uitlaattest moto 73

Hey, de eerste die echt wakker is! :} Of het is wel een hele dikke zx6r (kan die zx10r niet tegenop)
Kun je nagaan hoeveel respect ik voor een zx-6r heb – én de berijder natuurlijk. :)
Of misschien zat ik wel te pitten tijdens het plaatjes kijken...
 
53 eurie geloof ik zal ff kijken heb hem op me kamer liggen
staat geen prijs bij
geluid is trouwens 101 decibel maar wel 120 pk :} ;) :9~ *D
Schrok al (anders was ik verkeerd voorgelicht en heb ik het verkeerd gelezen ;) )
Ga hem binnenkort onder mijn motor hangen en 120 dB is net toch écht té :P
 
ff ter info.
Sebring had meeste vermogenswinst (van de legale dempers, al had hij iets te veel geluid), dacht 1,9pk (ken het fout hebben).
 
Een hoogvermogende 600 is ook wel de slechtste motor om vermogenswinst te realiseren dmv een uitlaat/slip-on. Dan kun je idd beter een Bandit 1200 of XJR1300 nemen als voorbeeld, dan lijkt het nog wat. De "oude" R6 is jaren geleden al eens getest in PB met div uitlaten en luchtfilters, zelfde resultaat. Het duitse PS doet dit soort testen ook vaker, maar ik moet zeggen dat de resulaten daar vaak niet zo negatief zijn als hier. Mijn eigen bescheiden mening: de ZX6 is standaard gewoon errug goed afgesteld op zijn eigen uitlaat. Een sportpijp is natuurlijk mooier en lichter. Maar als gewicht een reden is kun je beter altijd met een bijna lege tank gaan rijden, dat bespaart veel meer kilo's :+
 
Schrok al (anders was ik verkeerd voorgelicht en heb ik het verkeerd gelezen ;) )
Ga hem binnenkort onder mijn motor hangen en 120 dB is net toch écht té :P

ja eigelijk wel een beetje jah :+
dan heb je bijna net zoveel als een GP1 machine :}
maar dat is wel :9~
 
Dit is de MIVV uit de test....
In de test staat: zeer mooie afwerking, opvallend mooi geluid en stilste demper.

De eerste 2 kan ik iig bevestigen....

73488
 
Kawasaki ZX-6R 2003
straatlegale dempers, getest MET db-killer.

origineel
vermogen/koppel: 117,3 pk/68,7 Nm

Akrapovic streetlegal
vermogen/koppel: 117,1 pk/68,7 Nm

Arrow Race Tech
vermogen/koppel: 116,4 pk/68,7 Nm

Bos GP-1
vermogen/koppel: 118,3 pk/68,7 Nm

BSM Future Extreme
vermogen/koppel: 116,4 pk/68,7 Nm

Devil Trophy
vermogen/koppel: 110,7 pk/67,7 Nm

Gianelli Maximoton road legal
vermogen/koppel: 117,1 pk/68,7 Nm

Ixil Euro-Line
vermogen/koppel: 108,1 pk/65,8 Nm

Laser Duo Tech
vermogen/koppel: 116,9 pk/68,7 Nm

Leovinci Evolution II
vermogen/koppel: 119,0 pk/69,7 Nm

Mivv Titanium Oval
vermogen/koppel: 116,7 pk/68,7 Nm

Nikko NX
vermogen/koppel: 116,9 pk/67,7 Nm

Remus Revolution
vermogen/koppel: 118,7 pk/68,7 Nm

Sebring Twister
vermogen/koppel: 119,2 pk/69,7 Nm
Hoogste vermogen: +1,9pk

NIET LEGAAL: Two Brothers C5
vermogen/koppel: 120,7 pk/69,7 Nm

NIET LEGAAL: BOS Oval (sportdemper)
vermogen/koppel: 119,2 pk/69,7 Nm

NIET LEGAAL: geen demper :)
vermogen/koppel: 118,7 pk/69,7 Nm

Resultaat van de test
"Negen van de dertien dempers verloren tussen de 9,2 en 0,2 pk vermogen, terwijl de overige dempers maximaal 1,9 pk aan vermogen wonnen. Van de dertien aangeboden goedgekeurde demperszouden er zes niet door de keuring komen omdat ze meer herrie dan de originele demper maken of qua vermogen te veel afwijken (subzero: meer dan 5% vermogensverschil met origineel: E-keurmerk). Slechts één daarvan zou op de openbare weg een bekeuring krijgen van de politie (subzero: politie bekeurt je pas als je meer dan 5dB(A) teveel geluid produceert voor jouw motor)."

full
 
Laatst bewerkt:
Deze uitlaattest is voor de looks en niet voor de PKs.
Snap niet waarom de test gedaan is eigenlijk op de testbank :?
 
uhm ja ik denk toch omdat er forse PK verschillen in zitten he
Motorisch iets veranderen is ook je carburatie aanpassen.
En dat word niet gedaan.

Plaats als vorbeeld een open filter op je carb.
Dan loopt ie super arm en zeer weinig vermogen dan.
Zet je de goede sproeiers er dan in, dan heb je een enorme winst tov van wat je zonder open filter had.

Dit zijn het meeste street legal uitlaten, dus waarom vermogenwinst boeken of verliezen ?
Als je vermogen wilt dan zet je een echte open uitlaat erop en is een test wel van belang.
Streetlegal vind ik dan weer niet nodig om te testen hoe je vermogen is, maar dan alleen de looks en geluid.
 
ja ok daar heb je wel weer gelijk in
moet het dan ook bij slip ons dempers?
In pricipe wel.
Controleren is nooit verkeerd om het zeker te weten.
Slip on demper kan je ook in open en reflectie systeem krijgen.
Open systeem zegt het woord het al, het gaat rechtdoor ipv langs alle schotjes wat weerstand geeft en een ander mengsel in je carburatie al veranderd.

Injectiesystemen hebben er minder last van omdat die zichzelf nog een stukje kunnen aanpassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan