Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
bij mij ook juist 1 afgebroken en moeten uitbooren heb er met een luchtpistool (boloneur ofzo iets ) beweging in ge kreegen maar tevergeefs krak maar het is terug als nieuw nu
De combinatie van ijzer met aluminium is niet aan te bevelen, geeft agressieve oxidatie, eerst vast-kankeren en later gaten in het alu; bouten in aluminium moeten bij voorkeur RVS zijn.
Veel dingen aan motor en aan uitlaat zijn het best los te krijgen als de machine nog doorgewarmd staat.
De meeste bouten komen het beste los als je ze een keer laat "schrikken"
Experimenteer niet te veel met verschillende materialen door elkaar, gebruik liever originele bouten want de uitzettingscoefficient van bijvoorbeeld gietijzer en rvs verschilt heel erg waardoor bij warmworden het buitenste materiaal kapot kan springen (Ik spreek helaas uit ervaring, cylinderkoppen CB400F overleden door uitlaat vastzetten met RVS boutjes)
Om vast zitten te voorkomen doe je kopervet op de schroefdraad wanneer je ze terug vastzet.
Heet stoken die boutjes. Dan flinke klap op hun kop geven. Dan goede imbus sleutel erin en los draaien.
Heet stoken doe je omdat het alu meer uitzet dan de boutejs, waardoor je wat ruimte krijgt. De klap geef je om 2 redenen, de eerste is beweging in het boutje te krijgen, de tweede om het gat voor de imbus sleutel iets kleiner te maken, zodat de sleutel strakker zit. Het los draaien doe je met beleid. Zodra je ziet of voelt of denkt dat ie niet los gaat, nog heter stoken en nog een flinke pets op zijn kop geven.
Slagschroevendraaiers zijn klote dingen zonder gevoel erin.