Uitstapje: wat te doen met kledij/helm,...

Stevenstunt

MF'er
26 feb 2013
249
3
Brecht (België)
Misschien een hele stomme vraag maar we zijn van plan om iets meer daguitstapjes te doen met de motor en iets wat ons een beetje hindert is onze motorkledij en helm.
Als je ergens wil rondwandelen (oldtimer meeting bijvoorbeeld of centrum met terrasjes, festival,...) en je moet de ganse tijd je jas en helm meesleuren dat is niet echt handig lijkt me.

Wat doen jullie met je kledij en helm?
De helm zie je vaak op de motor hangen maar lijkt me niet overal te betrouwen.
Zijn er mensen die ergens lockers huren ofzo indien mogelijk? Gewoon aan een taverne/café waar je gegeten of gedronken hebt vragen of ze het bij willen houden?
Gewoon alles meepakken?

Hoop hier leuke tips en mogelijkheden te horen :)
 
Helm hang ik aan de motor, mijn buddy heeft een speciaal haakje waar ik hem aan kan hangen. Had ik die niet, dan op m'n spiegel en eventueel met een dun krulslotje vast aan m'n motor. Jas houd ik of aan of gooi ik over het stuur. Tot nu toe gaat dat altijd goed, maar ik geef toe dat het geen optie is die je in Amsterdam Centrum wilt proberen. In die gevallen zou ik zeggen:"Topkoffer"
 
Mijn rugtas heeft een uitvouwbare helmzak, als het te warm is om een jas te dragen heb ik een hoodie. En die past dan ook weer in de rugzak O-)

1407835
 
Ik heb het ook wel eens bij een café gevraagd. Dronk ik een kop koffie en dan kon ik de spullen ergens neerleggen. Meestal doen ze dat wel. En anders koffie.
Als het niet te ver weg is, dan trek ik ook wel eens minder aan. Laat ik mijn motorjas en broek thuis en stop ik mijn helm in mijn koffer.
 
Helm laat ik sowieso niet onbeheerd achter. Zie ze wel eens aan de motor hangen met of zonder slot, maar vertrouw het (de mensheid) niet.

Pas m'n kleding er op aan. Kevlarlegging/-jeans met casual motorschoenen en de helm of in de rugtas (zelfde als JohnDoe94) of aan de hand.
 
Topkoffer indien gemonteerd, voor helm en handschoenen(moet het wel net passen, en 2 helmen gaat niet passen). Heb zelf ook een kevlar broek, zodat ik die kan dragen. En jas afhankelijk van het weer. Verder hang ik mijn helm ook wel eens aan mijn tas, middels een bandje, maar dan wel erg oppassen.

NS kluisjes, ik heb voor een festival eens een NS kluisje gebruikt, kost wat, maar dan ben je je spullen kwijt, ruim goede plek en fijne plek. Echter moet ie wel in de buurt zijn.
Achter laten leggen, bij een plekje waar er niet heel veel van hetzelfde mensen loopt (helaas dus niet bij een motortreffen).
 
Laatst bewerkt:
Broek wordt in zulke gevallen motorjeans met flexibele beschermingsdelen, jas doe ik over mijn schouder en de helm gaat met een karabijnhaak voor de helm met cijferslot aan de motor met goed weer. Met slecht weer heb ik daar een helmtas voor en draag ik hem mee. Handschoenen in een tas die ik mee heb, of in de zakken van mijn jas.

Ik had graag een topkoffer gehad voor het gemak, maar dat zit er nu even niet in (ik kan geen geschikte dragers vinden, of de koffers zijn lelijk, of de prijs is te hoog). Schoenen zijn motorlaarzen die goed lopen (Held Shack) of stevige normale schoenen in de zomer (motorsneakers zitten tot nu toe voor geen meter).
 
Ik heb een staalkabel van ongeveer 2mtr met een doorsnee van 3-4 mm die gaat door het voorwiel en dan door beide mouwen zodat het slot in de nek van de jas uitkomt die open over de tank ligt. Dan sla ik de kabel door de helm en gaat er een slot op en het vizier dicht.

Dit doe ik ook... Als ik echt lang wegblijf, zoals bij TT Assen ofzo, dan maak ik er met schoenen een leuk pakketje van met vuilniszak en bind het op mn achterwiel.
 
Ik heb een staalkabel van ongeveer 2mtr met een doorsnee van 3-4 mm die gaat door het voorwiel en dan door beide mouwen zodat het slot in de nek van de jas uitkomt die open over de tank ligt. Dan sla ik de kabel door de helm en gaat er een slot op en het vizier dicht.
Hier op precies dezelfde manier, gaat prima.
 
Een motor is eigenlijk ongeschikt voor dat soort uitstapjes, ik gebruikte daar vroeger een motorscooter voor.:P
 
Jeans en hoodie met kevlar, comfortabele motorschoenen, helm als boodschappenmandje voor je handschoenen. No problemo. Ik prop nog wel eens wat in m'n zadeltassen als ik het écht niet bij me wil dragen, da's (nog) nooit misgegaan.

Wil wel eens zo'n kabelslotje proberen voor m'n helm, dat lijkt me dan wel weer handig voor als ik die ook niet mee wil slepen.
 
Ik heb een staalkabel van ongeveer 2mtr met een doorsnee van 3-4 mm die gaat door het voorwiel en dan door beide mouwen zodat het slot in de nek van de jas uitkomt die open over de tank ligt. Dan sla ik de kabel door de helm en gaat er een slot op en het vizier dicht.
Ik moet het even visualiseren, maar volgens mij rijdt dat echt onwijs klote :N
 
Ik heb een staalkabel van ongeveer 2mtr met een doorsnee van 3-4 mm die gaat door het voorwiel en dan door beide mouwen zodat het slot in de nek van de jas uitkomt die open over de tank ligt. Dan sla ik de kabel door de helm en gaat er een slot op en het vizier dicht.
ah' zoiets waar ze ook laptops mee vast hangen' goed idee! :)
 
Bij terasjes altijd de motor in het zicht en dichtbij staan, helmpje over de spiegel.
Handschoenen op/tussen het stuur.
Broek aanhoudend, en jas gewoon lekker over de stoel.

In een eet tentje, alles mee naar binnen.
Krijg je vanzelf wel een 4persoons tafeltje (als je met zijn 2en ben).
1stoel voor je zelf, andere stoel voor je spullekes

Vroegah, lang geleden in Assen, spulletjes afgeven bij de helmen verzamelaar.
Vroegah, lang geleden naar de Jaarbeurs met het blik

Of als ik een topkoffer had, alles erin (afhankelijk van de grote van de koffert)

Dus ja, genoeg keuze's.
Heb nog nooit een outfit aan de motor (op slot) achter gelaten...
Het is geen paraplu die je in een bak steekt ;)
 
Mijn strom heeft een speciaal haakje waaraan je je helm kan ophangen en dan op slot kunt zetten.
Jas en evt broek gaan in de koffer
 
Ik zal wel hartstikke naïef zijn maar ik mik het vaak gewoon los over de motor heen (en ik kom hier vast op terug als er wel een keer wat wordt gejat :+) .
Ik kan me niet echt voorstellen wat iemand van het dievengilde moet met een paar oude handschoenen en een 2e hands helm.
Krijg soms wel het gevoel dat mensen niet meer kunnen genieten (van hun spullen) omdat ze altijd bang zijn dat het beschadigd of wordt gejat.
Nu heb ik ook een paar oude motoren die geen reet waard zijn maar toch.

On-topic:
Op de KLV, helm aan het helmhaakje op de motor, broek in de topkoffer en handschoenen bij het stuur met de jas erover heen.
Op de gsxr, helm aan de spiegel en de rest er los overheen bij het stuur.
 
Ik zal wel hartstikke naïef zijn maar ik mik het vaak gewoon los over de motor heen (en ik kom hier vast op terug als er wel een keer wat wordt gejat :+) .
Ik kan me niet echt voorstellen wat iemand van het dievengilde moet met een paar oude handschoenen en een 2e hands helm.
Krijg soms wel het gevoel dat mensen niet meer kunnen genieten (van hun spullen) omdat ze altijd bang zijn dat het beschadigd of wordt gejat.
Nu heb ik ook een paar oude motoren die geen reet waard zijn maar toch.

Het is vaak een combinatie. Bij Assen werden destijds brembo's van de motoren gejat. Dus een primair (en vaak duur) hulpmiddel om terug te komen onderweg van je gejat worden is gewoon kut.
Ik heb zelf wel, wat zegt, minder genot van mijn spullen door de angst voor beschadigingen en jatten, maar beetje voorzorgsmaatregelen zoals de motor in de schuur en langzaam wordt dat genieten weer beter, omdat je het wat los laat, het wordt ook 'ouder' en gebruikt :)

Zo deed ik een bescherm hoesje om mijn laptop, die uiteindelijk krassen in het metaal zette.. eeuwig zonde. Of een screenprotector die de vingerafdruk lezer van de mobiel verhoogde en dus minder fijn maakte, besloten die eraf te halen en nu 3 redelijke krassen op het scherm. Ook zonde... Maar ik ga hem opgebruiken en ze zijn aanvaardbaar.

Mijn pak was tweedehands en dat scheelt in de omgang en de angst, letterlijk de helft. Ik heb hem wel nodig, maar ga er niet zomaar van uit dat iemand dat ding wil jatten. Al zou het wel ruk zijn als het gebeurd, helm is alleen erger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan