Uitlaatpijp doorgeroest

Seek

MF'er
31 mei 2004
44
0
Net bij de aanhechting aan de knalpot is de demperpijp doorgeroest en is dus los gekomen van de knalpot. Een compleet nieuw dempersysteem kost al gauw zo'n 700 Euro (voor mijn Yamaha XV535 kun je alleen de originele pijpen gebruiken), daar heb ik niet zoveel zin in :N . Een andere, creatievere en goedkopere mogelijkheid, is om een sok op een plaatje te lassen en dit geheel op de knalpot te poppen, waarna dan de demperpijp in de sok kan vallen. Iemand andere suggesties? O ja, ik kan er ook open pijpen onder zetten, die zijn ongeveer 350 euro, da's wel veel maar minder dan die 700 euro, ook een oplossing. Maar dan weet ik niet of dat wettelijk gezien mag, qua geluid.
 
half nederland rijdt met open dempers rondt als je hier op het forum rond kijkt })

Dus gewoon die open demper eronder zetten :Y

Serieuz antwoordt :
Ik rij nu ongeveer 4 maanden met een Yoshimura TRS en ik heb er nog geen 1 keer problemen mee gehad :Y (okay ,kwade gezichten om 2 uur 's nachts weggelaten O-) )

In nederland doen ze er niet echt moeilijk over als het niet te erg is
Alleen als je bv in Duitsland wilt gaan rijden kan je beter het origineel terugzetten ,daar zijn ze er wel scherp op '(
 
Heb effe m'n eerste post geedit :Y

Kijk ander eens op Marktplaats of Speurders :Y
Wilt afentoe ook wel eens interessant spul staan
Misschien zit er een originele demper voor jou bij

ja sorry ,ben weer aan het editten |(
 
Seek: .... Een andere, creatievere en goedkopere mogelijkheid, is om een sok op een plaatje te lassen en dit geheel op de knalpot te poppen, waarna dan de demperpijp in de sok kan vallen ....

Klinkt lang niet gek; vooral als je het zelf kunt, zou ik het uitproberen. Kansje dat het duurzamer is dan de originele bevestiging. Weggooien en nieuw kopen kan altijd nog.
 
Ik heb twee jaar terug de doorgerotte sectie onder aan de demper van mijn Africa Twin (bij de collector-aansluiting) opnieuw laten "pijpen" zeg maar ( :o ) bij een maker van roestvrijstalen auto-uitlaat systemen ("LongLife exhausts"). Die plekken heb je hier in Engeland vrij veel, ze maken op maat uitlaten, de clientele bestaat voornamelijk uit omgekeerde baseball petjes in geblindeerde GTIs en geruite petten in klassieke open roadsters maar die zul je in NL toch ook zeker moeten vinden? Ik heb zelf de roest-sectie afgehakt en gevijld waarna zij met wat restjes pijp de boel keurig hebben samengelast voor de zonnige prijs van £10 plus 2 pinten 's avonds in de pub. Ik had hierdoor alle tijd om op eBay wat vervangends te vinden voor weinig geld (inmiddels gelukt), anderhalf jaar zo rondgereden en zelfs probleemloos door de jaarlijkse keuring 8-)
Misschien is er aan jouw systeem ook nog wat te lassen?
 
Je hebt al een compleet systeem (dus dempers en voorbochten) met E-keur voor zo'n 465 euries.

Hou je nog 250 eurie over (van die 700 die je had gereserveerd) kan je dan weer ff van op vakantie gaan met de Virago!
 
Terug
Bovenaan Onderaan