Uitlaatprobleem ZX9R 1998

wolf75

MF veteraan
31 mei 2003
4.855
0
Boxmeer
Ik zit al een hele tijd te denken aan een vervangingsdemper voor mijn ZX9R. Nu ben ik naar de rai geweest voor meer info te verkrijgen, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden. Er stonden niet zo heel veel fabrikanten van uitlaten. Het grootste probleem is dat je een ronde flens met afdekring hebt, die niet mooi aansluit op de meestal ovale uitlaat. Ik wil graag een carbon uitlaat waar veel geluid in zit. Ik denk dus dat een Bos dan afvalt, die levert overigens wel een ronde demper die wel mooi aansluit. Ik kreeg bij Remus te horen dat je dan moet zagen in je originele bocht en er dan van Remus een stuk bijkrijgt wat wel mooi aansluit. Maar je kunt hem dan niet meer in originele staat terug brengen en je bent bij verkoop van de motor de demper dus ook kwijt. Voor mij dus ook geen optie. Wie weet welk merk er nog meer een mooi aanluitende uitlaat levert. Maakt niet uit in welke vorm als hij maar mooi aansluit. Het liefst zou ik er ook nog foto's bij zien, maar met een merk en type ben ik ook al heel gelukkig. Oja, met de zoekfunctie van het forum ben ik niet verder gekomen.
 
Volgens mij heeft Muzzy dit wel, ik zal eens ff op de site kijken, ik heb hier thuis ff niet de beschikking over documentatie.
Trouwens je kunt zelf ook ff kijken http://www.muzzys.com (www.muzzys.com)
 
ik neem aan dat je hier ook wel wat voorbeeldjes tussenziet...

http://search-desc.ebay.de/zx9r-Endtopf_Motorrad-Kraftrad-Teile_W0QQbsZFindenQQcatrefZC6QQcoactionZcompareQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfromZR10QQsacategoryZ14780QQsatitleZzx9rQ20Q2bQ20EndtopfQQsbrftogZ1QQsofocusZbsQQsoloctogZ9QQsorecordsperpageZ100QQsosortorderZ1QQsosortpropertyZ1QQsotextsearchedZ2QQsotimedisplayZ2QQsotrZ2 (search-desc.ebay.de/zx9r-Endtopf_Motorrad-Kraftrad-Teile_W0QQbsZFindenQQcatrefZC6QQcoactionZcompareQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfromZR10QQsacategoryZ14780QQsatitleZzx9rQ20Q2bQ20EndtopfQQsbrftogZ1QQsofocusZbsQQsoloctogZ9QQsorecordsperpageZ100QQsosortorderZ1QQsosortpropertyZ1QQsotextsearchedZ2QQsotimedisplayZ2QQsotrZ2)

ps, kan iemand me even uitleggen hoe ik me url in een woordje verstop ? :)
 
Ja, een SIDEKICK steekt ietjes uit aan de zijkant (zoals de meesten dat doen)
full
 
Micron demper te koop: heeft zo'n 5000 km op een 98 ZX-6R gezeten.
Is ook ovaal, en dus steekt de flens een beetje uit, maar ziet er toch goed uit.
Lekker "rond" geluid.
150 euro.

(Afbeelding)

Mooi uitlaatje. Ben alleen niet zo kapot van het geluid van een micron.

Heb eens effe de afdekring eraf geschroefd en toen kwam ik dit tegen:

full


Ik ben dus bang dat die ronde schijf langs de uitlaat te zien is. De uitlaat word tegen de ronde schijf aangeschroefd en of je die ring nu wel of niet erop zet dat veranderd aan de diameter van die schijf niks.
 
Ik heb er nog maar eens goed over nagedacht. Ik denk dat het toch beter is om ergens een 2e-hands bocht van een 2000-model te kopen en daarbij een nieuwe demper. Kan ik de hele handel er weer onder schroeven bij de verkoop en de nieuwe demper meenemen naar een eventuele nieuwe fiets, wat vrijwel zeker een 2000 of 2001 model zx9r word. Nu nog ergens zo'n bocht aan te zien komen. Iemand suggesties??
 
Ik heb er nog maar eens goed over nagedacht. Ik denk dat het toch beter is om ergens een 2e-hands bocht van een 2000-model te kopen en daarbij een nieuwe demper. Kan ik de hele handel er weer onder schroeven bij de verkoop en de nieuwe demper meenemen naar een eventuele nieuwe fiets, wat vrijwel zeker een 2000 of 2001 model zx9r word. Nu nog ergens zo'n bocht aan te zien komen. Iemand suggesties??

op ebay staan er regelmatig te koop, anders kan je ook van 98 kopen en daar op schijven of lassen. heb daar ook ooit voor geinformeerd, en goedkoopste die ik toen vond was 175 euro (maar denk dat er wel meer zijn in nederland dan belgie)
 
Terug
Bovenaan Onderaan