Uitvallen GS500E ???? Op autoweg

Snijboon

MF veteraan
10 okt 2007
8.598
35
Veendam
Ik ben gisteren wezen rijden op mijn motortje en hij viel me voor 5 keer uit op de autoweg.

Bijna onderuit gegaan. Want me achterwiel blokkeerde opeens :?.
En ben de berm maar in gegaan waar ik dus ook weer bijna onderuit ging.
Ben best wel geschrokken nadat dit gebeurt is.

Heb nu net een week me rijbewijs. Maar dan is dit wel even schrikken.
Ben nog 2 politie auto's tegen gekomen maar die rijden lekker door ook al sta je als motor rijder in de berm.
Lijkt me toch dat motor rijders daar niet voor de lol stil gaan staan.

Maar ik zit nu met het probleem dat ik niet zeker weet wat er is.

De dealer waar ik hem weg heb is Honda Dealer en heeft dus niet zo veel verstand van Suzuki's.
Hebben jullie een idee wat het kan zijn??

En misschien een oplossing? Zodat ik ook weer rustig een keer over de autoweg naar me kameraad kan gaan??? :Y

Alvast bedankt. *O*

UPDATE: Me motor is niet vastgelopen of zo want hij start wel weer maar dat duurt een tijdje.
Net nadat hij uit gevallen was deed hij het heeeeeel moeilijk en ongeveer 5 minuutjes later deed hij het weer goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem terugbrengen en wat anders uitzoeken; Ik weet natuurlijk niet wanneer je de motor gekocht hebt, maar als je in een week tijd vijf keer een geblokkeerd wiel gehad hebt is er iets goed verkeerd.
Uiteraard is alle waar naar z'n geld, maar je mag een rijdende motor verwachten!

Succes met je reclaim actie!

Groeten, Cor
 
waarom had mijn lesmotor daar dan geen last van?
en wat ga je eraan doen?

vind dat raar dat iedereen schijnt te denken dat carbs zomaar kunnen bevriezen en dat het daar dan bij blijft.
ik ben blij dat dat bij mijn motor nooit gebeurd.
 

zo bedoel ik het eigenlijk niet.
Ik weet dat carbs onder bepaalde omstandigheden kunnen bevrieze op sommige motoren. Maar ik vind dat eigenlijk niet kunnen. Er zijn genoeg motoren waarbij de carbs nooit bevriezen wegens een andere constructie.

De gs500's die ik heb gereden hadden nooit last van bevriezende carbs, waarom die van de TS dan wel en hoe weet hij dat het niet iets anders is?
 
zo bedoel ik het eigenlijk niet.
Ik weet dat carbs onder bepaalde omstandigheden kunnen bevrieze op sommige motoren. Maar ik vind dat eigenlijk niet kunnen. Er zijn genoeg motoren waarbij de carbs nooit bevriezen wegens een andere constructie.

De gs500's die ik heb gereden hadden nooit last van bevriezende carbs, waarom die van de TS dan wel en hoe weet hij dat het niet iets anders is?

Het gebeurt meer bij gsjes. De carbs zitten niet echt beschut, rijwind gaat er direct langs.
 
klinkt als..... :N een waardeloos mengsel wat in je cilinder verbrand met een openstaande klep. oid dit is niet goed... -O-

Als er een klep openstaat is er geen compressiedruk, en dan laat het mengsel zich niet ontsteken :N
En als het mengsel waardeloos is, ontsteekt het al helemáál moeilijk :+
Wél kan er een naverbranding in de uitlaat tot stand komen door onverbrand mengsel wat tussen 2 hete uitlaat(gas)pulsen zit, en dít kan wél een slecht mengsel zijn wat bij een hoge temp tot ontbranding wordt gedwongen.
Zélf denk ik gewoon dat TS een brandstoftoevoerprobleem heeft, maar vind de info van hem nu nog onvoldoende om dit met zekerheid te kunnen stellen.
 
Ik heb met mijn GS pas nog met -1 en hoge luchtvochtigheid rondgereden. Dat lijken mij ideale condities voor een bevroren carburateur, maar daar heb ik geen last van gehad.

Ik had wel last van een bevroren onderkin, koude benen, lopende neus en beslagen vizier....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan