uitlaat voor Aprilia RS250

Ik denk dat ik voor de Giannelli ga. 8 pk voor €725, lijkt me de beste prijs/kwaliteit verhouding.
 
Kijk in iedergeval op je ze gelijk kan laten poedercoaten (sinds kort kan dat ook blank) zodat uitlaten niet onder je reet wegroesten.
Had ik ook moeten doen..... |(
 
Wat houdt dat poedercoaten precies in? Waar kan ik dat laten doen? En wat gaat me dat ongeveer kosten? Is dat ook nodig als ik alleen bij mooi weer rijdt?

Vroeger bij de scooter had ik ook snel last van roestende snelle uitlaten. Toen werd er gezegd dat je ze in moest vetten met 2-takt olie als de uitlaat heet is. Dan brandt de olie er in en beschermt het goed tegen roesten, alleen wordt ie wel helemaal zwart.
 
Wat houdt dat poedercoaten precies in? Waar kan ik dat laten doen? En wat gaat me dat ongeveer kosten? Is dat ook nodig als ik alleen bij mooi weer rijdt?

Vroeger bij de scooter had ik ook snel last van roestende snelle uitlaten. Toen werd er gezegd dat je ze in moest vetten met 2-takt olie als de uitlaat heet is. Dan brandt de olie er in en beschermt het goed tegen roesten, alleen wordt ie wel helemaal zwart.

Klein stukje uitleg over poedercoaten: http://www.weertgroep.be/ned/poed.htm

Waar kun je het laten doen?? Bijna overal, doe maar eens een search op google.

Hoe duur is het?? Ik zou het niet weten......
 
Een Samba koste fl 2400,00, maar ze zijn niet op voorraad. Het materiaal was al wel klaar, alleen moesten ze nog in elkaar gelast worden.
 
Ik heb vandaag met BROMMERPARADIJS JOS DIJKMAN gebeld, en hij kan een Giannelli carbon systeem leveren voor €600,00. Das wel een stukje goedkoper dan bij de gemiddelde motorzaak.
 
Dit is ook een coole site:

RS250 met RG500 blok en MOOOOOOIE foto;s :}

http://www.spirant.demon.co.uk/bike/bikeproject.html

left_back_s.jpg
 
Jaap-io, you're the man!!!

Arrow is inderdaad de beste keuze. Wordt ook gebruikt bij de Aprilia Challenge.
Ik heb ze zelf ook, en ik heb in de airbox ook een aantal gaten bijgemaakt.

Die gaten zorgen niet alleen voor een supervette V-twin sound, maar zijn ook goed voor meer vermogen in het hoge toeren gebied.

Je lage toeren worden wat minder, maar het middengebied blijft ongeveer gelijk.

Ik heb verder nog geen mods. uitgevoerd.
Misschien nog de boyesen reed-valves. Deze zijn bij hoge toeren meer constant dan de standaard reeds, geeft weer een beetje meer topvermogen.

Los ballos
Marcello :]
 
Yep, inderdaad, klinkt (niet zo supervet en hard natuurlijk)als een v-twin viertakt (in de lage toeren).

Dit hoor je alleen wanneer je gas geeft (als ie lucht aanzuigt).

:]
 
bij heb aanzuigen van luch van 150tpm tot 3500-3750 tmpm maakt ie echt een grommend v-twin geluid onder het gesnerp door,als jij dat niet hoort zou ik eens naar de }) oorarts gaan,ook hans anders oordoppen zeker ??
 
Het gesnerp waar je het over hebt begint bij een Arrow uitlaat pas echt bij
zo'n 8.000 toeren!!!
Tot dit toerental maakt ie echt een heel ander geluid dan daar boven!
 
Nogal logisch.

Een tweetakt hoor je stationair altijd amper, hoe snel ook.
(of je moet je demper eraf hebben liggen)
 
Ja, het gaat om een uitlaat voor een RS250 en niet wat voor geluid er in zo'n lompe SV zit. Start daar zelf maar een ander topic voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan