Uitlaatvraagje voor de techneuten

Dunc

MF'er
26 dec 2004
242
0
villeneuve loubet
Ik heb een blade uit 92, met 600rr subframe dus uitlaat in de kont.
Is het beter om een 600rr of een 1000rr uitlaat erin te hangen met oog op performance.
Alvast bedankt,
Duncan.
:9
full
 
Ik heb een blade uit 92, met 600rr subframe dus uitlaat in de kont.
Is het beter om een 600rr of een 1000rr uitlaat erin te hangen met oog op performance.
Alvast bedankt,
Duncan.
:9 [afbeelding]
als je de oude diameter van blade-uitlaat vergelijkt met die van 600rr en 1000rr..wat is het verschil dan ?

en wat bedoel je met 'performance'..het is een ruim begrip
 
Laatst bewerkt:
Bochten van een 600rr zijn dunner dan die van mijn 1000rr dus ik denk dat t wel degenlijk uitmaakt! Zou zeggen meet je bochten eens op ik heb de 1000rr versie van de arata compleet systeem en kan mijn buitendiameter makkelijk even opmeten.
 
Als de fabrikanten onderscheid maken wat denk je dan wat de reden is :?
Is toch een stuk goedkoper om maar 1 systeem te maken en goedkoper is meer verkoop is meer winst.
 
Ziet er goed uit :Y

Wil je een sportdemper? De demper moet dan tenminste 51mm doorlaat hebben. Groter mag, maar is alleen goed voor meer herrie. Het echte verschil in de uitlaat zit in de voorbochten en soms in de reflectie demper. Open (absorptie) dempers zijn vaak hetzelfde voor verschillende types/cilinder inhoud.
 
Ziet er goed uit :Y

Wil je een sportdemper? De demper moet dan tenminste 51mm doorlaat hebben. Groter mag, maar is alleen goed voor meer herrie. Het echte verschil in de uitlaat zit in de voorbochten en soms in de reflectie demper. Open (absorptie) dempers zijn vaak hetzelfde voor verschillende types/cilinder inhoud.

Bedankt voor het advies.
Ik heb nu een dubbele D&D erop ieder 45mm.
Komt veel herrie uit en ben er wel blij mee.
Ga een uitlaat systeem kopen van Akrapovic voor de 900 RR. (De racing line).
Zat ff te twijfelen of ik dus beter af was met een Akrapovic 600rr of een 1000rr uitlaat of gewoon de D&D te houden.
full
 
Overigens maakt de uitlaat zelf minder verschil dan de linkpijp. Als vuistregel: dunner is wat meer kracht bij lagere toeren. Dikker is wat meer vermogen bij hogere toeren.
Uiteraard hoort bij een bepaald blok een bepaalde maat linkpijp, je hebt daar wat ruimte in, maar die is niet onbeperkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan