reinhoud
MF veteraan
Heren, een vraagje,
Als je een 1 cilinder hebt en je laat het achterste eind van de uitlaat in diameter oplopen, dan gaat de motor nogal fel op het gas reageren, dat scheelt nogal t.o.v. een uitlaat met een overal gelijke diameter. (dit heb ik in vroeger tijden met mn off-roadje gedaan)
Als je een uitlaat maakt die over de gehele lengte in diameter oploopt, heeft dit dan hetzelfde effect, en is dat effect dan net zo groot, dan als je alleen het laatste eind van de uitlaat in diameter op laat lopen?
Dus zeg maar, het verschil in oplopen in diameter is gelijk, alleen de lengte dat het oploopt is aardig langer.
Ik ben bezig met een projectje, en wil 4 losse kleine uitlaatjes op mn brommer maken. (dit is ook echt net een brommer 62cc per cilinder )
Alvast bedankt voor uw wijsheid.
Als je een 1 cilinder hebt en je laat het achterste eind van de uitlaat in diameter oplopen, dan gaat de motor nogal fel op het gas reageren, dat scheelt nogal t.o.v. een uitlaat met een overal gelijke diameter. (dit heb ik in vroeger tijden met mn off-roadje gedaan)
Als je een uitlaat maakt die over de gehele lengte in diameter oploopt, heeft dit dan hetzelfde effect, en is dat effect dan net zo groot, dan als je alleen het laatste eind van de uitlaat in diameter op laat lopen?
Dus zeg maar, het verschil in oplopen in diameter is gelijk, alleen de lengte dat het oploopt is aardig langer.
Ik ben bezig met een projectje, en wil 4 losse kleine uitlaatjes op mn brommer maken. (dit is ook echt net een brommer 62cc per cilinder )
Alvast bedankt voor uw wijsheid.