Uitstekende GPZ500S '95 nwe model, 2-1 Laser, zg onderhouden

Rappie

MF veteraan
7 aug 2010
2.590
261
ergens in FRL
Nette en technisch dik in orde blauwe Kawasaki GPZ500S uit 1995 (nieuwere model) te koop wegens eerdere aanschaf andere motor en nu dus 'over compleet'. Een tijdje naast mijn andere motor gehad, maar ik rij er nu te weinig op dus zonde om hem er zo maar voor niks bij te houden.

Een heerlijk rijdende en licht sturende motor, niet te zwaar maar zeker wel met pit. Perfect voor de beginnende motorrijder. Ook als je niet al te lang bent kom je nog goed met de voeten aan de grond. Dus ook nog zeer geschikt voor de iets kortere medemens.

De motor is al sinds 2002 in bezit (binnen familie) en altijd op tijd en netjes onderhouden. Hij heeft mij dan ook nog nooit in de steek gelaten. De motor heeft altijd lekker warm binnen gestaan.

Bij ~36.000km (anderhalf jaar geleden) nog zeer groot onderhoud gehad: nieuwe achterband, kleppen gesteld, carburateurs gereinigd en gesynchroniseerd, nieuwe ketting & tandwielen, nieuwe remblokken voor + achter, verse remvloeistof, nieuwe thermostaat, verse olie + oliefilter, nieuwe koppelingskabel, nieuwe voorvork keerringen en voorvork olie.

Zeer onlangs (vorige week): nieuwe accu.

De motor heeft ook wat extra accessoires:

- Laser 2-1 uitlaat systeem (met db-killer)
- PowerBronze flip-up scherm
- Progressieve WP voorveren
- Spiegelverbreders, zie daadwerkelijk ook iets achter je :)

Band achter is nog in zeer goede staat, band voor is iets verder versleten maar kan nog zeker wel een jaartje mee.

Voor vragen en meer informatie kun je uiteraard altijd even een PM/PB sturen.


Vraagprijs: € 699,-


full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
@ RaptorRVL

Ik heb vorige week zo'n zelfde soort motor gekocht en ik had een vraagje:

waar heb je die verhogings stukjes vandaan voor je spiegels -> nu kijk ik telkens tegen m'n eigen armen aan.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Poeh, lastige vraag (nouja, lastig te achterhalen :) ). Toen ik de motor kocht toen zaten ze er al op. Het kan zijn dat m'n broer ze in het begin gekocht heeft, maar dat is ook alweer bijna 10 jaar geleden. Ik zal het eens vragen.

Verder heb ik ze ook wel eens voorbij zien komen op louis.de of motozoom.nl (zijn nagenoeg hetzelfde qua assortiment, vandaar :) ).
Op google zoeken naar 'GPZ spiegelverbreders' levert misschien ook wat op. Snel even gedaan en kwam al 'www.tech-line.nl' tegen.

Een andere oplossing is om er gewoon andere spiegels op te zetten overigens. Er zijn wel wat direct over te zetten spiegels. Voor meer info zie dit:
http://www.ex-500.com/wiki/index.php/Mirrors

Ik hoop dat dat iets helpt! En nu weer over naar de verkoop van deze fijne motor! Eergisteren heb ik er weer even een stukje op gereden (hij moet toch af en toe even in beweging blijven!). Wat stuurt dat toch wel lekker hoor zo'n GPZ. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer blij met m'n Z750 nu, maar de GPZ stuurt ook heerlijk licht. Was weer aangenaam verrast :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie ik ga eens een blik werpen op die verschillende sites.

Succes met het verkopen van de motor. Ik rij er nu bijna een week mee maar het voelt al als een jaar. Zo makkelijk laat de motor zich sturen. ;)
 
Wow, dit is alweer een oma geworden lol :D
Dus maar weer even naar boven schoppen! Want deze fijne stuurfiets is nog steeds te koop!
 
Waar heb je dat ruitje vandaan eigenlijk?

Ziet er niet uit maar is natuurlijk wel praktisch...
 
Het is een PowerBronze flipup screen. Hier te vinden: Powerbronze Home Page

Zeker praktisch, het maakt het rijden (zeker boven de 100km/h) stukken prettiger! Zeker als ik zo rond de 140 km/h (en bv wind tegen) vergelijk met m'n Z750 is het een wereld van verschil :o
 
Laatst bewerkt:
Ik geef hem weer even een kick want oma begint zich er alweer mee te bemoeien :)

De motor rijdt nog regelmatig (vage problemen met m'n nieuwe Z750, in tegenstelling tot de GPZ die geen enkel probleem heeft |( ). Grappig dat de oude vertrouwde GPZ me nooit in de steek laat (en ook nog eens erg lekker rijdt). Het is dat ik geen ruimte en behoefte heb aan twee motoren, anders zou ik hem zeker houden.

Dus de GPZ is nog steeds op zoek naar een nieuwe eigenaar!
 
Even een laatste schop voor het archief topic.

Waarom?:
Een nieuwe achterband! Naast alle andere slijtage onderdelen is nu ook de achterband vervangen.

Volgens mij zijn alle slijtage onderdelen nu wel vervangen. Ketting, tandwielen, voorband, achterband, remblokken, accu en kabels (koppeling- en kmtellerkabel).

Dus rijden met die GPZ! Wat ik dus ook nog regelmatig doe :)
 
BAM!

Jawel! Hij is weer te koop :+. Heb hem een tijd toch naast de Z750 en nu de 690 Duke gehouden, maar ik rij er toch echt te weinig op. Dus met pijn in het hart moet ik hem te koop zetten.

En de vraagprijs is nu € 799,- € 699,-
(volgens mij een zeer nette prijs, maar wie ben ik :P


Zoals gezegd een prima motor voor de beginnende motorrijder. Ook zeer geschikt als je wat kleiner bent, want je komt makkelijk bij de grond (ik met m'n 1.80 zéér makkelijk in ieder geval, maar zit niet vervelend ofzo).
Heeft wel wat kleine beschadigingen, krassen en andere dingen (zoals je ook wel mag verwachten na een kleine 19 jaar). Maar dat mag de pret echt niet drukken hoor tijdens het rijden op de GPZ. Iets wat ik na verschillende motoren nog steeds echt graag doe! :]
 
Laatst bewerkt:
voor een motor die al 2,5 jaar te koop staat, krijg de advertentie een gratis schopje :+
 
Nou ja, tussendoor een tijdje niet te koop gestaan :+ Ik vind de GPZ fantastisch rijden, maar rij eigenlijk alleen nog maar op de Duke. Alhoewel ik nog regelmatig de GPZ ook nog even uit laat (moet toch blijven rijden, niet te lang stil laten staan), blijft leuk :]

Gelukkig zijn het de kosten verder niet, en staat ie netjes binnen in de garage te wachten op een volgende baas.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan