Uitlaatpijpen schoonmaken

DownForZ

MF veteraan
13 aug 2007
1.772
0
Hallo allemaal,

Gezien het morgen redelijk weer wordt, iig droog, ga ik de motor even goed poetsen. Gisteren heb ik al de enige kappen eraf gehaald die mijn motor telt (GSR600) en ik zag aan de onderkant dat die pijp bruinig is met vlekken. Eerder dit jaar had ik hem al schoongemaakt en viel het me op, maar met belgom alu lukt het niet echt. Poets ik dan verkeerd met belgom? Doe dat gewoon op een multivezel doekje.

Ik heb al verschillende topics doorgelezen maar kwam er niet echt uit. Wel denk ik dat ik gewoon Staalwol NUL moet kopen en het daarmee moet schoonmaken?

Geeft dit geen krassen? Is dit gewoon te halen bij bv. de Gamma? En is dit ook geschikt voor glanzend aluminium (kettingbeschermer toont ook vlekken)

foto van de vlekken

7d89c2f26f1cd9f29454fca397cbf6ed


vlekken zijn iets erger nu.. en de radiator is ook dof, aangetast oid. Krijg ik dat ook ergens mooi mee schoon? -O-

Alvast bedankt voor de reacties :W
 
Laatst bewerkt:
commandant 4 eens probeeren die deed het bij mij

Werkt inderdaad perfect op RVS .... echter zorg er daarna wél even voor dat je een nieuwe beschermende laag aanbrengt anders is het kortstondig geluk omdat het staal véél makkelijker oxydeert. (Commandant 4 is een polijstmiddel dus vlekken verwijderen lukt daar héél goed mee (incl. andere dingen) :) )
 
Laatst bewerkt:
Uitlaat is RVS (probeer er maar eens een magneet op te laten plakken), dat kan je met iedere beetje stevige huis tuin en keuken RVS cleaner schoonmaken.
Met diegene met schuurmiddel erin (van volgenss mij HG) boek je snel resultaat :Y
RVS zal altijd goudkleurig/bruin blijven afhankelijk van de samenstelling van het materiaal...
 
Laatst bewerkt:
Okay morgen even cockpit spray kopen en gebruiken, kan niets mis mee gaan toch?

Kan belgom alu krasjes maken?

Voor je RVS uitlaat hoef je geen cockpitspray te kopen want dat gaat sowieso niet werken. Cockpitspray is bedoeld om "uitgedroogd" kunstof weer van een glimmend laagje te voorzien zodat het (tijdelijk) weer als nieuw lijkt. Het zelfde effect kun je ook bereiken met afgewerkte olie, alleen de geur ontbreekt dan ;)
Sowieso is dat spul niet hittebestendig dus ziet het er leuk uit ..... totdat je een paar kilometer gereden hebt. (Uitlaat & Radiateur worden best heet ;) )

Voor je uitlaat: De "keukenboer" verkoopt vaak een assortiment aan 3M spullen waaronder een RVS reiniger/cleaner. Dit spul is geschikt voor RVS kookplaten ..... "do the math" :) HG spullen werden al genoemd in dit topic maar ken ik persoonlijk niet vanuit het gebruik. Dit spul (HG) wordt verkocht bij de gemiddelde supermarkt en is wél een stuk goedkoper dan de spullen van 3M dus misschien de moeite waard om te proberen.

Voor je Radiateur .... Als de zwarte lak alleen maar vuil is door vet en dergelijken dan kun je 'm schoonmaken met "WD40" of dieselolie en daarna afspuiten met een hogedruk reiniger (NIET OP VOLLE DRUK). Als de lak beschadigd is: Helaas ..... opnieuw met hittebestendige lak spuiten.
 
Ik heb vandaag Belgom Alu gekocht, en ben daar zeer tevreden mee. Het werkt sneller en beter dan Commandant 4 (die ik eerst heb gebruikt). Zie hieronder; rechter 2 uitlaatpijpen heb ik al behandeld met Belgom en de linker 2 nog niet.
full
 
Belgom ALU best gebruiken voor aluminium, daar is dat product speciaal voor gemaakt.
Voor uitlaatbochten en einddempers kun je het beste RVS reiniger gebruiken.
Aldi heeft van die tubes 3x per jaar ofzo. Werkt perfect.
Halfords heeft ook RVS reiniger. Maar die van de Aldi vind ik beter en levert sneller resultaat.

Breng een beetje van RVS reiniger aan op een vochtige katoenen doek, en wrijf het goed in. Net zolang poetsen totdat het dongergrijs/zwart gaat uitslaan. Voor hartnekkige stukken de doek iets natter maken en nog een beetje RVS reiniger erop doen, en blijven boenen. Dan afspoelen met water en herhalen zolang nodig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan