uitlaat

Reptielenfreak

Die hard MF'er
9 jan 2008
822
1
Hallo mensen,

ik heb een vraag; ik vind dat mijn motor (gs500e) niet echt een echt race geluid heeft. (zoals een r1 of gsxr of iets in die richting) maar nu is mijn vraag. kan ik dit veranderen door alleen een andere demper erop te maken? of moet je dan echt een compleet andere uitlaat hebben zoals bij scooters het geval is? ( misschien een rare vergelijking)
en geeft een andere demper een andere prestatie qua vermogen?
hoor het wel,
mvg Luuk
 
Een andere demper maakt het verschil qua geluid. Qua vermogen zal een andere demper/ uitlaat weinig verschil maken op zo'n fiets, daar hoef je het niet voor te doen.

Ik had een compleet systeem onder mijn gs500 van BSM (Vampire) dat klonk echt super!
 
Koop een uitlaat van het merk D&D (is amerikaans) die maken echt een waanzinnig geluid maar een R1 is wel een andere motor dan die van jou.

D&D kan je via e-bay bestellen of rechtstreeks.

succes :)
 
Hallo mensen,

ik heb een vraag; ik vind dat mijn motor (gs500e) niet echt een echt race geluid heeft. (zoals een r1 of gsxr of iets in die richting) maar nu is mijn vraag. kan ik dit veranderen door alleen een andere demper erop te maken? of moet je dan echt een compleet andere uitlaat hebben zoals bij scooters het geval is? ( misschien een rare vergelijking)
en geeft een andere demper een andere prestatie qua vermogen?
hoor het wel,
mvg Luuk

Nee dit gaat niet lukken. Een gs500 heeft 2 cilinders en een R1 e.d. heeft er 4. Daarom klinkt het meer als een racer.

Wel kan je een mooier geluidje krijgen door een andere (open?) demper te monteren.
Bijvoorbeeld: Laser, Bos, Remus, Sebring e.d.

Dan klinkt ie al een stuk "stoerder" .

Wel is de kans groot aanwezig dat je je motor daarna moet laten afstellen op de testbank als je de db-killers eruit haalt.
 
het gaat ook idd om het idee dat het meer race sound krijgt. bedankt voor de info :D

@ Babbel... heb jij een filmpje met de sound van je motor met dat uitlaat systeem?

weet iemand hoe dit uitlaat systeem heet?
 
Laatst bewerkt:
het gaat ook idd om het idee dat het meer race sound krijgt. bedankt voor de info :D

@ Babbel... heb jij een filmpje met de sound van je motor met dat uitlaat systeem?

weet iemand hoe dit uitlaat systeem heet?

Ik denk niet dat dat een europese naam heeft.. Lijkt meer op iets oosters.
En daarbij heeft die motor (zo te horen) iets meer ondergaan dan alleen een uitlaatje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan