Uitvallen Nighthawk 650cc blok bij stilstaan

Peetjun

MF'er
16 dec 2010
33
0
Ede
Afgelopen maanden de opties maar eens goed doorgespit - ja, ook de heel Motor-Forum doorgespit - kom ik met m'n conclusie is dat Honda Nighthawk 650cc best bij me past en qua aanschaf/kosten/onderhoud is het vrij simpel.

Dus afgelopen maand 2 Nighthawks wezen proefrijden, en 1 in Assen met 41.000 mijlen op klok komt als beste uit de bus. Rijdt uitstekend, vloeiend tot 10.000 toeren (met 'n warme blok uiteraard), schakelt als een warme mes door boter - (in vergelijking met andere Nighthawks).

De enige minpunt is dat de blok maar steeds uitvalt bij stilstaan voor de stoplicht, en het start niet op eigen kracht - dus de gashendel beetje opendraaien, op startknop drukken en het start het.

Zit nu dus over te denken om maar gewoon deze aan te schaffen, en de minpunten voor lief te nemen. Wat denken jullie van deze minpunten, en wat valt er aan te doen (niet starten, want vind het wel verdacht dat hij gewoon start met gashendel open - stappenmotor?).

Hopelijk weten wat mensen hier wat er aan ligt..?
 
starten met een heel klein beetje gas gaat lichter dan met gas dicht of vol open.
dus het is mogelijk dat de accu of de startmotor niet zo sterk meer is.
of de accu word niet goed bijgeladen , wat ook een te zwakke accu oplevert.
stappenmotor zit er niet op, de motor is enkele generaties te oud daarvoor.
 
De accu is gewoon goed, want tijdens 20 minuten rit heb ik hem wel 5x gestart met klein beetje gas open.

Bij choke ingeschakeld staat ie wel netjes op toeren, choke uitgeschakeld blijft ie ook netjes op toeren met minieme schommelingen maar later valt hij alsnog uit.

Verdenk hem op slecht afgestelde carbs, inlaatrubbers of vlinderrubbers?
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp wil ie dus niet goed stationair lopen. Wel met choke, zonder choke begint ie wat te haperen en valt dan uit. Correct?

Er zijn diverse mogelijkheden, b.v.
- stationair toerental staat net te laag
- stationair sproeiers zijn iets vervuild
- carburateurs staan niet synchroon
en vast nog wel meer.

Als je hem gaat kopen: toerental warm op 1200 tpm zetten en een flesje carb cleaner door de benzine. Als ie die tank leeg gereden heeft de carburateurs synchroniseren.

Zelfs als ie met iets hoger stationair toerental al blijft lopen kan imho een busje cleaner en sychroniseren geen kwaad.
 
@Dutch; correct, en ik denk er ook zijne van. Ga gewoon een flesje carbcleaner d'r in gooien en maar kijken hoe het eindigt. Waar kan ik het kopen, dacht toch van niet dat er carbs cleaner tegenwoordig te koop liggen bij de pompen.

Allemaal bedankt voor het meedenken trouwens.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan