Tsxdude aku MicheL
MF veteraan
- 18 sep 2004
- 1.883
- 0
Goed, zomer, mooi weer, tijd om te prutsen lijkt me...
Wil ander dempertje op de uitlaat maken en daarvoor moet toch al aardig wat aangepast worden, dus waarom niet gewoon een nieuw uitlaatje maken.
Nou is mijn orginele uitlaat binnendiameter 32mm.
Vanmiddag rvs pijp gevonden, 1,5mm dik maar een binnendiamter van 34,5.
Verschil van 2,5mm.
Nou wou ik graag meningen horen, of dit mijn prestaties ten goede gaan komen.
Even wat research gedaan en kwam er in feite op neer, grotere diameter meer toeren en minder koppel.
Nou ben ik een koppel freak en geen toeren.
Dus zal ik een groot verschil gaan merken van die pijp die 2,5mm groter is als orgineel, of kan ik dit verschil misschien compeseren door ook andere aanpassingen te doen, Luchttoevoer? sproeier etc, waardoor het eventuele verlies is het niet valt...
Graag bredenaties en onderbouwingen hieronder dumpen
Ohjah 1 cil, 4takt natuurlijk
Poll voor de lol toegevoegd, voor mensen die toch niets toe te voegen hebben
Wil ander dempertje op de uitlaat maken en daarvoor moet toch al aardig wat aangepast worden, dus waarom niet gewoon een nieuw uitlaatje maken.
Nou is mijn orginele uitlaat binnendiameter 32mm.
Vanmiddag rvs pijp gevonden, 1,5mm dik maar een binnendiamter van 34,5.
Verschil van 2,5mm.
Nou wou ik graag meningen horen, of dit mijn prestaties ten goede gaan komen.
Even wat research gedaan en kwam er in feite op neer, grotere diameter meer toeren en minder koppel.
Nou ben ik een koppel freak en geen toeren.
Dus zal ik een groot verschil gaan merken van die pijp die 2,5mm groter is als orgineel, of kan ik dit verschil misschien compeseren door ook andere aanpassingen te doen, Luchttoevoer? sproeier etc, waardoor het eventuele verlies is het niet valt...
Graag bredenaties en onderbouwingen hieronder dumpen
Ohjah 1 cil, 4takt natuurlijk
Poll voor de lol toegevoegd, voor mensen die toch niets toe te voegen hebben
Laatst bewerkt: