Uitlaat

Hetere post

Kloon
10 mrt 2012
165
0
Hoi techneuten, ik ben op zoek naar een maatschappelijk verantwoorde oplossing:

beeldschets:
akrapovic uitlaten (dubbel) op een Z1000.

1) Met dB-killers klinken ze net niet acceptabel (je wilt toch een mooie brom voor dat geld).
2) Zonder dB-killers klinken ze heerlijk, maar het ziet er zo asociaal uit (zie foto)

Ik heb weleens gelezen dat mensen hun dB-killers inkorten, zo'n stukje van dat buisje aan de binnenkant afhalen, is dat een goede overweging? Word je E-keur kaartje dan nog geaccepteerd in Duitsland of moet ik dan op zoek naar een extra setje killers voor in NL en de originele in Duitsland?

Ik zoek even een praktische oplossing |( -O-
 
Hoe het eruit ziet zou mij een worst wezen. Zolang het niet heel asociaal klinkt zal niemand jou aanspreken op het feit hoe die dingen eruit zien.
Inkorten van db-killers heb ik nog nooit van gehoord, wel het inkorten van de hele pijp O-) . Zolang het E-keurmerk nog zichtbaar op de demper zit, zit je wel goed denk ik. Ik zou alleen niet al die moeite nemen en in NL gewoon zonder killers rijden en in DLD met. Klaar.
 
Ik zie het probleem eigenlijk ook niet zo... Ik neem aan dat je op het 'grote open' gat doelt?
Dit is toch iets wat élke open-sportdemper heeft?

Zo ziet 'mijn' achterkant eruit....... Vind dat juist wel mooi die open pijpen! EN hij maakt genoeg herrie :9~ , misschien nog wel meer dan die van jou (2 cilinder). Ik zou het lekker laten zo, en die DB killer erin stoppen als je naar het buitenland/TT gaat!

234uitlaat.jpg
 
Ik zie het probleem eigenlijk ook niet zo... Ik neem aan dat je op het 'grote open' gat doelt?
Dit is toch iets wat élke open-sportdemper heeft?

Zo ziet 'mijn' achterkant eruit....... Vind dat juist wel mooi die open pijpen! EN hij maakt genoeg herrie :9~ , misschien nog wel meer dan die van jou (2 cilinder). Ik zou het lekker laten zo, en die DB killer erin stoppen als je naar het buitenland/TT gaat!

[afbeelding]

Ik weet niet wat je eruit gesloopt hebt maar volgens mij zitten je dB-killers er nog gewoon in!!!
 
Hoi techneuten, ik ben op zoek naar een maatschappelijk verantwoorde oplossing:

beeldschets:
akrapovic uitlaten (dubbel) op een Z1000.

1) Met dB-killers klinken ze net niet acceptabel (je wilt toch een mooie brom voor dat geld).
2) Zonder dB-killers klinken ze heerlijk, maar het ziet er zo asociaal uit (zie foto)

Ik heb weleens gelezen dat mensen hun dB-killers inkorten, zo'n stukje van dat buisje aan de binnenkant afhalen, is dat een goede overweging? Word je E-keur kaartje dan nog geaccepteerd in Duitsland of moet ik dan op zoek naar een extra setje killers voor in NL en de originele in Duitsland?

Ik zoek even een praktische oplossing |( -O-


Zagen kan! Heb ik ooit eens gedaan bij mijn Mivv pijpen onder een Z1000.

Als je gaat zagen, niet meer dan 0,5 cm per keer en dan testen!
Als je de killers in een keer de helft korter maakt hebben ze bijna geen nut meer.

Beter kun je een extra setje kopen of laten maken om mee te knoeien.
Als je de killer in lengte veranderd dan vervalt je E-keur.

kijk eens bij pajic racing maar er zijn er meer die ze los maken.

Succes
 
Ik heb ook dubbele akrapovic de,pers met db killers. Ik heb de db killers ingekort door het pijpje af te zagen. Let wel op dat je ze niet meteenn te ver afzaagt, want hoe korter hoe harder...
 
Hoi techneuten, ik ben op zoek naar een maatschappelijk verantwoorde oplossing:

beeldschets:
akrapovic uitlaten (dubbel) op een Z1000.

1) Met dB-killers klinken ze net niet acceptabel (je wilt toch een mooie brom voor dat geld).
2) Zonder dB-killers klinken ze heerlijk, maar het ziet er zo asociaal uit (zie foto)

Ik heb weleens gelezen dat mensen hun dB-killers inkorten, zo'n stukje van dat buisje aan de binnenkant afhalen, is dat een goede overweging? Word je E-keur kaartje dan nog geaccepteerd in Duitsland of moet ik dan op zoek naar een extra setje killers voor in NL en de originele in Duitsland?

Ik zoek even een praktische oplossing |( -O-

Idd,ze passen niet eens in mijn beeldscherm '(
 
Hoi techneuten, ik ben op zoek naar een maatschappelijk verantwoorde oplossing:

beeldschets:
akrapovic uitlaten (dubbel) op een Z1000.

1) Met dB-killers klinken ze net niet acceptabel (je wilt toch een mooie brom voor dat geld).
2) Zonder dB-killers klinken ze heerlijk, maar het ziet er zo asociaal uit (zie foto)

Ik heb weleens gelezen dat mensen hun dB-killers inkorten, zo'n stukje van dat buisje aan de binnenkant afhalen, is dat een goede overweging? Word je E-keur kaartje dan nog geaccepteerd in Duitsland of moet ik dan op zoek naar een extra setje killers voor in NL en de originele in Duitsland?

Ik zoek even een praktische oplossing |( -O-

Ik heb dezelfde soort dempers op mn zx10r, maar vind het juist mooi staan zonder killers.
En het geluid is om bij te kwijlen :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan