Uitlaatdiameter?

Zal het uitmaken?

  • hou je orginele pijp alles wat niet orgineel is is poep

    Stemmen: 0 0,0%
  • waar maak je je druk om?:S

    Stemmen: 0 0,0%
  • koop het gewoon, veel makkelijker( ktm mensen hier stemmen!)

    Stemmen: 4 25,0%
  • Is verwaarloosbaar

    Stemmen: 4 25,0%
  • ding zal niet meer vooruit te branden wezen

    Stemmen: 0 0,0%
  • donder op met je onzin topic:(

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16

Tsxdude aku MicheL

MF veteraan
18 sep 2004
1.883
0
Goed, zomer, mooi weer, tijd om te prutsen lijkt me... :Y

Wil ander dempertje op de uitlaat maken en daarvoor moet toch al aardig wat aangepast worden, dus waarom niet gewoon een nieuw uitlaatje maken.

Nou is mijn orginele uitlaat binnendiameter 32mm.
Vanmiddag rvs pijp gevonden, 1,5mm dik maar een binnendiamter van 34,5.
Verschil van 2,5mm.
Nou wou ik graag meningen horen, of dit mijn prestaties ten goede gaan komen.
Even wat research O-) gedaan en kwam er in feite op neer, grotere diameter meer toeren en minder koppel.
Nou ben ik een koppel freak en geen toeren.

Dus zal ik een groot verschil gaan merken van die pijp die 2,5mm groter is als orgineel, of kan ik dit verschil misschien compeseren door ook andere aanpassingen te doen, Luchttoevoer? sproeier etc, waardoor het eventuele verlies is het niet valt...

Graag bredenaties en onderbouwingen hieronder dumpen :Y :Y :)

Ohjah 1 cil, 4takt natuurlijk :)
Poll voor de lol toegevoegd, voor mensen die toch niets toe te voegen hebben :P
 
Laatst bewerkt:
vraag ik me ook nog steeds af.

Ik draaide met mijn te dikke titaniumdemper meer toeren dan nu met mijn laserdemper.
Laserdemper heeft een íets dikkere pijp dan origineel en geeft (tenminste dat denk ik te voelen) meer koppel dan eerst omdat ie makkelijker in zn 2 omhoog lijkt te komen.

Die titaniumdemper had een overgang van origineel naar 60 mm ofzo dmv een conisch stuk. Was echt een flink verschil tussen de pijpen...

Wat voor demper ga je eropsteken? kan volgens mij ook nog aardig wat uitmaken.
 
Ik gooi mijn rombo demper eronder.
Die heeft een binnendiameter van boven de 50mm.
Dat lijkt me zoiezo geen goed plan dus, en zal ook amper dempen.

In die rombo demper las ik een binnendiamter pijp die met mijn uitlaat overeenkomt. oude eruit, opvullen met demperwol, dat is niet zoon probleem ;)
 
Ik gooi mijn rombo demper eronder.
Die heeft een binnendiameter van boven de 50mm.
Dat lijkt me zoiezo geen goed plan dus, en zal ook amper dempen.

In die rombo demper las ik een binnendiamter pijp die met mijn uitlaat overeenkomt. oude eruit, opvullen met demperwol, dat is niet zoon probleem ;)

mijn megademper dempte nog behoorlijk ;) die laser is stukken dunner en korter...dat maakt herrie :)
 
Ik heb er sind gister een zelf gemaakt onder zitten.
oke is 50cc 2-takt maar kan merken dattie met dikkere pijp beter door ze toeren gaat...kweet nie of dit bij viertakt ook zo is

(kwa demping gwoon glaswol of staalwol erin duwen)
 
Ik heb er sind gister een zelf gemaakt onder zitten.
oke is 50cc 2-takt maar kan merken dattie met dikkere pijp beter door ze toeren gaat...kweet nie of dit bij viertakt ook zo is

(kwa demping gwoon glaswol of staalwol erin duwen)

GEEN standaard staalwol gebruiken! Dan heb je met de kortste keren geen demper meer. Dit ontbrand namelijk bij hitte! :X
 
GEEN standaard staalwol gebruiken! Dan heb je met de kortste keren geen demper meer. Dit ontbrand namelijk bij hitte! :X
:Y
kheb een x een schurbrandje gehad, kwas ff met de flex aant spelen. Allemaal vonken. Lag wat staalwol op de grond, direct fikken die bende... :X
 
Ik heb er sind gister een zelf gemaakt onder zitten.
oke is 50cc 2-takt maar kan merken dattie met dikkere pijp beter door ze toeren gaat...kweet nie of dit bij viertakt ook zo is

(kwa demping gwoon glaswol of staalwol erin duwen)


sssst jongen ..bij tweetakt speelt de demper bijna een nihile rol ivm prestaties.

Bij 4takt is dat een heel stuk anders.


Ikzelf zou het gewoon doen,presteert die klote heb je waarschijnlijk een monsterachtig geluid
:9~
 
euh...bij een tweetakt maakt de demper toch juist uit?... als je em als verlengde van de stinger ziet.
 
euh...bij een tweetakt maakt de demper toch juist uit?... als je em als verlengde van de stinger ziet.
De expansiepijp maakt veel uit, de demper ws. minder. O-)
Mijn ex..

P1010198web.jpg


:+
 
tering, kan een demper nog meer uitsteken

zal wel stil zijn voor een 2tkt 8-)
Was in het begin bij het stoplicht.. loopt'ie nog wel. :? :}
Maar met optrekken, of zodra de motor op een andere manier trekkracht moest leveren kwamen de klappen en gejank toch wel dwars door de wand van de expansiepijp. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan