uitlaat zx9r 2002

YJ

Die hard MF'er
13 jun 2004
709
0
Utrecht
Ik had een vraagje over de kawasaki zx9r bouwjaar 2002. Het gaat om de uitlaat.Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een vervangingsdemper en kom tot de conclusie dat die er verrektes weinig te vinden zijn 2dehands.

Nu vroeg ik me dus af of er ook pijpen van een ander merk onderpassen?

Want volgens mij moet er onder het 2002 model niet alleen een demper maar moet het onderste stuk pijp ook vervangen worden, want het lijkt net of die pijp zo de demper inschuift. Of is dit grote onzin en kan die pijp gewoon uit de demper worden geschoven waarna er een andere demper op geschoven kan worden, en die pijp ook weer de nieuwe demper in wordt geschoven?
 
Zekers wel. Heb zelf een zx-6 uit 2002.

Als het goed is zit je demper vast met 3 bouten.

Als je kijkt op de site van bv. lazer, dan zie je dat ze bold-on dempers hebben. Die zou je dan nodig hebben.

Staat er helemaal nix op marktplaats :?

Succes.
 
Die zx9 heeft een slip-on bevestiging blijkbaar, geen bold-on. Verder weet ik niet precies of je er bij een slip-on iets van vloeibare pakking tussen moet smeren of niet. Lijkt me wel...
 
Oke, kan natuurlijk ook. Maar ik heb dan ook een zx-6 ;)

Een slip-on vervangingsdemper is in iig ook verkrijgbaar.

Kijk eens op de site van laser, daar staan afbeeldingen.

http://www.laser-jama.nl (www.laser-jama.nl)
 
kheb al wel op marktplaats gekeken, en daar zagk wel een yoshimura systeem staan maar dat kost gelijk weer 975 euro :?
en nog een highmounted merkloze carbon demper die echt specifiek voor de zx9r bedoeld zijn.

voor de rest staat er echt schrikbarend op marktplaats, motor-forum verkoopafdeling, ebay of 2dehands.nl

omdat ik dus al zo weinig zag staan dat specifiek voor de 2002 modellen staat vroeg ik me dus af of het ook een optie is om een demper van een ander merk te monteren.
 
de zx9-ens maken gebruik van een bolt-on demper.
alleen de b-types zijn dacht ik anders.

maar er is echter wel een verschil in bochtensystemen.
dit is afhankelijke van het type zx9:
zo heb je bij voorbeeld een bochtenset uit 1 stuk tot je demper (dacht C-types).
hier kun je dus alleen een bolt-on demper plaatsen of een compleet systeem.

ook heb je systemen die tussenbuis hebben tussen de demper en de voorbochten, F types.
hier kun je dus een bolt-on monteren of een slip-on met vervangende tussenbuis.
of uiteraard een compleet systeem.

bij een slip-on hoef je geen vloeibare pakking te gebruiken.

convert


kijk effe op www.kawasaki.com , staan alle fiches
 
Laatst bewerkt:
oke dankje, na de uitleg is het me nu dus duidelijk dat het om een bold-on gaat en dat daar twee keuzes bij zijn: of alleen een andere bold-on demper of een slip-on demper met bijbehorden tussenstuk buis.

Dus als ik (bij wijze van spreken he) een bold-on demper of een slip-on demper met tussenstuk van een r1 kan vinden met dezelfde maat aansluiting dan past die ook op de zx9r?
of werkt het niet zo simpel....?
 
Dus als ik (bij wijze van spreken he) een bold-on demper of een slip-on demper met tussenstuk van een r1 kan vinden met dezelfde maat aansluiting dan past die ook op de zx9r?
of werkt het niet zo simpel....?
klopt, vb de slip-on dempers voor de r1 van akra passen ook op de zx9r.
waar je op moet letten is de doorsnede van de aansluiting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan