Uitlaat

Tonerider

MF'er
18 apr 2019
102
80
Beste mensen,

ik zit met een vraagje i.v.m. m'n kawa versys 650.
Ik had al een tijdje wat gerinkel aan de rechterkant van m'n motor. Zo op het gehoor lokaliseerde ik dit aan de uitlaat. Leek me niet zo ernstig, dus ik ben er mee blijven rijden. (wat op zich misschien al dom is).
Verleden week is dat gerinkel ineens verdwenen, maar nu klinkt mijn motor ineens veel luider, net alsof de demper uit m'n uitlaat weg is. Het was best even verschieten, want het was net in een bocht dat dit geluid ineens veel dieper werd.
Ik heb de uitlaat even bekeken, maar kan op zich niet direct iets zien. Geen gat of dergelijke (buiten dewelke nodig is :p).

Ik heb het geluid even gefilmd, maar in het echt klinkt het toch nog wat luider. Sorry ook voor de instabiele hand, het was nog wat donker en heb sowieso al geen vaste hand. Maar misschien kan iemand van jullie hier toch iets van maken.

Kan je je demper gewoon verliezen? Of lijkt er jullie iets ernstiger aan de hand waarmee ik zo snel mogelijk naar de garage moet?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
 

Bijlagen

  • IMG_20190416_063041.jpg
    IMG_20190416_063041.jpg
    84 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20190416_063102.jpg
    IMG_20190416_063102.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 13
Ik rij al 2 jaar met gun gum over een flink gat, maar wel nog omwikkeld met dunne plaat aluminium en 3 slangeklemmen. Luchtdicht en houdt nog prima, maar het blijft uiteraard verder roesten. Nieuwe uitlaat is dus al besteld :)
 
Kan iemand deze posten in sleutelblunders van anderen?
_O-

Dat hadden we je vooraf wel kunnen vertellen. Ik heb dit gezien met heel wat betere toepassing en dat hield ook niet. Wat jij gedaan hebt lijkt nog het meeste op hoe een peuter een broodje pindakaas smeert _O-

hey, hey, ik ben wel een mens van vlees en bloed en heb ook m'n gevoelens he. 😢
Ik rij al 2 jaar met gun gum over een flink gat, maar wel nog omwikkeld met dunne plaat aluminium en 3 slangeklemmen. Luchtdicht en houdt nog prima, maar het blijft uiteraard verder roesten. Nieuwe uitlaat is dus al besteld :)
hier zit ook zo'n aluminium plaat rond, maar goed, met mijn knutselkunsten zal het zeker geen 2 jaar verder gaan, dat besef ik ook.
Niet je ketting smeren met die gum gum he B|
bedankt voor de waarschuwing :P
 
Ziet er mooi uit. Ik moet eigenlijk ook aan een nieuw systeem voor de motor van mijn vriendin.
Kan jij me vertellen hoe hard het geluid is? Merk je wat qua rijgedrag? (geen afstelling nodig?)
 
Ziet er mooi uit. Ik moet eigenlijk ook aan een nieuw systeem voor de motor van mijn vriendin.
Kan jij me vertellen hoe hard het geluid is? Merk je wat qua rijgedrag? (geen afstelling nodig?)
op hun website gaven ze aan dat er geen remapping of dergelijke nodig is. Motor rijdt prima.
Hier hoor je hem draaien:
Het is een stukje luider dan de standaard uitlaat, maar nog niet zo erg dat je ruzie met de buren gaat krijgen :p
Ik heb de 300mm silencer. Ze hebben ook 230mm en 200m (voor kawasaki), maar die zijn nog luider.

Betalen kan via Paypal of via visa/mastercard. Bij mij kwam Paypal hun conversie van £ naar € 10€ duurder uit.
Verzending naar NL en B is gratis, dus eigenlijk is er weinig reden om het via een andere weg te kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan