Tomvaradero1991
Rookie
- 22 apr 2019
- 2
- 0
Goedenavond,
Ik heb een probleem met mijn Honda varadero uit 2005.. De motor heeft 119.000 km gelopen en is voorzien van een powercommander. De motor loopt over het algemeen als een zonnetje en trekt ook vlot op zonder enig gestotter of haperen. Ik heb recent de olie ververst.
Het probleem,
De motor loopt zo nu en dan stationair onregelmatig.. soort van ritmisch in plaats van mooi gelijk zegmaar. Soms is er een plofje in de inlaat hoorbaar. Vanmiddag na een flink stuk rijden is de motor 4 keer uitgevallen. 2 keer tijdens rijden en 2 keer terwijl deze stationair liep bij het stoplicht. Na 2 min wachten en het contact op uit en aan te hebben gezet start de motor weer. Bij het inschakelen van de neutraal flikkert het lampje van N en soms gaat deze helemaal niet aan als de motor in zijn neutraal staat. Ik heb zelf de tank er al afgehaald en de bougies er uit gehad. Vacuumslangen zien er goed uit en de bougie van de achterste cilinder oogte wat wit ( Arm mengsel ? ). Na alle controles en het schoonmaken van de bougies weer gaan rijden en de motor rijd iets beter.. Valt niet uit maar loopt stationair nog steeds niet altijd even happy. Is er iemand die kan lezen en schrijven met deze machines en die bij deze symptomen een duidelijk antwoord kan verschaffen. Er is mij ten gehoren gekomen dat de spanner van de distributieketting speling kan hebben.. is dit lariekoek of zou dit een rol kunnen spelen in mijn probleem. Zelf weet ik dat de neutraalschakelaar hoogstwaarschijnlijk aan vervanging toe is.. maar zal dit het probleem verhelpen ?.
Met vriendelijk groet Tom
Ik heb een probleem met mijn Honda varadero uit 2005.. De motor heeft 119.000 km gelopen en is voorzien van een powercommander. De motor loopt over het algemeen als een zonnetje en trekt ook vlot op zonder enig gestotter of haperen. Ik heb recent de olie ververst.
Het probleem,
De motor loopt zo nu en dan stationair onregelmatig.. soort van ritmisch in plaats van mooi gelijk zegmaar. Soms is er een plofje in de inlaat hoorbaar. Vanmiddag na een flink stuk rijden is de motor 4 keer uitgevallen. 2 keer tijdens rijden en 2 keer terwijl deze stationair liep bij het stoplicht. Na 2 min wachten en het contact op uit en aan te hebben gezet start de motor weer. Bij het inschakelen van de neutraal flikkert het lampje van N en soms gaat deze helemaal niet aan als de motor in zijn neutraal staat. Ik heb zelf de tank er al afgehaald en de bougies er uit gehad. Vacuumslangen zien er goed uit en de bougie van de achterste cilinder oogte wat wit ( Arm mengsel ? ). Na alle controles en het schoonmaken van de bougies weer gaan rijden en de motor rijd iets beter.. Valt niet uit maar loopt stationair nog steeds niet altijd even happy. Is er iemand die kan lezen en schrijven met deze machines en die bij deze symptomen een duidelijk antwoord kan verschaffen. Er is mij ten gehoren gekomen dat de spanner van de distributieketting speling kan hebben.. is dit lariekoek of zou dit een rol kunnen spelen in mijn probleem. Zelf weet ik dat de neutraalschakelaar hoogstwaarschijnlijk aan vervanging toe is.. maar zal dit het probleem verhelpen ?.
Met vriendelijk groet Tom