uitschakelbare begrenzer 25 Kw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.212
5.576
Op bromfietsen is het al jaren gebruikelijk om een uitschakelbare elektronische begrenzer op je opgevoerde blerijzer te zetten. Waarom niet op 25 Kw motoren eigenlijk?

Technisch lijkt het me niet zo moeilijk. Iemand leuke ideeën? :]

Voor diegenen die dit gevaarlijk vinden: Blijf lekker thuis achter de geraniums.
 
Als er toch meer vermogen uit zo'n motor moet komen waarom dan niet altijd? Kunt toch beter omzetten naar 25kW op kenteken laten zetten en daarna de 25 kW "kit" er weer afhalen. })
 
tzou leuk zijn als ze vanaf nu std zo'n uitschakelbare CDI unit in je motor bouwen, zodat elke nieuwe motor (onder de 600cc of al naar gelang het type motor) als 25kw motor kan worden bereden...Heb je ineens een grote markt te pakken, door zo'n schakelalalalaartje.
Jah, handig. :)
 
Als er toch meer vermogen uit zo'n motor moet komen waarom dan niet altijd? Kunt toch beter omzetten naar 25kW op kenteken laten zetten en daarna de 25 kW "kit" er weer afhalen. })

I.v.m. controle op een testbank b.v.
 
I.v.m. controle op een testbank b.v.

LOL! Ik heb nog nooit een motor op een rollenbak zien gaan, maar zal ongetwijfeld bijvoorbeeld na een ongeval misschien wel gebeuren! :P Je weet wel waar je als puber (ik dus ook) op je scooter iedere ochtend naar school de zenuwen voor had voor zo'n teringmotoragent en die pleuresrollenbank. B|
 
he
word je motor dan vaak/snel op een testbank gezet op te kijken of ie ook daadwerkelijk 25kw heeft??

kan me niet voorstellen dat het ook daadwerkelijk ooit gebeurd :? Maarre die van mij mogen ze helemaal niet op zo'n testbank zetten....laten ze met hun eigen spullen gaan spelen.

Ik had hiervoor een Duc 600 SS en had ik terug laten zetten naar 25 kW voor een half jaar (moest nog een half jaar tot ik volleidg vermogen mocht). Na dat half jaar de kit eraf laten halen en het kentekenbewijs niet laten aanpassen. Is toch nix mis mee...klopt wel niet helemaal maar wat is de kans dat dat gecontroleerd wordt?
 
Op bromfietsen is het al jaren gebruikelijk om een uitschakelbare elektronische begrenzer op je opgevoerde blerijzer te zetten. Waarom niet op 25 Kw motoren eigenlijk?

Technisch lijkt het me niet zo moeilijk. Iemand leuke ideeën? :]

Voor diegenen die dit gevaarlijk vinden: Blijf lekker thuis achter de geraniums.

dat was toch een condensator tussen de ontsteking zetten?
Ik heb vroeger ook zo geexperimenteerd op de brommer. Die dingen kon je in de
winkel kopen voor 50 gulden. (werkte voor geen meter want de meeste brommers begonnen dan te stotteren)
Of je haalde een aantal condensatoren voor een gulden en probeerde deze uit. *D
 
M'n broertje heeft een 80cc ns1, die zou er ook wel graag een (uitschakelbare) begrenzer op hebben denk ik (schakel"brommer").
Maar als je eerst met b.v. 120 een agent inhaalt en je wordt aan de kant gezet en hij blijkt maar 45 te kunnen, denk je dan niet dat ze even gaan kijken?

Trouwens zon begrenzer op de motor meer iets voor de verzekering denk ik. En mochten die na een ongeluk gaan kijken of dat bij jou goed zit, dan zullen ze je truukje zeker wel vinden.

Hele verhaal is meer iets voor schakelbrommers, op de motor is het een beetje onzin denk ik.
 
Ik had er ook eentje op een scooter van een vriendin gemonteerd. Ding stond iets te laag en ging dus maar 30 terwijl het een 45 km/h uitvoering was, maar omdat het een meisje was en ze ook spiegels had is onder een boete uitgekomen vermoed ik, omdat ze dan denk ik niet het idee hebben dat het een racescooter is. Ik ben er dus zelf niet bijgeweest. Heb hem toen verandert en toen ging hij iets harder met de begrenzer erop, maar komt dan ook geloofwaardiger over.... 8-)
 
had vroeger ook een begrenzer op me scootertje maar dat ding sloopte heel me ontsteking dus dat is het nadeel

maar hij heeft me wel veel geld + boetes gescheel *D
 
Hoe werkt zon uitschakelbare begrenzer eigenlijk?

Vaak haalt zon ding een gedeelte van de ontsteking weg dus bijv nog maar 1/2 van de vonkjes. Het probleem is alleen hoe zet jij dat ding weer op de begrenzer, als je in een ambulance geladen word? Ik heb er een tijdje serieus over nagedacht en besloten hem gewoon terug te laten tunen.
 
De begrenzers die er zijn werken op toerentallen, en somminge op vermogen.
en je zet ze tussen de CDI en kaar is kees. :P
 
Het probleem is alleen hoe zet jij dat ding weer op de begrenzer, als je in een ambulance geladen word? Ik heb er een tijdje serieus over nagedacht en besloten hem gewoon terug te laten tunen.


Als jij in de ambulance geladen wordt en je niet meer een schakelaartje kan omzetten dan zal je motor ook wel niet in zo'n beste toestand zijn :) .

Zo'n begrenzer die via morse werkt zou wel ideaal zijn.
Als je je motor start staat hij direct op de begrenzer, via een bepaalde morse handeling bij je rem zet je hem uit en kun je karren. Draai je je sleuteltje weer om? Dan staat de begrenzer ook weer aan.
 
Op bromfietsen is het al jaren gebruikelijk om een uitschakelbare elektronische begrenzer op je opgevoerde blerijzer te zetten. Waarom niet op 25 Kw motoren eigenlijk?

Technisch lijkt het me niet zo moeilijk. Iemand leuke ideeën? :]

Voor diegenen die dit gevaarlijk vinden: Blijf lekker thuis achter de geraniums.

|(
 
Persoonlijk lijkt het me wel een goed idee en met injectiemotoren moet dit toch best wel te doen zijn?(denk ik?)

Lijkt me alleen niet dat de overheid hieraan gaat meewerken. Als je met een simpel schakelaartje dat ding volvermogen kan maken is de verleiding voor 25kw rijders erg groot om toch af aan toe volvermogen te gaan rijden. Verzekeringen zullen dit waarschijnlijk ook niet accepteren, je kan niet bewijzen dat jouw vermogen bij een ongeluk ook daadwerkelijk 25kw was.
 
Het probleem is dat 34pk motoren niet elctronisch maar een luchtinlaat restrictie heeft met eventueel andere sproeier bezeting en deze laat zich niet met 1 druk op de knop verwijderen.
 
Lijkt me alleen niet dat de overheid hieraan gaat meewerken. Als je met een simpel schakelaartje dat ding volvermogen kan maken is de verleiding voor 25kw rijders erg groot om toch af aan toe volvermogen te gaan rijden. Verzekeringen zullen dit waarschijnlijk ook niet accepteren, je kan niet bewijzen dat jouw vermogen bij een ongeluk ook daadwerkelijk 25kw was.

Weet wel zeker van niet. Dat soort begrenzers zijn immers ook illegaal op brommers/scooters.
 
Persoonlijk lijkt het me wel een goed idee en met injectiemotoren moet dit toch best wel te doen zijn?(denk ik?)

Lijkt me alleen niet dat de overheid hieraan gaat meewerken. Als je met een simpel schakelaartje dat ding volvermogen kan maken is de verleiding voor 25kw rijders erg groot om toch af aan toe volvermogen te gaan rijden. Verzekeringen zullen dit waarschijnlijk ook niet accepteren, je kan niet bewijzen dat jouw vermogen bij een ongeluk ook daadwerkelijk 25kw was.

De overheid heeft een wet gemaakt. In die wet staat volgens mij niet hoe een motor afgevoerd moet worden :]
ook staat er niets in over hoe moeilijk het verwijderen van de begrenzing moet zijn :]
 
De begrenzers die er zijn werken op toerentallen, en somminge op vermogen.
en je zet ze tussen de CDI en kaar is kees. :P

Niet iedere motor heeft een CDI ontsteking, sterker nog de meeste nieuwe zeker niet, daar word het op een andere manier electronisch geregeld (computer, transistor whatever). Verder zijn die begrenzers vaak duidelijk te horen als je het gas er op jaagt, dus als je gecontroleerd word zal een beetje agent echt wel horen dat dat ding begrensd is
 
Niet iedere motor heeft een CDI ontsteking, sterker nog de meeste nieuwe zeker niet, daar word het op een andere manier electronisch geregeld (computer, transistor whatever).

Verder zijn die begrenzers vaak duidelijk te horen als je het gas er op jaagt, dus als je gecontroleerd word zal een beetje agent echt wel horen dat dat ding begrensd is

1 op de ontsteking begrenzen op de simpele manier (condensator tussen de pulsgever) is niet al te best voor je motor. Vandaar mijn vraag of er mensen betere ideeën hebben.

2 Als die agent hoort dat ie begrenst is, is dat toch juist goed :? Hij moet juist begrenst zijn :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan