uitlaatsysteem diversion 600s

mitsy

Rookie
27 jul 2004
9
0
utrecht
ben in het bezit van een diversion 600s b.j. 1996
een klein stukje van het uitlaatsysteem is doorgeroest en er zitten gaten in (stukje van de buis achter de dempers). het blijkt onmogelijk om deze stukjes los te kopen. moet ik echt het hele systeem vervangen? wat is de goedkoopste oplossing ervoor?
alvast bedankt,
mitsy.
 
Laten lassen is het goedkoopste. Maar dan moet je het wel goed behandelen tegen roestvorming. Als de gaten toch aan de achterkant zitten zie je er niets meer van. Ik weet niet of het opnieuw laten verchromen een optie is na het lassen. Dit is wel het mooiste.
 
De vorige eigenaar heeft waarschijnlijk de buis al laten lassen want zit een lagje van een onbekende stof erop. zal het slim zijn om dit laagje te verwijderen en op nieuw te lassen? ik ben bang dat de buis zal afbreken...
 
Mijn vader heeft ooit een DIV 900 gehad en daarbij brak hij steeds op de las en heeft hem laten lassen. Maar hij brak naar een jaar weer af op de oude las. Dit komt omdat als je bij een div je bok laat op klappen deze tegen de uitlaat klapt. Je moet hem dus altijd met je voet opvangen. Maar op het bij jou zal houden durf ik niet te zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat een orginele demper duur is.

Ik heb zelf een div 600 uit '93 en vertoond nergens roest op de uitlaten.

Edit: Je kunt je demper apart demonteren zit midden onder je motor een koppelstuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan