Uitlaat wisselen,ook Eprom RSV Mille 1998 ?

Raymond67

Rookie
14 jul 2009
2
0
Ik heb sinds kort een RSV Mille uit 1998.
Hier zit een titanium evo uitlaat op met bijbehorende Eprom
Het geluid is heel mooi maar ook heel luid ..!!!!
Nu zou ik graag eens de orginele uitlaat willen proberen,nu is mijn vraag;moet ik dan ook de Eprom wisselen voor de orginele,en hoe gaat dit ?
Loopt de motor slecht als ik alleen de uitlaat wissel?

Ik wil komende zomer naar Duitsland om echt een keer hard te gaan,maar zonder problemen met de duitse politie ivm E-keur

vriendelijk dank voor de reacties
 
Ja je kan zonder moeite je orginele pijp er weer onder zetten. Rijdt misschien nog wel beter.

Andersom moet je niet doen. Een RSV die is afgesteld (al dan niet met EPROM) op de standaard pijp, daar moet je geen open pijp op gaan zetten: dan verbrand je op den duur je kleppen.

Als je de orginele pijp er onder laat is het misschien op den duur niet onverstandig om ook de orginele eprom er in te zetten en de boel even netjes af te laten stellen door een goede Aprilia dealer (MOto2000/Roke/ etc) aan de axone kast.

succes
 
Laatst bewerkt:
Ja je kan zonder moeite je orginele pijp er weer onder zetten. Rijdt misschien nog wel beter.

Andersom moet je niet doen. Een RSV die is afgesteld (al dan niet met EPROM) op de standaard pijp, daar moet je geen open pijp op gaan zetten: dan verbrand je op den duur je kleppen.

Als je de orginele pijp er onder laat is het misschien op den duur niet onverstandig om ook de orginele eprom er in te zetten en de boel even netjes af te laten stellen door een goede Aprilia dealer (MOto2000/Roke/ etc) aan de axone kast.

succes

Ligt er een beetje aan wat voor pijp het is: een Leovince kan prima met de standaard eeprom (mits je de ECU de-restrict)
 
Laatst bewerkt:
Heb ook een Mille met Evo chip en pijp gehad, ook een tijdje met de originele
pijp gereden met de EVO chip erin. Geen probleem maar zou hem, als je zo blijft rijden
wel even opnieuw laten afstellen. Maar om te zeggen dat ik merkbaar verschil merkte, nee. Later heb ik een pijp met db-killer gekocht en de EVO-chip erin :} :}
 
Heb ook een Mille met Evo chip en pijp gehad, ook een tijdje met de originele
pijp gereden met de EVO chip erin. Geen probleem maar zou hem, als je zo blijft rijden
wel even opnieuw laten afstellen. Maar om te zeggen dat ik merkbaar verschil merkte, nee. Later heb ik een pijp met db-killer gekocht en de EVO-chip erin :} :}
ken ik die pijp van jou? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan