Uitlaatbochten verven

Griffen

MF veteraan
18 okt 2002
2.186
0
Boxtel
Ik heb laatst zon mooie GS500 gekocht, aleen nu zijn de uitlaatbochtjes een beetje verroest. (zoals ik dat bijna bij elke GS500 zie trouwens) Ik vind dat zelf niet zo mooi dus ik wil dat graag weg hebben, opschuren en daarna met vuurvaste zwarte verf eroverheen of gaat dat niet werken?
 
Laatst bewerkt:
zal IDD niet werken, werkt wel wanneer je hittebestendige verf koopt.
Let daarbij wel op de max. temperatuur. Hoewel ik niet weet tot hoe hoog de temperatuur precies kan oplopen, zou ik gewoon kiezen voor de verf met de hoogst toelaatbare temperatuur.

Ik heb dit pas nog gedaan bij een brommertje en het blijft goed zitten.

:]
 
In auto-accessoires-zaken hebben ze zwarte uitlatenlak, voor hoge temperatuur. Daar kan per merk wel 100GrC tussen zitten, dus opletten, altijd de "heetste" nemen (maar kijk wel in meer dan 1 winkel want meestal maar 1 merk per winkel).
 
Men neme kachelzwart 50% en afgewerkte olie 50%. Roere dat en smeren dat erop. Dan lekker laten inbakken bij de vervelende buur voor de deur en voila.
 
eej zot, ik wilw el dat t er netjes uit ziet he, en dat klinkt neit erg netjes....

Het ziet er best netjes uit, vooral doordat het inbrand.
trouwens wat vindt je hiervan?
full
 
Op woensdag 14 mei 2003 21:38 schreef de ex zot het volgende:Het ziet er best netjes uit, vooral doordat het inbrand.
trouwens wat vindt je hiervan? (Afbeelding)

Als je gekeken had had je gezien dat mijn icoontje inmiddels veranderd is naar een mooier racertje en ook al 60 pixels is.

**Edit**
(hmm sorry beetje lompe reactie eigenlijk, dankjewel dat je wat moeite had gedaan op mijn icoontje, maar ik heb het zelf al gefixt)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het bij mijn ER e geprobeerd en na 3 min rijden viel de verf van de eerste 10 cm uitlaat af.
deze verf was bestendig tot 650 C (Merk: belton ,special)

ik was laatst in een andere winken en zag een bus verf die tot 800 C bestendig is.
mijn er-5 heb ik niet meer dus kan niet vertellen of het werkt.

tempratuur word dus hoger dan 650 C

succes
 
Ik heb verf gekocht voor motorblokken en utlaten geschikt tot 800 graden bij een speciaalzaak bij ons in de buurt, ik ga vanvond mijn motor ophalen in duitsland dus we gaan het na de keuring even uitproberen.
 
Ik heb laatst zon mooie GS500 gekocht, aleen nu zijn de uitlaatbochtjes een beetje verroest. (zoals ik dat bijna bij elke GS500 zie trouwens) Ik vind dat zelf niet zo mooi dus ik wil dat graag weg hebben, opschuren en daarna met vuurvaste zwarte verf eroverheen of gaat dat niet werken?

mijne zijn niet verroest
motorblok en uitlaat verf bij motozoom vandaan
uitlaat.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan