Uitlaat XJ600

Clank

MF veter aan
25 okt 2016
8.615
6.774
Helmond
Heren, dames,

Een vriend van mij heeft een XJ600. Uitlaat daarvan is vrij krokant bij de aansluiting aan de aansluitbochten. Ding klinkt voor geen meter meer en tweedehands zijn ze amper te vinden. Daarom: een van de volgende vragen:
- heeft er iemand dempers voor de XJ600 1997-2003?
- passen de dempers van de XJ600 1992-1997 misschien ook? Zo ja, dan is er wat meer te vinden op marktplaats.
- weet iemand waar ik (semi) in de buurt van Deurne (NL) mijn uitlaten kan laten lassen?
 
gaat het om een diversion?
Die heb ik nog wel liggen volgens mij.
Van een xj600 51j misschien ook nog wel.
 
De XJ is een diversion ja.
Echt niet, je heb een XJ600 en een XJ 600 Diversion
Zoals je onderstaand kan zien zijn er best wel verschillen _O-

Of bedoel je DEZE XJ waar het om gaat is een diversion ?

XJ600
YAMAHAXJ600-762_1.jpg
Yamaha_XJ600

XJ600 Diversion
Yamaha_XJ600
Yamaha_XJ_600_S_Diversion_1993.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik liggen, volgens mij van een 51j.
Mag je op ophalen als je er wat aan hebt
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    232,3 KB · Weergaven: 5
Goed, ik dacht eigenlijk dat alle XJ600's diversions waren. Ging ik daar even de mist in.

Het gaat om zo'n exemplaar:
WhatsApp Image 2023-09-07 at 19.53.19.jpeg


@daan96 bedankt voor het aanbod, maar volgens mij is het die dus net precies niet.

Je kan zijn antwoord op 2 manieren lezen.

De xj is hetzelfde als een diversion, of de xj waar we het hier over hebben is een diversion.
En je kon er uit halen dat ik op m'n telefoon zat. Dan ben ik vaak wat korter van stof.
 
Goed, ik dacht eigenlijk dat alle XJ600's diversions waren. Ging ik daar even de mist in.

Het gaat om zo'n exemplaar:
Bekijk bijlage 1922598

@daan96 bedankt voor het aanbod, maar volgens mij is het die dus net precies niet.


En je kon er uit halen dat ik op m'n telefoon zat. Dan ben ik vaak wat korter van stof.
Dat lukte niet want ik ken je niet... ;)

Maar dat is idd een diversion
 
- weet iemand waar ik (semi) in de buurt van Deurne (NL) mijn uitlaten kan laten lassen?
Ik weet wel een adresje in Eindhoven waar ik jaren geleden de linkpijp van mijn Bandit heb laten lassen.
Geen bedrijf maar een hobbyist. Maar het laswerk is na ca. 10 jaar nog steeds in prima staat.
Stuur maar een PB als je meer info wilt
 
De XJ is een diversion ja.
Ik denk dat je bij de oude aan een FJ dacht. De oude XJ 600 F (met twin shocks) werd in de Younaaitmesteeds FJ 600 genoemd. Vanwege grijze import lopen er hier ook genoeg FJ 600's.

De XJ 600 S Diversion en de blote uitvoering XJ 600 N (mono shock) hebben zover ik weet vanaf 1992 allemaal dezelfde uitlaat. Eventueel heb ik nog een rvs 4-1 liggen.
 
- passen de dempers van de XJ600 1992-1997 misschien ook? Zo ja, dan is er wat meer te vinden op marktplaats.
Hierop was het antwoord ja, en dat heeft een nieuwe uitlaat opgeleverd.
1697910467999.png

Dikke uitlaat erop die niet lekt, topkofferrek en een onderkuip. Men kan weer lekker toeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan