uitvallen in de 1

the beast

MF'er
10 okt 2007
240
0
hey

ik heb vandaag een nieuwe zuiger laten monteren in mijn yz 125.
ik heb er nog niet mee gereden maar het valt me op, dat als ik hem in de 1 zet dat de motor uitvalt ook al heb ik de koppeling nog ingedrukt.

dit was ook het geval na zuigerwisseling bij mijn broertje zijn rm 85. na een tijdje was dit wel over...
is dit normaal of ligt het aan de monteur??

gr
 
hey

ik heb vandaag een nieuwe zuiger laten monteren in mijn yz 125.
ik heb er nog niet mee gereden maar het valt me op, dat als ik hem in de 1 zet dat de motor uitvalt ook al heb ik de koppeling nog ingedrukt.

dit was ook het geval na zuigerwisseling bij mijn broertje zijn rm 85. na een tijdje was dit wel over...
is dit normaal of ligt het aan de monteur??

gr

Lijkt me dat je neutraalschakelaar niet goed aangesloten is of niet meer werkt.
Deze zit bij je zijstandaard.

(dan heeft hij nog het idee dat je standaard uitstaat en slaat die af zodra je em in de versnelling zet)
 
Laatst bewerkt:
was vergeten erbij te vermelden maar het gaat hierbij om een crossmotor.
toevallig dat dit bij beide motoren gebeurd, bij mijn broertje en bij de mijne...
 
Een nieuwe zuiger moet zowiezo een tijdje inlopen. Dus in het begin loopt hij net ietsje minder soepel. Als ie dan 'KLAK' in zijn 1 gaat, kan dat net genoeg afremming van de krukas zijn om em af te laten slaan.

Maar of dat echt 'normaal' is durf ik niet te zeggen.


Heb je het stationair toerental opnieuw afgesteld op dezelfde waarde als voorheen?
 
jep,
stationair toerental is op juiste stand, denk ik.
voorheen viel die uit als de motor warm was en ik stilstond. Nu moet ik dat nog gaan checken.
ook onderin hield die een beetje in en bij iets hogere toeren kwam die pas echt tot leven.
Nu heb ik een nieuwe zuiger in laten zetten en de powervalves laten schoonmaken, ik hoop dat binnenkort alles weer soepel gaat lopen...en dan knallen (H)
 
Terug
Bovenaan Onderaan