uitlaatpakking te dik?

_P_

Banned User
1 apr 2004
4.389
0
Limburg
De feiten:

Paar maanden geleden nieuwe uitlaat onder m'n honda CB-1 gehangen, de koperen uitlaatpakkingen laten zitten.

Nu, enige tijd later, heb ik de pakkingen verwijderd en de uitlaatpoorten schoongemaakt. Ik heb vervangingspakkingen, deze zijn ca. 4mm dik en van een metaalsoort. De oude pakkingen waren van koper en ca 1-2mm dik. (geworden?)

Het probleem; met de nieuwe pakkingen:
- krijg ik m'n uitlaat niet juist gepositioneerd
- komen de bochten tegen de radiateur
- trekt'ie valse lucht

Dus nu m'n vraag; zijn de pakkingen niet gewoon te dik? Worden ze dunner door de hitte? Tips zijn welkom!
 
De feiten:

Paar maanden geleden nieuwe uitlaat onder m'n honda CB-1 gehangen, de koperen uitlaatpakkingen laten zitten.

Nu, enige tijd later, heb ik de pakkingen verwijderd en de uitlaatpoorten schoongemaakt. Ik heb vervangingspakkingen, deze zijn ca. 4mm dik en van een metaalsoort. De oude pakkingen waren van koper en ca 1-2mm dik. (geworden?)

Het probleem; met de nieuwe pakkingen:
- krijg ik m'n uitlaat niet juist gepositioneerd
- komen de bochten tegen de radiateur
- trekt'ie valse lucht

Dus nu m'n vraag; zijn de pakkingen niet gewoon te dik? Worden ze dunner door de hitte? Tips zijn welkom!

Oude pakkingen waren toen ze nieuw waren ook 4 mm dik, alleen zijn de nieuwe niet van koper, dus weet niet of ze indrukken zoals de koperen doen.

weet je zeker dat je alle aansluitingen goed hebt zitten. lijkt me meer dat je zelf ergens iets verkeerd hebt gedaan. die 4 mm mogen sowieso niet echt veel uitmaken.
Wufje heeft 3 ringen ertussen zitten, want de oude eigenaar heeft dat gedaan, en ik heb het nog niet nodig gevonden om ze eruit te halen.
Wufje had echter wel een van de aansluitingen verkeerd zitten, dus hij weet dat het zomaar kan gebeuren O-)
 
Ik heb ook de koperen ringen vervangen door andere - dikkere - vervangings pakkingen. Na het vastzetten van de bochten druk je de pakkingen wel in (zijn zachter) maar inderdaad niet zover als de koperen pakkingen.
Het ophangpunt bij de voetsteunen zit nog steeds niet precies zoals het hoort te zijn (ook niet na aandraaien na zo'n 1000 km rijden)
Alleen mijn bochten lekken niet, dat is toch wel raar.
Als het echt niet past proberen orginele pakkingen te pakken te krijgen?

succes
 
Het is gelukt met deze pakkingen, vastplakken met kopervet, een voor een de bochten positioneren en vastzetten. (4pitter) Uitlaat zit (nog) 2mm te ver naar voren, komt tegen de radiateur aan.

ik haal voorlopig even de kunststof bescherming van de radiateur, dan smelt deze iig niet over de bochten. Misschien dat na een paar dagen rijden de bochten wat vaster aangedraaid kunnen worden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan