Uitvaart VFRFred / Fred Schoenmakers

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.489
177
Oss
Zie ook https://www.motor-forum.nl/threads/ongeluk-vfrfred.443394/



Beste allen, de afscheidsdienst van Fred zal plaats hebben op Donderdag 9 mei op Landgoederij in Bunnik.
10.00/10.30 Ontvangst aldaar. 10.30-12.00 afscheidsdienst. Van 12.00-13.00 Samenzijn en uiterlijk 13.30 brengt de familie Fred naar Arnhem voor de crematie in besloten kring.

Het is de bedoeling dat wij motorrijders een Erehaag vormen. Exacte details daarover volgen nog.
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

Vandaag heb ik (in overleg met @KingCoder ) contact gehad met familie van Fred en bestuur van de VFROC-club. Daarin hebben we besproken wat de wensen van de familie zijn en wat wij motorrijders en de Seat-club waar Fred actief was kunnen bieden.

Er wordt gevraagd om een Erehaag met (vanuit locatie gezien) motoren schuin geparkeerd koplamp naar de weg, gevolgd door Seats. Daar rijdt de stoet tussendoor naar de locatie. Gewenst is alle motoren stationair aan, tijdens passeren van Fred vol gas en zodra hij voorbij is de motoren uit dmv dodemansknop.

Graag opstellen langs de Camminghalaan. Het is de bedoeling dat de Erehaag eindigt bij de inrit naar de locatie (bovenste einde van de rode lijn) begint vanuit de richting van de Kampweg of zonodig verder vanaf de Provinciale weg. De stoet zal aan komen rijden vanaf de Provinciale weg, door De Gaard en de Camminghalaan.

1391603


UPDATE:
De rode lijnen op onderstaande plaatje is waar de motoren de erehaag kunnen vormen. De Seats komen op het parkeerterrein ivm beschikbare ruimte op de weg.

22626EC3-5BFF-42D6-9152-94AB22357128.png


Voor de organisatie is het belangrijk dat de erehaag op tijd staat. De stoet verwacht om 10:15 10:00 aan te kunnen komen. Het is fijn als de erehaag om 10:00 9:45 uur klaar staat. Dan hoeven de motoren natuurlijk nog niet te draaien (denk aan de omgeving). Zorg dus dat je op tijd bent: 9:30 9:15 op locatie betekent dat je op tijd bent. We zijn waarschijnlijk met veel mensen en voertuigen, dan is het fijn als er voldoende tijd is om alles klaar te zetten.

UPDATE: De stoet zal eerder dan 10:15 in Bunnik zijn. Verwachting is 10:00 uur. Alles vervroegd met 15 minuten dus:
--> Graag zorgen dat de erehaag om 9:45 klaar staat.
--> Aanwezigheid om 9:15

Laten we er een mooie herinnering van maken en Fred samen de laatste eer bewijzen.

Groeten,
FrankFjr
 
Laatst bewerkt:
Mooi initiatief. Helaas kan ik er niet bij zijn, maar ik heb twee keer een uitvaart meegemaakt waar vanuit dit forum honderden motoren bij aanwezig waren en dat waren heel indrukwekkende gebeurtenissen.

Ik hoop dat er heel veel motoren voor Fred zullen zijn.
 
Dank voor de informatie rondom het organiseren van de erehaag voor Fred, dat zou hij mooi hebben gevonden. Net als Fietsertje heb ik wel twijfels over het vol gas. Ik denk zelf dat Fred dit niet zo nodig zou vinden, de motoren, en aanwezigheid spreken al voor zich.
 
Ik ben er namens de VFROC bij als fotograaf...

Heb nooit achter Fred gereden met zijn 1200. Wel voor hem als voorrijder :D Toen hij de 800 nog had heb ik regelmatig ook achter hem gereden. Ik weet wel dat Fred nooit geprotesteerd heeft als ik in tunneltjes terugschakelde. Door problemen (nierstenen....) rijd ik zelf niet meer maar ben wel aanwezig om te fotograferen dus.... Als je iemand met 2 fototoestellen ziet lopen waarvan 1 met een witte toeter, ben ik dat. Ik begrijp dat er bij MF ook iemand gaat fotograferen... het bestuur van de VFROC gaat proberen mij in contact te brengen. Als het lukt krijgen we wat mooie platen van de laatste rit van Fred.

Groeten,

Kars
 
Ik ben er namens de VFROC bij als fotograaf...

Heb nooit achter Fred gereden met zijn 1200. Wel voor hem als voorrijder :D Toen hij de 800 nog had heb ik regelmatig ook achter hem gereden. Ik weet wel dat Fred nooit geprotesteerd heeft als ik in tunneltjes terugschakelde. Door problemen (nierstenen....) rijd ik zelf niet meer maar ben wel aanwezig om te fotograferen dus.... Als je iemand met 2 fototoestellen ziet lopen waarvan 1 met een witte toeter, ben ik dat. Ik begrijp dat er bij MF ook iemand gaat fotograferen... het bestuur van de VFROC gaat proberen mij in contact te brengen. Als het lukt krijgen we wat mooie platen van de laatste rit van Fred.

Groeten,

Kars
Fijn dat je er bij bent om de laatste momenten vast te leggen.


En Fred hield wel van herrie uit de uitlaat op de motor, zelfs de standaard uitlaat op zn 1200 had ie stiekem laten aanpassen.
 
Shit... ik ga het niet meer redden hier bij te zijn. Ik kom net pas achter het verschrikkelijk nieuws.
En om eerlijk te zijn ik hou het nu al niet droog bij het idee van de erehaag... (al een keer eerder gedaan ;( ) echter wel een prachtig iets. Fred kennende zal er vast een grote opkomst zijn, ik hoop dat het een “mooie” dag word.
 
Ik zit dan op school. Wel dichtbij, maar dat maakt natuurlijk weinig meer uit.

Wat voegt "uit dmv dodemansknop" eigenlijk toe :?
 
Vraagje aan de organisatie:
Wat is de bedoeling als Fred de erehaag voorbij is? Gaan we dan met z'n allen de afscheidsdienst en het samenzijn bijwonen? Ik neem aan dat zoiets eigen keuze is, maar stel dat indien iedereen naar binnen wil, is daar dan ook rekening mee gehouden? En is er dan ook voldoende parkeerplek voor iedereen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan