Uitlaatverbindingen afdichten en pakkingsoorten

Jurrien

Die hard MF'er
20 apr 2005
879
6
Hallo,

De uitlaat van mijn Derbi Mulhacen lekte bij een verbinding tussen uitlaatbocht en rest van de uitlaat. De pakking poepte er tussenuit:

20240127_211028.jpg


Inmiddels weet ik dat dat een pakkingbus van grafiet is. Deze is gelukkig gemakkelijk universeel te vinden.

Bij een tweede verbinding verderop op de uitlaat is een andere soort pakking gebruikt:

20240128_152147.jpg


Weet iemand hoe deze pakkingsoort heet? Dan kan ik zoeken of deze ook universeel bestaat.
 
Die onderste is geen grafiet, ik noem dat geweven pakking. Maar geen idee hoe het echt heet.
Bij peugeot gebruiken ze die vaak bij de voorpijp.

Zo ziet het er nieuw uit: (van een andere vorm)

Screenshot_20240130-203914-513.png
 
Die onderste is geen grafiet, ik noem dat geweven pakking. Maar geen idee hoe het echt heet.
Bij peugeot gebruiken ze die vaak bij de voorpijp.

Zo ziet het er nieuw uit: (van een andere vorm)

Bekijk bijlage 1968856
Die geweven types zijn toch voor een conische aansluiting?
TS zal ook daar een grafietbus in moeten zetten imho.
 
Grafiet pakking. Ik heb ze de laatste keer bij Roukama gekocht. Origineel bij de dealer kan ook.
Klote dingen. Eeerst krijg je het niet in elkaar geschoven en als het zit lekt het.

ik ben er ook geen liefhebber van.
Bij mijn motor heb ik een bus op de pijp gelast zodat de diameter klopt met de demper en hij dus zonder pakking dicht is. (zoals bij een auto)
Demper moet eraf als het achterwiel eruit moet dus ik zat er elke keer mee te kloten.
 
Hmm ok. Dank voor de reacties. Ik denk dat ik voor beide aansluitingen zo'n grafietbus koop dan en het maar probeer. Eenmaal gemonteerd hoeft de uitlaat er hopelijk heel lang niet meer af.
Of gezien de negatieve reacties over dit type pakking: is er een beter alternatief?
Dat is een grafietpakking.
wat zijn de afmetingen?
De eerste verbinding is een buis met buitendiameter 35 in een buis met binnendiameter 39.
De tweede is een buis met buitendiameter 50 in een buis met binnendiameter 56.
Ik heb nog niet gezocht of dit als universele grafietbuis te vinden is, ik hoop het wel.
 
Ik zie daar niet dezelfde pakking.
Er zal een reden zijn voor die staal inlagen.
Maar wellicht iets passends, de tijd zal het leren. ;)
En het hangt er vanaf of je OEM delen wil.
Zelf shop ik vaak bij AliExpress.:+

Het laatste wat ik van Yamaha kocht in december zag ik letterlijk een week later in China. 8)7
€194,00 tegen €49,85.
En je moet er drie matrijzen voor maken, het is ook duidelijk geen imitatie. -O-
 
Als ik de achterband van de burgman scooter van mijn vriendin moest vervangen moet de demper er af. En telkens was die originele pakking half vergaan. Dit heb ik opgelost door voor een paar euro een aluminium buis bij de bouwmarkt te halen en daar een pakking op maat uit te knippen. Werkt perfect. De demper van mijn cbr1000f heeft ook al jaren een zelfgefrabiceerde pakking en is nog steeds gasdicht.
 

Bijlagen

  • 41.jpeg.jpg
    41.jpeg.jpg
    81,5 KB · Weergaven: 0
Ik heb die pakkingen ook wel gemaakt van cola blikjes. Strookjes knippen en wikkelen. Dan met een slangklem aantrekken en de demper er over schuiven. Maar dat is nog lastiger als de originele pakking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan