Uitlaat zonder PC en/of filterbox SCHADELIJK?

sakeman

MF'er
4 okt 2009
87
0
Sliedrecht
Beste MF'ers,

Is het schadelijk voor het motorblok om alleen een uitlaat te monteren zonder afstelling door middel van een PC en/of filterbox?

bv.
Te weinig lucht of brandstof?
 
Als je een motor hebt met injectie en lambda sensoren wordt het meestal wel opgevangen door de ECU maar zeker weten doe je het pas na een run op een testbank.
 
uitlaat erop zetten en voor 35 euro een dyno run doen, weet je het zeker. iedereen die hier reageert kan ook niet ruiken of jouw motor goed staat afgesteld na die uitlaatwissel.
voorkomen is beter dan genezen
 
uitlaat erop zetten en voor 35 euro een dyno run doen, weet je het zeker. iedereen die hier reageert kan ook niet ruiken of jouw motor goed staat afgesteld na die uitlaatwissel.
voorkomen is beter dan genezen


Ik ben helemaal eens met wat je zegt SaKul. Maar volgens mij zijn er honderden motorrijders die zonder aanpassingen een uitlaat monteren, waarvan zij niet weten wat voor invloed dat heeft op de prestaties of gezondheid van het blok.
Vandaar mijn vraag. Wanneer ik weet dat een uitlaat monteren zonder dat het een schadelijk effect heeft op het motorblok zal ik dat wel doen, voordat ik een PC of filterbox monteer
 
Terug
Bovenaan Onderaan