uitschakelbare begrenzer 25 Kw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op zondag 04 januari 2004 17:09 schreef de ex zot het volgende:2 Als die agent hoort dat ie begrenst is, is dat toch juist goed :? Hij moet juist begrenst zijn :]

Excuses, dacht dat het hier nog ging over het illegaal begrensen van scootahs, dan is het dus niet goed, anders wel. Bij de modernere onstekingen zou ik er persoonlijk zelf niets tussen knutselen..... Computers die dan niet meer werken, fuel management werkt niet meer etc etc.
 
Mwah, lijkt me niet slim.

Ten eerste kan je motor met zo'n electronische begrenzer nooit legaal begrensd worden want een officieel kitje kun je zo nooit toepassen.

Ten tweede wordt de motor na een ongeluk vaak niet op een testbank gezet (aardig lastig als ie in puin ligt)maar wordt gekeken of de restrictor er nog in zit. Aangezien er dan alleen een electronische begrenzer gevonden wordt die zo uit te schakelen is, zullen ze er zeker over zeiken en kun jij uiteindelijk fluiten naar de centen.

En trouwens, aangezien je hem zo niet 25kW op het kenteken kan krijgen moet je een vermogenuitdraai opsturen met vaak daarbij aangegeven wat voor restrictor er gebruikt wordt en waar die zit. Ben bang dat ze hem niet eens willen verzekeren als ze horen dat ie electronisch begrensd is.
 
Mwah, lijkt me niet slim.

Ten eerste kan je motor met zo'n electronische begrenzer nooit legaal begrensd worden want een officieel kitje kun je zo nooit toepassen.

Ten tweede wordt de motor na een ongeluk vaak niet op een testbank gezet (aardig lastig als ie in puin ligt)maar wordt gekeken of de restrictor er nog in zit. Aangezien er dan alleen een electronische begrenzer gevonden wordt die zo uit te schakelen is, zullen ze er zeker over zeiken en kun jij uiteindelijk fluiten naar de centen.

En trouwens, aangezien je hem zo niet 25kW op het kenteken kan krijgen moet je een vermogenuitdraai opsturen met vaak daarbij aangegeven wat voor restrictor er gebruikt wordt en waar die zit. Ben bang dat ze hem niet eens willen verzekeren als ze horen dat ie electronisch begrensd is.

1 bij een officieele kit heb je inderdaad een probleem, maar dat is niet de enige legale weg.

2 er hoeft geen restrictor te zijn gemonteert. Wat de verzekering eist is natuurlijk iets belangrijker als wat de wetgever eist. verder zie 3

3 het enige goede punt. Ik wist niet dat de verzekering hierom vroeg. Meer mensen ervaring mee?
 
Nog even wachten totdat je weer jarig bent, dan kun je zonder allerlei truuks gewoon een echte motor kopen. 8-)
 
De overheid heeft een wet gemaakt. In die wet staat volgens mij niet hoe een motor afgevoerd moet worden :]
ook staat er niets in over hoe moeilijk het verwijderen van de begrenzing moet zijn :]

Volgens de wet zou het dan dus mogen. Als ik 25kw zou moeten rijden zou ik daar zeker intresse voor hebben ;) , bijna alle 25kw rijders zouden daar intresse in hebben. Voor fabrikanten is het dus ook intressant zoiets te maken.

Ik betwijfel alleen te zeerste dat de RDW een type-goedkeuring afgeeft voor een motor waar zo'n restrictie in zit. En officieel afvoeren kan alleen met een officiele afvoerkit zodat de motor aan de 25kw-type-goedkeuring voldoet.

Wat rest is zo'n ding dus apart te kopen en op je motor te zetten. Nu heb je het probleem dat een mensen met een 25kw rijbewijs een fiets moeten hebben die officieel 25kw is. Dit gebeurt volgens mij met fysieke restricties(luchttoevoer,uitlaatsysteem iod) waardoor het onmogelijk wordt om hem volvermogen te krijgen zonder die restricties te verwijderen. doe je dat wel dan zien ze dat als ze de motor na het ongeluk bekijken.

Misschien is het wel mogelijk om zo'n ding op een volvermogenfiets te zetten, daarna een vermogensuitdraai te maken (die laat zien dat ie 25kw is) en hem op die manier verzekeren. Je hebt dan aangetoond dat ie echt 25kw is, hoe je dat gedaan hebt doet niet terzake. Als je dan meer vermogen wil kan je gewoon ff het knopje omzetten (uiteraard alleen als iemand anders erop rijdt die wel volvermogen mag O-) ).
 
M'n broertje heeft een 80cc ns1, die zou er ook wel graag een (uitschakelbare) begrenzer op hebben denk ik (schakel"brommer").
Maar als je eerst met b.v. 120 een agent inhaalt en je wordt aan de kant gezet en hij blijkt maar 45 te kunnen, denk je dan niet dat ze even gaan kijken?

Trouwens zon begrenzer op de motor meer iets voor de verzekering denk ik. En mochten die na een ongeluk gaan kijken of dat bij jou goed zit, dan zullen ze je truukje zeker wel vinden.

Hele verhaal is meer iets voor schakelbrommers, op de motor is het een beetje onzin denk ik.

NS1 heeft geen goedkeuring, dus ook al loopt ie 45...hij is niet verzekerd/wordt in beslag genomen...

ook nog nooit gezien dat motoren op de roller moeten..
 
Het probleem is alleen hoe zet jij dat ding weer op de begrenzer, als je in een ambulance geladen word?

- sensor in je zadel. Alleen een probleem als je een drempel wat hard neemt.
- touwtje aan je pols met aan de andere kant het schakelaartje (net als die Jetski's)
 
UIteraard heb ik ook gekloot met begrenzers. En de beste die we hadden gevonden was met een normale elco van een paar Uf en jackplug schakelaar. De elco eenzijdig monteren op de ontstekingsdraad die uit het blok komt, het andere einde naar de vrouwtjeskant van de jackplug lijden. De andere helft van de vrouwtjeskant op een min aansluiten en van een oud koptelefoontje het pinnentje eraf slopen. Je moet trouwens wel een omgekeerde vrouwtjeskant hebben die het contact verbreekt als je de pin erin zet. De motor stotterde niet en de ontsteking werd er niet door gesloopt.

just my 2 cents aan dit topic:D
 
maakt niet uit of ja dat hebt ofniet.
of je werkelijk 25 kw hebt word aleen gecontroleerd bij eenongeval met doden of zwaamgewonden, meestal ligt je motor toch in wrak dan,mss dat ze proberen de motor te maken(als het lukt),om dan op vermogentestbank te zetten,waarbij dat ze toch de begrenzing vinden. is dat niet dan zeten ze hem zo op vermogentestbank.
de kans is dus heel klein dat je er iets aan hebt.
want als ze tegenwoordig een scooter op rollen zetten, en ie gaat niet te hard, beginnen ze volop te zoeken naar een knopje.
 
maakt niet uit of ja dat hebt ofniet.
of je werkelijk 25 kw hebt word aleen gecontroleerd bij eenongeval met doden of zwaamgewonden, meestal ligt je motor toch in wrak dan,mss dat ze proberen de motor te maken(als het lukt),om dan op vermogentestbank te zetten,waarbij dat ze toch de begrenzing vinden. is dat niet dan zeten ze hem zo op vermogentestbank.
de kans is dus heel klein dat je er iets aan hebt.
want als ze tegenwoordig een scooter op rollen zetten, en ie gaat niet te hard, beginnen ze volop te zoeken naar een knopje.
Idd, daar heb je helemaal gelijk in, maar als er wordt gevraagd naar een werkende begrenzing ben ik maar even zo vrij om er eentje te posten. :+
 
mag deze dicht?
 
Laatst bewerkt:
Sommige mensen denken dat de motor gecontroleerd zal worden d.m.v. een vermogensbank. Dat is niet waar, de motor zal worden gecontroleerd op het politiebureau waar men kijkt of de begrenzingskit aanwezig is. Is deze niet aanwezig, dan is het einde verhaal voor jou. Is deze wél aanwezig is er niets aan de hand en ben je 100% veilig.
 
Sommige mensen denken dat de motor gecontroleerd zal worden d.m.v. een vermogensbank. Dat is niet waar, de motor zal worden gecontroleerd op het politiebureau waar men kijkt of de begrenzingskit aanwezig is. Is deze niet aanwezig, dan is het einde verhaal voor jou. Is deze wél aanwezig is er niets aan de hand en ben je 100% veilig.

Aan/uit maakt dus geen moer uit? :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan