vonweeldn19
MF'er
Een goeiavond,
ik heb een Suzuki GS500e uit '92 (25 kw)
Toen ik 'r heb gekocht, ben ik een stuk wezen rijden. Liep als een titje.
Echter, op de terugweg schakelde ik op naar de 5. Ik gaf gas, maar er gebeurde niets. Terugschakelen, toerental viel helemaal terug en uiteindelijk viel de motor uit.
Op die dag was het wel 2 graden met een hoge luchtvochtigheid. Ik dacht dus eerst aan 'carbfreezing'.
Afgelopen zondag was het lekker weer. Zonnetje scheen en een graad of 5/6. Toen weer een stuk gereden. Eerst de motor een tijdje stationair laten draaien en eerste km's rustig gereden.
Na een km of 3 gebeurde precies hetzelfde. Schakelde op, toerental viel terug en uiteindelijk viel de motor uit. Dit kon dus geen carbfreezing zijn.
Eerst startte de motor niet, maar na enkele minuten wel. Hij liep wel goed stationair op de choke. Toen richting huis gereden. Dit keer begon de motor ook weer eerst te stotteren en viel uit. Ik reed constant in z'n 2. (De laatste 100 meter heb ik gelopen).
Ik heb die dag erop de tank erafgehaald. Bezine eruit, benzinekraantje eraf en ff schoongemaakt. Daarna de tank weer kneukevol gegooid met nieuwe benzine. Heb ondertussen ook nieuwe bougies en Profi-Fuel Max gekocht. De oude bougies zagen er wel redelijk uit, qua kleurstelling. Morgen probeer ik weer te rijden, kijken of dit werkt.
Misschien iemand ervaring hiermee? Voordat ik weer teleurgesteld word.
Alvast bedankt voor de reacties!
Alexander
ik heb een Suzuki GS500e uit '92 (25 kw)
Toen ik 'r heb gekocht, ben ik een stuk wezen rijden. Liep als een titje.
Echter, op de terugweg schakelde ik op naar de 5. Ik gaf gas, maar er gebeurde niets. Terugschakelen, toerental viel helemaal terug en uiteindelijk viel de motor uit.
Op die dag was het wel 2 graden met een hoge luchtvochtigheid. Ik dacht dus eerst aan 'carbfreezing'.
Afgelopen zondag was het lekker weer. Zonnetje scheen en een graad of 5/6. Toen weer een stuk gereden. Eerst de motor een tijdje stationair laten draaien en eerste km's rustig gereden.
Na een km of 3 gebeurde precies hetzelfde. Schakelde op, toerental viel terug en uiteindelijk viel de motor uit. Dit kon dus geen carbfreezing zijn.
Eerst startte de motor niet, maar na enkele minuten wel. Hij liep wel goed stationair op de choke. Toen richting huis gereden. Dit keer begon de motor ook weer eerst te stotteren en viel uit. Ik reed constant in z'n 2. (De laatste 100 meter heb ik gelopen).
Ik heb die dag erop de tank erafgehaald. Bezine eruit, benzinekraantje eraf en ff schoongemaakt. Daarna de tank weer kneukevol gegooid met nieuwe benzine. Heb ondertussen ook nieuwe bougies en Profi-Fuel Max gekocht. De oude bougies zagen er wel redelijk uit, qua kleurstelling. Morgen probeer ik weer te rijden, kijken of dit werkt.
Misschien iemand ervaring hiermee? Voordat ik weer teleurgesteld word.
Alvast bedankt voor de reacties!
Alexander