :) ) wat is een goede niet al te dure uitlaat om erop te zetten. ik hoorde van een monteur dat ik het beste kan kijken voor een sportuitlaat omdat ie het goedkoopste zijn. na aanschaf van deze motor ( een suzuki gsx600 F uit '98 overigens) verzekering,jas,wegenbelasting etc. is mijn budget natuurlijk niet al te groot meer.
maar goed zo kan ik niet verder rijden. bedankt al vast voor je reactie!!Ralph
 
hopelijk hoeft alleen de uitlaat vervangen te worden. dan zou het hopelijk dus nog iets minder kosten. ik heb gelezen dat een compleet nieuwe uitlaatsysteem f3600,- kost en dat vind ik errug belachelijk duur, dus hopelijk alleen de uitlaat.
 
Uit '98 en nu al doorgerot?? Wat heeft die kerel ermee gedaan? Door de zee gereden ofzo?

Hoe ziet de rest van de motor eruit, velgen en frame enzo?

Als ik jouw was zou ik gewoon ff op www.marktplaats.nl kijken voor een goedkope pijp want het lawaai moet wel mooi zijn natuurlijk.

Iig veel succes gewenst en jammer dat het zo gaat als je em net gekocht hebt.

P.S.
Waar heb je dat ding gekocht? Particulier?
Beetje mosterd na de maaltijd maar in het vervolg toch ff wat beter opletten als je een motor koopt.
 
Laatst bewerkt:
Voor een '98er is de motor inderdaad slecht onderhouden en door een bak met pekel gereden ofzo. En altijd buiten gestaan zonder hoes ?

Mijn GSX600F van 1993 heeft nog de originele uitlaten erop zitten, maar die heeft dan ook altijd binnen gestaan. Tenminste, bij de vorige eigenaar.

Ik neem aan dat je je GSX particulier gekocht hebt ?

Op www.bikenet.nl is vast wel wat te vinden. ER zijn vast zat lui die de originele uitlaat over hebben nadat ze een andere hebben gekocht, dan verkopen ze 'm vaak voor weinig geld !
 
bedankt mensen. uhm, het frame en de velgen zien er nog goed uit. ik heb er een hoes en sloten bijgekregen. hij gebruikte (particulier ja) die hoes en stond onder een afdakje ja. misschien inderdaad in de winter doorgereden met pekel en stuff. m'n neef gaat nu via via een sportuitlaat op de kop tikken,tegen inkoopsprijs hoop ik. het goede nieuws is dat hij zegt dat waarschijnlijk alleen de uitlaat vervangen hoeft te worden dus daar ga ik dan maar vanuit. voor de rest inderdaad maar even grondiger bekijken dan alleen het mooie uiterlijk ja. ik vertel wel hoe het verder gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan