uitlaatpijpen matzwart maken/coaten waar en houd het

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
633
84
drenthe
:? een vraagje wie heeft er ervaring met bedrijven die uitlaatbochten/dempers zwart maken--coaten in matzwart of valt dit eraf/brand weg na een tijdje en word dit nimmer een succes het zijn triumph uitlaten van een twin en splinternieuw dus niet in/aangevreten wie heeft ervaring hiermee en weet adressen --bedrijven etc bvd greetz tonnetje
 
Laatst bewerkt:
Coaten werkt niet joh, door steenslag gauw stukjes eraf en dan gaat het hard.
Bij spuiten is steenslag een kleiner probleem en evt bij te houden met kachelpoets.

Mijn ervaring is dat wanneer je de bochten laat stralen en dan met bijv motip hitte bestendige lak netjes spuit dat ze jaren mooi blijven zonder naar om te kijken.
 
:? een vraagje wie heeft er ervaring met bedrijven die uitlaatbochten/dempers zwart maken--coaten in matzwart of valt dit eraf/brand weg na een tijdje en word dit nimmer een succes het zijn triumph uitlaten van een twin en splinternieuw dus niet in/aangevreten wie heeft ervaring hiermee en weet adressen --bedrijven etc bvd greetz tonnetje

Wat :?

Nooit van interpunctie gehoord ofzo :z
 
'Heb ooit eens ergens gehoord dat je een uitlaat kan zwarten door hem heet te stoken en te behandelen met een bepaalde olie ofzo.

Ik kan er alleen niets van vinden via google.
 
'Heb ooit eens ergens gehoord dat je een uitlaat kan zwarten door hem heet te stoken en te behandelen met een bepaalde olie ofzo.

Ik kan er alleen niets van vinden via google.

Moet je eens op scooterfora kijken... Die zijn er gek van en zie je dus ook verschillende how-to's om je lasnaden te branden met olie...

Moet je maar eens zoeken...
 
Spuiten met motip hittebestendig werkt prima opzich. Wel echt super belangrijk is dat je het heetstookt/bakt in een oven. Anders brokkelt het na opwarming weer eraf. Door het op te warmen waneer het nog niet helemaal uitgehard is rek je de verf wat op. Zodat het wat kan uitzetten zonder dat het begint te brokkelen.
 
Ouderwetse kachelpoets gaat ook aardig maar je moet dat wel vaak herhalen; vooral sissende waterdruppels halen dat weg. Er bestaat ook inmiddels een moderne spray voor in de plaats.

Olie inbranden heette vroeger "moffelen", een term die nu nog wel gebruikt wordt voor verfmethoden onder verhitting in een "moffel-oven"; ik heb niet veel vertrouwen in de weerbestendigheid van alléén maar ingebrande olie en zeker niet bij pekel.
Van slaolies heb ik gemerkt dat zonnebloemolie het heetst gestookt kan worden zonder te verbranden, is misschien dus voor zulk doel een van de betere maar misschien ook bestaat er een synthetische olie die nog geschikter is.

Moffelen - Wikipedia

Brommerforum.nl - FAQ - Uitlaat inbranden

http://www.nrcnext.nl/uitenthuis/koken/article904415.ece

http://www.kenter.demon.nl/recipes/nlc/Art010683.html

http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=143204&highlight=uitlaat+inbranden

http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=81429
 
Je zou Griekspoor vlamspuittechniek eens kunnen proberen. Zit in de buurt van Nieuw-Vennep.
Heeft een advertentie op www.honest.nl een motocross site
Wauw, grote jongens zo te zien en mooie plaatjes ook (klikken om te vergroten)

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/do/nph-zoek.cgi?qry=Griekspoor+vlamspuittechniek&where=nl

http://www.downloads.nl/search/images/1/Griekspoor+vlamspuittechniek

stralen_schop_spui.jpg
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt zover voor de replys ,het probleem is het moet in een keer goed, verkloten kan niet want het is een splinternieuwe motor en rij je voor schut als het mislukt .greetz tonnetje
 
Terug
Bovenaan Onderaan