Uitlaatbochten verven

Griffen

MF veteraan
18 okt 2002
2.186
0
Boxtel
Ik heb laatst zon mooie GS500 gekocht, aleen nu zijn de uitlaatbochtjes een beetje verroest. (zoals ik dat bijna bij elke GS500 zie trouwens) Ik vind dat zelf niet zo mooi dus ik wil dat graag weg hebben, opschuren en daarna met vuurvaste zwarte verf eroverheen of gaat dat niet werken?
 
Laatst bewerkt:
Mijn hele motor is gespoten met hittebestendige matzwarte verf (gekocht bij doeland, 5 euro per spuitbus).

En alleen de verf op de demper bleef niet helemaal goed zitten. komt denk ik van al het zand dat onder de verf zat. :)
Maar de bochten blijven mooi zwart.

Paar maanden geleden heb ik de uitlaat helemaal met de kwast in de schoolbordenverf gezet. Maar die verf droogt uit en wordt een soort zwart poeder, en bij de bochten werd het wit!
Daarna heb ik de hele uitlaat legergroen overgespoten, maar dat stonk ontzettend en was vet lelijk!
Daarna hittebestendig zilver eroverheen gespoten dat was wel goed maar zag er niet uit, nu is die weer matzwart met rode bochten :) en het blijft er gewoon op zitten. Zelfs de niet hitte bestendige lak/verf. Misschien ga ik over een poosje me uitlaat in de tectyl zetten :)
 
Als je in het zoekvenster "hittebestendige lak" invult zie je nog 6 treads staan over dit onderwerp...

Bij de Praxis verkopen ze matzwarte lak tot 800 graden, zou moeten lukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan